• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Behöver klock-rekommendationer

Spana in Omega (deville), Glashutte, Jaeger, Montblanc och Zenith!

IMG_2510.JPG
IMG_2446.JPG
IMG_2447.JPG
IMG_2449.JPG
IMG_2450.JPG
IMG_2453.JPG
IMG_2454.JPG
IMG_2457.JPG
IMG_2462.JPG

Nu kommer jag inte ihåg hur Chopards L.U.C-serie ligger i pris, men den är riktigt fin och även den värd att spana in!

Rolex Exp 1 är väl ok, men du verkar ha mer klass än så ;)

Rolex exp 1 blir nog aldrig fel och utgör ju en solid grund i samlingen :) känns det tråkigt skulle jag kolla in Grand Seiko, ruggigt många fina klockor åt dress/sport hållet :) Glider fint under radarn dessutom, men slår ändå det mesta på fingrarna!

Kanske tråkiga och uppenbara val men jag slår ett slag för Rolex explorer 1 som jag tycker gör sig riktigt bra till både t-shirt och kavaj eller en Speedmaster med tidlös design som är lätt att variera då den gör sig bra på länk, nato och läder. Då kommer du inte bli besviken.

Men sen finns det ju mycket andra lite spännande alternativ.. Välkommen ner i kaninhålet och lycka till!

Var och klämde på en Rolex Explorer 1 idag. Måste säga att jag blev imponerad över hur den kändes! Dock var det en använd klocka som hade sina repor etc, så helhetsintrycket var sådär vilket jag förmodar är på grund av att den var använd. Dock fick jag några bilder på hur det såg ut på handleden! Mitt enda bekymmer är om den blir alldeles för smal vid låset, är den ungefär 16mm där? Visserligen inget större problem.. Jag tycker den känns bättre i storlek än IWC:n som jag kände var lite för stor (har väldigt svårt med för stora klockor). Tycker den ser ut att passa väldigt väl, och förstår att folk anser detta är den bästa klockan för en OWG.

Får kära ner mig ytterligare i klockan, för att se om något annat dyker upp! Dock känner jag att på grund av priset, kan jag lika gärna spendera ~8tkr mer för en No Date-sub som jag kanske hade varit mer tillfreds med, men känner att det blir så oerhört redundant med två dykare som första steget på en kollektion.. Tycker ändå Explorer 1 känns som en oerhört starkare formell klocka och även som en mer casual klocka än en Sub.

IMG_2167.JPG IMG_2168.JPG IMG_2170.JPG IMG_2172.JPG

Var och klämde på en Rolex Explorer 1 idag. Måste säga att jag blev imponerad över hur den kändes! Dock var det en använd klocka som hade sina repor etc, så helhetsintrycket var sådär vilket jag förmodar är på grund av att den var använd. Dock fick jag några bilder på hur det såg ut på handleden! Mitt enda bekymmer är om den blir alldeles för smal vid låset, är den ungefär 16mm där? Visserligen inget större problem.. Jag tycker den känns bättre i storlek än IWC:n som jag kände var lite för stor (har väldigt svårt med för stora klockor). Tycker den ser ut att passa väldigt väl, och förstår att folk anser detta är den bästa klockan för en OWG.

Får kära ner mig ytterligare i klockan, för att se om något annat dyker upp! Dock känner jag att på grund av priset, kan jag lika gärna spendera ~8tkr mer för en No Date-sub som jag kanske hade varit mer tillfreds med, men känner att det blir så oerhört redundant med två dykare som första steget på en kollektion.. Tycker ändå Explorer 1 känns som en oerhört starkare formell klocka och även som en mer casual klocka än en Sub.

Ser väldigt trevligt ut tycker jag. Att länken smalnar av gör ju att klockan blir väldigt bekväm att ha på sig. Bara positivt enligt min mening.

Se riktigt bra ut på handleden. Den skulle vara ett bra komplement till din dykare

9568636A-CDCF-48ED-8D5D-00E67C888126.jpeg
14790st optimal klocka för dig. Jävligt sent ute med denna bild såg jag nu hahaa. Vad blev det för klocka?

Bilagor

• D9DEC5D8-5F54-445B-B93E-2B896DB28B75.jpeg
    D9DEC5D8-5F54-445B-B93E-2B896DB28B75.jpeg
    125 KB · Visningar: 2
  • 4BDDEA26-7D51-44F3-A8EF-1D4FBBA7402D.jpeg
    4BDDEA26-7D51-44F3-A8EF-1D4FBBA7402D.jpeg
    221.8 KB · Visningar: 2
9568636A-CDCF-48ED-8D5D-00E67C888126.jpeg
14790st optimal klocka för dig. Jävligt sent ute med denna bild såg jag nu hahaa. Vad blev det för klocka?
Haha, har faktiskt inte blivit någon än.. Velar fram och tillbaka varje vecka med klockor. Just nu är jag inne på Zenith Defy Classic exempelvis. Vad går en sådan AP för?

Tillbaka
Topp