Inser att dessa 2 måste lämna samlingen, då den växer för mycket och dom lär aldrig bli iordninggjorda i min ägo.
Först en Tissnis "halv"dykare runt 36mm.
Den snurrar och funkar att ställa, datumet byter vid 12 ganska exakt.
Sekundvisare driver på som vanligt men minut och timvisaren står still, kan driva på 20-25 minuter ibland om allt är helt rätt men väldigt sällsynt.
Ganska trött i boetten och plexit men ändå ett charmigt bruks slit-o-släng skick tycker jag.
Andra renoveringsobjektet är en röd fransman vid namn Elves.
En spricka i glaset annars ett bra och trevligt skick.
Storlek lite mindre runt 34 mm
Lite liknande fel på denna, sekundvisaren tickar på som vanligt men minutvisaren är lös vilket gör att det står still (sånär som på selundvisaren) i visarna.
Hur bra dom håller tiden och vad gångreserven är har jag ingen aning om då detta inte kunnat kollat upp.
Runt 75kr/st borde dom ju i alla fall vara värda så vi sätter startbud 150kr.
Först en Tissnis "halv"dykare runt 36mm.
Den snurrar och funkar att ställa, datumet byter vid 12 ganska exakt.
Sekundvisare driver på som vanligt men minut och timvisaren står still, kan driva på 20-25 minuter ibland om allt är helt rätt men väldigt sällsynt.
Ganska trött i boetten och plexit men ändå ett charmigt bruks slit-o-släng skick tycker jag.
Andra renoveringsobjektet är en röd fransman vid namn Elves.
En spricka i glaset annars ett bra och trevligt skick.
Storlek lite mindre runt 34 mm
Lite liknande fel på denna, sekundvisaren tickar på som vanligt men minutvisaren är lös vilket gör att det står still (sånär som på selundvisaren) i visarna.
Hur bra dom håller tiden och vad gångreserven är har jag ingen aning om då detta inte kunnat kollat upp.
Runt 75kr/st borde dom ju i alla fall vara värda så vi sätter startbud 150kr.