JayJay
Guld
Ja! EZM3 är ju grym. Eller varför inte en Sinn 856... Tål förmodligen det mesta den kan utsättas för.Själv är jag lite sugen på en dykare från Sinn.
Kanske kan vara nått?
/John R
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja! EZM3 är ju grym. Eller varför inte en Sinn 856... Tål förmodligen det mesta den kan utsättas för.Själv är jag lite sugen på en dykare från Sinn.
Kanske kan vara nått?
/John R
Varför inte en CWC? Ball, tålig och billig. Perfekt för uppgiften m a o.
Roligt problem att lösa, ska bli spännande att följa. Jag tänker i samma banor: finns det någon cool beater med vintage-känsla som inte kostar skjortan och som man vågar plocka med sig när man verkligen tänker kräla i gruset?
Är det någon jag tror kan lösa den uppgiften så är det du. Brukar sporta riktigt grymma pjäser med känsla.
Min Seiko jag kör idag känns inte så upphetsande i alla lägen (jämfört med något patinerat).
Lycka till och framförallt grattis till barn och ledighet!
Dom här banorna har jag tänkt i. Vad betingar någon 'semi-vintage', och helst issued, CWC för värde? Och hur hittar man en?
Frågade även min 3,5åring
"En som lyser på kvällen, dina lyser så dåligt"
Fattar hon inte vintagebegreppet![]()
Just det, hade förträngt det där mailet jag fick för några veckor sen:
Den här är ju rätt salt och 'halv'-vintage: http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/50-atmos-vintage-1521v-60s-vintage-dial
Mysig tavla, repfri, dock inte så bra lume.
Tycka vad man vill om vissa av dom andra 'homagerna' som Squale producerar dock...![]()
Squale skulle ju kunna vara ett alternativ men är det så spännande?
En pelagos! Den lyser garanterat i mörkretFrågade även min 3,5åring
"En som lyser på kvällen, dina lyser så dåligt"
Fattar hon inte vintagebegreppet![]()
En pelagos! Den lyser garanterat i mörkretlångt från vintage dock
Det jag saknar är en klocka med bra lume när man har baby. Om jag vaknar på natten o kollar klockan på luren vaknar hon... Så en tydlig klocka med bra lume... Det blir kanske en Sinn som någon föreslog.....