• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besöker nymans, krons & rob. Tips?

P

Philippe Stern

Guest
Alla är vi olika, jag sparar och köper det jag vill ha när jag väl har råd.
Du är en pajas som sitter hemma i ditt pojkrum i Järfälla och skickar anonyma fejkmail med fejknamn via Blocket på säljannonser på klockar du inte har råd att köpa. Men inte ens det klararde du av utan fick stå med byxorna nere när jag avslöjade dig. Du borde hålla låg profil på KS.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Du är en pajas som sitter hemma i ditt pojkrum i Järfälla och skickar anonyma fejkmail med fejknamn via Blocket på säljannonser på klockar du inte har råd att köpa. Men inte ens det klararde du av utan fick stå med byxorna nere när jag avslöjade dig. Du borde hålla låg profil på KS.
Det här låter spännande, berätta mer. Jag ska bara hämta popcornen först.
 
Måste säga att jag var inte redo för en sån här respons och absolut inte heller på en liveuppdatering. Jag knäppte en enstaka bild och den bifogar jag.
Efter att ha kollat runt mycket på diverse Rolex modeller, Omega, Tudor m.fl. har jag nästan bestämt mig för en Rolex submariner (no date) om inget annat roligt dyker upp inom min budget.

En klocka jag fastnade mycket för var Omega Constellation (123.20.38.21.02.002) men kunde inte nöja mig med den eftersom att den inte var hel guld :(

Kikade lite på Panerai hos Nymans och testade deras 42mm som satt ganska bra, men självaste charmen med en Panerai är väl att den ska vara stor? Så genom det så uteslöts det ganska fort.

Tudor Black Bay & Blue Bay fick jag även utesluta pga. deras pris (32k~ med stållänk) vilket jag tycker inte är värt för just dem klockorna, lägger hellre pengarna på andra alternativ. Köper man en Tudor så bör det vara andra hand, priserna rasar med 1-2 år på nacken.

Som jag sa, var inte redo för att ge er en rapport, tänkte mest gå dit och bara njuta, ber om ursäkt för besvikelsen! :D

Vad händer nu då? Jo, jag sitter och tänker lite till och i slutändan blir det väl så att jag lägger en beställning på en Submariner!

yTgiRaS.jpg
Så många alternativ och det slutar med en tråkig sub ;)
 

Izze

Cartier
Så många alternativ och det slutar med en tråkig sub ;)
Ska jag vara helt ärlig så är jag inte helt färdig med mitt beslut. Det är helt enkelt för svårt, började tänka igår på om jag istället kan sträcka mig till en daytona, eller kanske vill jag ha en GMT, Sea dweller osv osv. Men vafan, är ju uppe i daytona och den kostar ca 100k, varför inte lägga till 30-40 och få en AP?

Gick från en submariner till att kunna sträcka mig till en AP royal oak. Karusellen är inte över, kommer boka ett möta med Rob E, och försöka uppdatera bättre därifrån :)

Du säger "Så många alternativ..." ge lite exempel så man har lite mer att kika på! ;)
 
Topp