• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beco Fancy Brick (BOXY) watch winder / klockuppdragare - första intryck

mykie

Omega
Märkte igår att min orangea winder stannat mitt i ett varv ganska exakt efter 1 års användande! Diod lyser fortfarande på framsidan, känns som motorn skurit/brunnit.
Så nu återstår att se hur det funkar med service och garanti på dessa, återkommer om det.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Märkte igår att min orangea winder stannat mitt i ett varv ganska exakt efter 1 års användande! Diod lyser fortfarande på framsidan, känns som motorn skurit/brunnit.
Så nu återstår att se hur det funkar med service och garanti på dessa, återkommer om det.

Följer ämnet och hoppas att det går bra. Mina 4 fungerar bra fortfarande.
 

mykie

Omega
Märkte igår att min orangea winder stannat mitt i ett varv ganska exakt efter 1 års användande! Diod lyser fortfarande på framsidan, känns som motorn skurit/brunnit.
Så nu återstår att se hur det funkar med service och garanti på dessa, återkommer om det.
Jag har nu fått min winder utbytt av Klockgiganten.
Visade sig att man var tvungen att skicka den trasiga till Danmark vilket var lite surt, men läser man deras hemsida så står det att det är Danmark som gäller. Tog ett bra tag innan jag fick iväg den, gick på 160 kr att skeppa den till Danmark och Klockgiganten kunde inte hjälpa till med retursedel vilket kan vara bra att veta.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har nu fått min winder utbytt av Klockgiganten.
Visade sig att man var tvungen att skicka den trasiga till Danmark vilket var lite surt, men läser man deras hemsida så står det att det är Danmark som gäller. Tog ett bra tag innan jag fick iväg den, gick på 160 kr att skeppa den till Danmark och Klockgiganten kunde inte hjälpa till med retursedel vilket kan vara bra att veta.
Garantiärende? I så fall skall affären/tillverkaren ombesörja frakten.
https://lagen.nu/1990:932#R23
 

mykie

Omega
Suck! Nu har nästa kub (den gröna) samma fel. Diod lyser fortfarande på framsidan, känns som motorn skurit/brunnit.
Känns ju inte lovande, förmodligen bara en tidsfråga innan dom andra 2 lägger av.
 
Senast ändrad:

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Suck! Nu har nästa kub (den gröna) samma fel. Diod lyser fortfarande på framsidan, känns som motorn skurit/brunnit.
Känns ju inte lovande, bara en tidsfråga innan dom andra 2 lägger av.
Det känns ju inte så bra. Frågan är om det är en dålig batch eller om kvaliteten överlag är sådär?
 

Forkylt

Omega
Jag kör två som en stack, utan platta. De snurrar som de ska men när man ska sätta in klockan så känns det lite ostadigt, den översta sitter inte så fast och rubbas lätt ur sitt läge. Det krävs lite kraft för att trycka in kudden och då tippar ofta den övre.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Bra recension och kan intyga att de verkligen är knäpptysta. Mycket smidigt att man kan utöka antalet efter behov samt att det räcker med en strömsladd även om man har fler än en.
 

mykie

Omega
Suck! Nu har nästa kub (den gröna) samma fel. Diod lyser fortfarande på framsidan, känns som motorn skurit/brunnit.
Känns ju inte lovande, förmodligen bara en tidsfråga innan dom andra 2 lägger av.
Nu snurrar den gröna igen.
Hade en mailkonversation med Klockgiganten och vi kom överens om att dom skulle skicka reservdelar istället för att jag skulle skeppa den trasiga till Danmark.
Hoppas att dom kan lägga upp denna del som tillbehör för framtida haverier.
Beco_motor.jpg
 

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Vet någon om den motorn finns att få tag i någonstans? Min winder bara lyser men snurrar inte längre efter 2 år så ingen garanti.
 

mykie

Omega

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Någon som vet hur man plockar isär dom? Hittat en video på Youtube men tyvärr inte samma som jag har, deras verkar ha mer skruvar :p
 
Topp