• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver hjälp med klockval.

Låter som du eventuellt hittat vad du vill ha! Spännande! Men har du tittat nåt på ORIS? Exempelvis ORIS Diver 65 som brukar dyka upp i forumet för under 10 000 då och då. Tycker de är riktigt trevliga! Exempelbild:
25308_0173377074055-0782018_verticale.png
 
Uppskattar otroligt mycket alla tips jag får! Stort tack till alla engagerade i mitt klockval.
Jag börjar känna att jag har kommit fram till 3 modeller som jag väljer i mellan.
Så den som jag förmodligen kommer att köpa först blir nog en Tissot Supersport Gent.
Bra prisklass att börja med känner jag. Och att jag redan har en Tissot goldrun. Tack Barbababa!

Jag blev även sugen på Certina Ds Action Diver, och Longines Conquest.

Sååååå sjukt svårt att välja när det finns så mycket.

Tack igen!
c032.807.11.051.00.jpg
Skärmavbild 2023-03-16 kl. 10.45.58.png
Skärmavbild 2023-03-16 kl. 10.34.00.png

Stabila slutkandidater, och jag lägger in ytterligare en passning om att jag förordar certinan ;)
Ett tips, köp på länk oavsett klocka.

Mycket billigare att hitta snygga passande läder i efterhand än länk! :)
 
Senast ändrad:
Tycker Serica är värda att nämna. Har ingen egen erfa av dessa men dom som har verkar nöjda och dom sticker ut på ett bra sätt designmässigt. Nya gmt är cool också
serica-5303-15.jpg

L1020771.jpg
Riktigt snygga! Har tyvärr sett en del negativa omdömen gällande halvtaskig känsla i krona och bristande kvalitet på urverk. Får mig att avvakta tyvärr. Annars hade dykaren definitivt stått högt på min lista! Får hoppas att det blir bättre framöver 😊
 
Vad du än väljer mellan, prova innan!
Det kan se toppen ut på bild, men kännas och se helt annorlunda ut på din handled.
 
Som flera har nämnt redan, Longines conquest / Seiko skx00x.
Vid begagnat köp, om du sträcker budgeten litegrann når du även SS worldtimer / Oris Aquis / TH aquaracer.
Hoppas du hittar någonting kul :)
 
Uppskattar otroligt mycket alla tips jag får! Stort tack till alla engagerade i mitt klockval.
Jag börjar känna att jag har kommit fram till 3 modeller som jag väljer i mellan.
Så den som jag förmodligen kommer att köpa först blir nog en Tissot Supersport Gent.
Bra prisklass att börja med känner jag. Och att jag redan har en Tissot goldrun. Tack Barbababa!

Jag blev även sugen på Certina Ds Action Diver, och Longines Conquest.

Sååååå sjukt svårt att välja när det finns så mycket.

Tack igen!
c032.807.11.051.00.jpg
Skärmavbild 2023-03-16 kl. 10.45.58.png
Skärmavbild 2023-03-16 kl. 10.34.00.png
Certinan av dessa tre, har lite svårt för de klumpiga kronskydden på Longines'en
 
Blev en in between på tradera.
 

Bilagor

  • 045D1869-881B-41EF-A4D6-7A8AE6C1BE94.jpeg
    045D1869-881B-41EF-A4D6-7A8AE6C1BE94.jpeg
    316.7 KB · Visningar: 6
Tillbaka
Topp