• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Isco

Breitling
Tjena!
Tänkte införskaffa min första klocka så jag behöver alla tips och all hjälp jag kan få! Jag vill ha en kvalitets klocka, men eftersom att det är min första klocka vill jag lägga max 3000, kan kanske gå upp till 4000 om jag blir övertygad.
Har hittat en snygg fossil klocka för 2500, men de har tydligen usel kvalitet (?) och att märken som t.ex. Seiko är bättre alternativ. Är Karlex något att ha?
Bomba med förslag och motiveringar nedan!
Tack på förhand!
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
IMG_4591.JPG
SKX tycker jag är grym första klocka!
Seiko SKX009 var min första, men gillade även min SKX013 lite mer med sin moddade "pepsi".
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Hamilton Jazzmaster Seaview.

Riktigt fin och väldigt bra kvalité!

Edit: en ny kostar mer än din budget. Men du kan hitta en begagnad för din budget! Jag säljer en inom din budget men är on hold för tillfället :)
IMG_0599.JPG
 

KarlTor

Omega
Pröva att söka runt lite innan du skapar en ny tråd. Finns väldigt många trådar om detta! Jag har dock gjort samma misstag men de är sånt som händer.
Men lite mer on topic så är skx en fin klocka om du är intresserad av Seiko.
Vad ska de va för klocka? Vardags, dress eller dykare. Svårt att rekommendera när de finns så mycket att välja emellan :)
 

Isco

Breitling
Pröva att söka runt lite innan du skapar en ny tråd. Finns väldigt många trådar om detta! Jag har dock gjort samma misstag men de är sånt som händer.
Men lite mer on topic så är skx en fin klocka om du är intresserad av Seiko.
Vad ska de va för klocka? Vardags, dress eller dykare. Svårt att rekommendera när de finns så mycket att välja emellan :)
Du bör nog upplysa lite mer vad du söker...
Jag tänkte kanske inte tillräckligt lång där!
Det jag söker är alltså en vardags klocka, då det är min första så vill jag kunna använda den till många tillfällen. Jag gillar klassiskt och sportigt, men kanske lite mer minimalistiskt.
 

Isco

Breitling
Varför måste du ha från Sverige? Kolla på köp och sälj på forat.
Själv köpte jag mina första Seikos från http://www.creationwatches.com/ med snabb och smidig frakt :) för ett år sen iaf.
Tänkte bara för att få snabb frakt och enkla returer, men skulle lika gärna kunna köpa någon annanstans.:)
Sidan du länkade verkar dock väldigt bra med snabb frakt och låga priser, tack för tipset!
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Padi är då en modell av Seiko om jag inte har fel. Tack för hjälpen!
Japp en seikomodell, ganska färgglad men det finns även mer diskreta i samma familj om färgerna inte faller i smaken. Bra verk, bra dyktät boett och färgglatt kul vridring och tavla. En perfekt sommarklocka.
 

ofran

Breitling
Min första var en Seiko Skx007 från creationwhatches som jag sen satte ett läderband på. Har funkat för mig i snart 3 år.
 

Marikong

Cartier
2-Faktor

Padin är 45 mm stor men sitter skönt, ganska risig länk. Bra urverk med möjlighet att "dra upp" urverket.

SKX009K är 42 mm. Hade själv en SKX009J, J står för Japan Made och är en liten text tillagd på tavlan. SKX009K är tillverkad i Malaysia, skiljer väl inget mer än texten och det tvistar om att japanen har bättre klick i ringen.
Automatic, dras upp utav rörelsen från armen.
 
Topp