• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök på banken....

Mr Chance

Kalmar
Nu är väl Nymans inte den första Rolex AD jag tänker på när det gäller köp & service men nu har de definitivt försvunnit på min radar. Mår illa bara jag tänker på att någon skulle ta med min klocka ut på stan och besudla den.
Vad är det som säger att någon tagit ut klockan på stan (och besudlat den)?
 

ottwon

Omega
Bilden i sig är väl skitsamma, men det är väl ändå rätt komprometterande om ngn anställd på en AD (vilket det ändå tyder på utifrån historien om guldsuben) skriver ihop en historia om hur denne äger klockorna och ska byta bankfack åt vad han påskiner vara hans egna klockor, när klockorna ägs av kunder som ovetandes bara lämnat in dem för service.

Även om ingen egentlig skada är skedd så får det iallafall mig att fundera över seriositeten och ärendehanteringen på firman i fråga, vilket sannolikt gör att jag väljer annan firma vid service och annat av mina egna klockor.
 

Daytona96

Rolex
Haha, det jag menar är att det är fullt tänkbart att bilden är tagen på en klockbricka i butiken/verkstan. Det enda som syns på bilden är klockor och att de ligger på något mörkt.
Det var min första tanke, eftersom man tydligt kan se brickan, så han och några vänner måste ha lagt upp alla klockor och tyckte att min passade bra på den gruppbild dem ville ta och sen så tog dem några bilder.
 

Daytona96

Rolex
Tusan också att jag inte mäkte det tidigare eftersom jag var i Stockholm för några dagar sen:banghead: Då kunde jag ju gått in och berättat det hela för Nymans.
 
Tusan också att jag inte mäkte det tidigare eftersom jag var i Stockholm för några dagar sen:banghead: Då kunde jag ju gått in och berättat det hela för Nymans.
Eftersom du inte har en aning om vad din stackars klocka varit med om så måste du nog avyttra den för cirka 10% av marknadsvärdet och då förslagsvis till mig:cigar: Swish?

Seriöst så känns hela grejen jäkligt märklig men fan vet vad som egentligen har hänt.
 

Mr Chance

Kalmar
Bilden i sig är väl skitsamma, men det är väl ändå rätt komprometterande om ngn anställd på en AD (vilket det ändå tyder på utifrån historien om guldsuben) skriver ihop en historia om hur denne äger klockorna och ska byta bankfack åt vad han påskiner vara hans egna klockor, när klockorna ägs av kunder som ovetandes bara lämnat in dem för service.

Även om ingen egentlig skada är skedd så får det iallafall mig att fundera över seriositeten och ärendehanteringen på firman i fråga, vilket sannolikt gör att jag väljer annan firma vid service och annat av mina egna klockor.
Håller självklart med dig, själv skulle jag välja annan AD. Tyckte dock det var viktigt att påpeka att inget egentligen tyder på att suben lämnat butiken och varit ute på stan, som några i tråden menar.
 

Ale

Cartier
Eftersom du inte har en aning om vad din stackars klocka varit med om så måste du nog avyttra den för cirka 10% av marknadsvärdet och då förslagsvis till mig:cigar: Swish?

Seriöst så känns hela grejen jäkligt märklig men fan vet vad som egentligen har hänt.
Du har rätt, här kan man ju snacka om "oklar servicehistorik" :woot:
;)
 

JohnDoe

Rolex
Håller självklart med dig, själv skulle jag välja annan AD. Tyckte dock det var viktigt att påpeka att inget egentligen tyder på att suben lämnat butiken och varit ute på stan, som några i tråden menar.
Helt rätt så är just suben inte fotad ute på "drift". Det är däremot de andra klockorna. Kan man ta ut dem så.....
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Topp