• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bedrägeri Rolex

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

29:48SWE

Omega
Fy fan va tråkigt!! Hoppas verkligen allt återställs för dig SamuelGustafsson .
Som ScubaKing sa!! Vilken stad utgav sig han komma ifrån/vilket län? Tog han sig ditt med bil isåfall vilket märke mm? Vilken färg på den? Allt du kan minnas.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det jag sett när sånt här diskuterats är att har en summa väl lämnat ens konto vid en banköverföring går det inte att dra tillbaka. Man kan inte gå in på en annan persons konto och ta tillbaka pengarna. Det skulle var nåt special, kanske om man ser till att dra alla pengar från kontot och strax efter betala innan det hunnit registreras så det i praktiken inte finns några kvar vid överföringen. Men då borde det inte bli registrerat som inne på mottagarkontot heller tycker man.
Men det går att kolla. Kanske värt besväret. Banken borde veta.
Sist jag förde över pengar mellan två banker tog det fyra timmar innan det syntes på mottagarkontot. Är det däremot mellan två konton i samma bank går det direkt. Möjligen går det att bromsa innan pengarna har lämnat betalarens bank?
 
Sist jag förde över pengar mellan två banker tog det fyra timmar innan det syntes på mottagarkontot. Är det däremot mellan två konton i samma bank går det direkt. Möjligen går det att bromsa innan pengarna har lämnat betalarens bank?
Det ska enligt min bank ta en bankdag, och det var fredag eftermiddag han skickade pengarna. Jag antar att han kunnat avbryta det under helgen eller något.. inte helt säker på detaljerna av hur man gör.
 

Theess

Breitling
Hej!
Jag är en kompis till Samuel och var med vid försäljningen.

Han var 180-185 cm, smal till normal kroppsbyggnad och svart hår. Påbrå från utom Sverige men ljus hy och perfekt svenska. Han påstod sig praktisera som mäklare vid Svensk Fastighetsförmedling. Han pratade även om Uppsala, vet inte om det var jobb eller studier (säkert lögn oavsett). Han nämnde även att han studerat i Gävle.

"Försäljningen" skedde på t-centralen och kameror bör verkligen fått honom på bild.

Mvh Gustav
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Tråkigt, swish som gäller endast när jag gör affärer spelar ingenroll om vi har samma bank. Pengarna på kontot innan klockan lämnas över.
 

Stein

Cartier
Tråkigt att sånt här händer! Vi får hjälpas åt att hålla koll efter den. Har du noterat serienumret? Har du hört av dig till kaplans då den är värderad där? De kanske kan kontakta Rolex? Kanske inte hjälper att få pengarna tillbaka men alltid något!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag vet inte exakt hur man gör men jag har bilder på en skickad och signerad (med BankID) betalning till mitt kontonummer, och det är därefter avbrutet. Jag antar att man kan snacka med sin bank och avbryta betalningar. Konstigt håller jag med om, men så blev det i alla fall. Swish är nyckelordet!
Beklagar verkligen det som hänt.

Vill bara passa på att reda ut ett par saker:
Swish kan INTE dras tillbaka: https://www.getswish.se/support/jag-vill-angra-betalningen-hur-gor-jag/
Pengar som kommit in på ett bankkonto kan INTE dras tillbaka. Kontoägaren kan frivilligt skicka tillbaka pengarna, men ingen annan.

Misstänker att du fått en bild som visar att överföringen är gjord och en sån är hur enkel som helst att manipulera.
Det kan även vara en bild som visar kommande uppdrag. Dessa kan tas bort.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
En kompis blev nyligen blåst på identiskt sätt. Pengar överförda, bla bla bla, omöjligt avbruten transaktion osv. Banken kunde inte heller säga hur han hade burit sig åt.
Hur som helst så försvann ju även den mannen efter massa trevliga god jul-sms etc. Iskallt. Han själv hade en helt ny DD40 på armen, och beskrivningen är (utifrån det jag fick berättat för mig) väldigt likt samma person.
 

Olaola

Panerai
Tråkigt att höra vad som hänt dig, hoppas att det löser sig!
Pengarna på kontot eller cash i näven innan något lämnar, om köparen motsätter sig det blir det ingen affär.
 

Schildfat

Cartier
Beklagar verkligen! Har själv sålt och köpt en del klockor och kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att hamna i samma situation... Ytterst beklagligt. Men då vet du det till nästa gång, det absolut bästa är att göra affär här på KS och skicka inget förens pengarna finns registrerade på ditt konto.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp