• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver tips: Beater på gummistrap

Mic1

Rolex
2-Faktor
God afton,
Insåg när jag med den bara månader gamla Rolexen på armen stod och bytte däck på bilen häromveckan att det kanske är dags för en beater och behöver nu er hjälp!
Ett absolut måste är att den ska vara på rubberstrap och runt 38-42mm. Får gärna gå åt AP RO, Daytona eller Panerai Submersible - hållet men absolut inga super-homage (typ Steinhart, Invicta).
Vart lite inne på Lüm-Tec men fastnade inte riktigt för någon av dem (precis på rätt sida homage-gränsen enligt mig). Micromärken med hög kvalitet (relativt) är varmt välkomna

Budgeten är lite oklar. 0-50 000 kanske? Håller väl iof gärna den i nedre spannet så att jag inte får sån ångest första månaden men dyker rätt klocka upp är det överkomligt!
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Kör LV !
image.jpeg
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jag har en SRP777 som jag är väldigt glad i. Haft 5st skx007/9, tyckte dom var fina på bild men satt knasigt på handleden. SRPn har jag snart haft i ett år och tänker inte flippa :)
img_1769-jpg.514990
 

Jax

Cartier
Jag skulle vilja påstå att beatern framför alla är Marathon GSAR (eller TSAR om man nöjer sig med kvarts). Rejäl och gedigen som ett kassaskåp från Frans Jäger. Nu har jag f n inte rubber på min GSAR så därför blir det en bild med ett shark mesh.
IMG_0578.JPG
 

Ronnie

Rolex
Eftersom du gillar både Panerai och Daytona så borde det väl bli en Anonimo (ex Paneraifolk) med smeknamnet Newman. :)
ANONIMO_-_CHRONO_VINTAGE_LIFESTYLE_2_600x600.jpg


eller kanske en annan robust, italiensk och Daytonig klocka:
af339837-dbdd-4840-8781-35caf386fa7b.jpg


Tjosan! Gummi skulle det visst vara.
10058b1010286-bulgari-diagono-professional.jpg
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Finns massor av Panerai för under 50k! Annars tycker jag du ska kolla på en Skydiver även om den är större så sitter den så pass bra att det inte spelar någon roll
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Tack för alla trevliga tips!
Får åka och klämma lite för att ta beslut men som det ser ut nu står det mellan Ingy, Sinn 757 S UTC och Skyracer (pudlar och erkänner mig liten sugen på de två sista fastän jag exkluderade de från början i första posten). Förresten någon som äger/ägt en 757? Sökte i Sinn-tråden men hittade inget, hade önskat ett utlåtande :cigar:
 
Topp