• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beroende

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Beroende är ordet! Dock stillades köp suget lite då jag köpte speedyn, men jag är som sagt ute efter en Rolex 1680 eller 1675. Tycker det är en kul hobby, dyrt i början men man får oftast tillbaka pengarna när man säljer (kanske inte om man köper helt nytt) Mycket trevligare att ha ''pengarna'' runt handleden än på banken.

Välfärdsindikator brukar dinkor benämnas som i min vänkrets.
 

paradis

Audemars
Vaknar ock MÅSTE se vad har hänt nytt ( under natten )tittar på TV i paus MÅSTE se om det finns nyheter,sen att jag sitter ock är med på 2 andra Forum,så DIAGNOS är förmodligen = Beroende Har 2st Rolex Vintage som jag ville ha.Är redan igång ock planerar ,tittar runt,för att köpa en till......
 

ErikGBG

Audemars
Summan av lasterna är alltid kostant, ingen ide att försöka sluta för då börjar man med något annat dyrt och kanske värre till och med...
 
U

urinvånaren

Guest
Jag aldrig sålt en enda klocka, bara köpt & köpt, samlar på mig som en ekorre! Sjukt men härligt;)
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Samma dag som POn köptes vaknade suget efter något annat.
Knappt 5 månader senare inhandlades en 16570 med vit tavla, samma kväll började jakten på en Navitimer alt en Panna 111.
Jakten pågår dock fortfarande...
Som svar på din fråga: Ja.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Bara en till och sedan är jag nöjd.
Älskar det här inlägget!
Ungefär så känner jag med min aqualand(som jag inte äger ännu, gömmer sig ngnstans i världen), bara jag köpt den... Sen mättas hunger... köper den o sen hittar man på nya dumheter;) det finns säket plats för en nautilus, submariner, kanske en vacheron, etc etc.
 

TKVF

Panerai
Det kan ju inte under npgra omständigheter vara bra med KS. Det skapar ju ett beroende om man loggar in här för ofta. Så egentligen borde klocktillverkarna sponsra hårt här.
 
V

Viggen

Guest
KS bidrar till beroendet mest för att ens kunskaper ökar, och då gör denklockanvilljagocksåha-listan detsamma. ;)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Det kanske är på plats med en 'Hej, jag heter...'-tråd. En drastisk ökning av medlemsantal pga addictpseudonym kan väntas...
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
PS alldeles efter att jag fick ett sms om DHL-rek ang min underbara Explorer 1016 fann jag mig surfandes efter Tag Heuer Carreras. Jag gillar ju egentligen inte ens chronografer. Finns det risk att man kan befinna sig i nån farozon beträffande klockberoende?
 

Edin

Panerai
Klart man är torsk. Problemet är bara det att man har ett substitut (bilar) som också kostar pengar vilket haft förtur nu ett tag och sen att man går och köper lägenhet i Stockholm för mångmiljon belopp sätter ju helt klart käppar i hjulet i jakten efter den där orörda GMT Master II 16710-3186.. :hungry:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Klart man är torsk. Problemet är bara det att man har ett substitut (bilar) som också kostar pengar vilket haft förtur nu ett tag och sen att man går och köper lägenhet i Stockholm för mångmiljon belopp sätter ju helt klart käppar i hjulet i jakten efter den där orörda GMT Master II 16710-3186.. :hungry:
Vad är det för bil? Jag känner igen mig, har lagt mycket krut på en cheva 55'a senaste året.
 

Edin

Panerai
Vad är det för bil? Jag känner igen mig, har lagt mycket krut på en cheva 55'a senaste året.

Något mycket nyare än en klassisk cheva som du måste dela med dig av. :)
Jag har en MB Clk500 som fått ny lack, en rejäl sänkning (eller som lilla mamma säger, en rejäl förstörning) och lite annat trix och fix. Bild kan komma i biltråden men den måste monteras ihop och köras in till sin vintervila på Knivsöder. Hoppas jag klarar mig utan att få den nycklad i vad jag fattar det som stans grogrund till miljömuppar och annat löst hipsterfolk.. :bag:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Kan aldrig va fel, vad är det för modell?
Tror det är en 210:a...
image.jpeg

Lite skön pin stripe och Lokar shift. Har just lyft i en 350 från en Corvette 86'a och 700:a låda bakom.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
:woot::woot::woot::woot::woot::woot:
Något mycket nyare än en klassisk cheva som du måste dela med dig av. :)
Jag har en MB Clk500 som fått ny lack, en rejäl sänkning (eller som lilla mamma säger, en rejäl förstörning) och lite annat trix och fix. Bild kan komma i biltråden men den måste monteras ihop och köras in till sin vintervila på Knivsöder. Hoppas jag klarar mig utan att få den nycklad i vad jag fattar det som stans grogrund till miljömuppar och annat löst hipsterfolk.. :bag:
Snacka om att befinna sig i fiendeland! ' har han råd med en sån bil har han fan råd att lacka om den med'-typer överallt! Det låter som en trevlig kärra. Jag åkte med en snubbe som hade en AMG (fråga mig inte vad för nån) som han hade trimmat själv efter inköp. 730 HP på bakaxeln... Jag satt rätt så tillbakalutat kan jag säga!
 

Edin

Panerai
Du tog min oro på pricken! :D
Alvarligt så tror jag det är lugnt. Dock långt ifrån några 730 hest. (^^) Din bil vad då i alla fall inte dålig! Bel Air om jag inte fått biltypen om bakfoten. Cragar fälgar?

Beroende är farligt. Klockor är ju ändå lite sunt som beroende. Håller man sig ifrån nytt så har man ju igen pengarna om man måste lösgöra kapital. Eller är det bara jag som inbillat mig detta för att argumentera mot att jag är beroende? Har för mig förnekelse är första steget till att visa på beroende. :nailbiting:
 
Topp