• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beslutsångest 101

Kör på air kingen den är roligast. Är det något jag lärt mig med tiden är att är klockor roliga, då tröttnar man inte.
Lyssna inte på de andra som vill att du ska köpa tråkmodeller när du uppenbarligen vill ha något kul! :clown:

Just den aqua terran är så våldsamt tråkig, det finns några med fina blå tavlor med coola randiga mönster som gör att det skiftar färg beroende på ljus osv, antingen kör en sådan eller AK / OP.

Helt klart Omegan. Synes personlig den er mye snyggare og roligare en dom två andre. Om du ikke har bestemt deg 100% for fargen så finns det jo som flere her sier mange veldig snygge modeller av den også.

OP eller vad sägs om en 214270? Visst du får kanske punga ut någon tusenlapp extra men vänta med köpet en månad om du inte har stålarna för jag garanterar dig att du kommer tycka det är värt i slutändan.

Bifogar bild från www ifall du ännu inte är helt köpt:
IMG_1951.JPG
IMG_1955.JPG
IMG_2343.JPG

Skämt åsido; Alla modeller du står emellan är grymma val och det kan inte bli fel. Lycka till!

Det normala utfallet i såna här trådar brukar vara i stil med: 10% icke-Rolex modellen, 45% någon av Rolexmodellerna och 45% spara till någon dyrare Rolex.
För att vara mer konstruktiv, vad är det du har fastnat för hos de tre alternativen? Dom är ju ganska olika även om dom är sportmodeller på länk. Har du provat dom? Vilken sitter bäst? Hur viktigt är datum? Hur viktigt är det att det är en Rolex?

Det normala utfallet i såna här trådar brukar vara i stil med: 10% icke-Rolex modellen, 45% någon av Rolexmodellerna och 45% spara till någon dyrare Rolex.
För att vara mer konstruktiv, vad är det du har fastnat för hos de tre alternativen? Dom är ju ganska olika även om dom är sportmodeller på länk. Har du provat dom? Vilken sitter bäst? Hur viktigt är datum? Hur viktigt är det att det är en Rolex?
Jaaa joo det är sant.

Men ni kan få en liten motivering för varje klocka:

Air kingen är en klocka som tilltalar mig för att jag har alltid varit intereserad av flygplan och den lite mer speciella urtavlan som baseras lite på en varvräknare till ett gammalt flygplan knytter jag samma till min enorma passion för flygplan!

Omegan för att det finns väldigt interesant fysik bakom den och jag gick en tekniks linje där vi läste myclet fysik och tycker att anledning till att den har just 15000> gauss är väldigt interesant det är för att motverka starka magnetfällt på mer än 15 Tesla. Tycker att klockan får en väldigt interesant bakgrunds historia för mig då.

OP:n har jag inte så mycket kopplingar till men det är något jag finner väldigt trevligt med den, de små subtila blåa klickarna av färg som gör att den inte bara är helt blank och tråkig.

Alla tre har jag valt lite för att jag tycker om att ha något som har en speciell ”finnes” tex AT är gul och står ut lite från massan.

Air kingen behöver ju knappt en förklaring hahah, vi kan ju se här i tråden bara att det är verkligen en Vattendelare man hatar den eller älskar den. Jag tycker det är något som gör den klockan väldigt rolig iochmed det.

OP:n är som sagt inget jag har en långvarig ”relation” med men den är också väldigt rolig med sina små detaljer såsom de blåa inslagen osv!

Jag har varit o testat både AK och AT båda satt riktigt bra tror jag ska åka o testa OP:n imorgon. Datum kan jag leva utan det har jag på telefon eller så kan man fråga någon. Att det är just en Rolex spelar inte jätte stor roll men det skulle ju vara spännande.

Jag gillar både OP och AK men jämfört med Omega är allt kul.
Hade jag varit i din sits hade jag gått på Air King.

För att du ska slippa flippa ATn om ett halvår så kör på den Rolex din lokala AD har i lager!

Enda omegan som fått stanna hos mig är en speedmaster. Då gillar jag ändå omega!

För att du ska slippa flippa ATn om ett halvår så kör på den Rolex din lokala AD har i lager!

Enda omegan som fått stanna hos mig är en speedmaster. Då gillar jag ändå omega!
det är det som gör att jag inte kan bestämma mig, jag undrar om jag köper omegan kommer jag ändå vilja ha rolexen i slutändan? det är det som är det stora delemat i det här.

det är det som gör att jag inte kan bestämma mig, jag undrar om jag köper omegan kommer jag ändå vilja ha rolexen i slutändan? det är det som är det stora delemat i det här.
Är det en minnesklocka? En du inte kan sälja? Köp då något så klassiskt som möjligt.

Men är det en klocka som du kan sälja om du tröttnar köp något roligare.

Tänk på att omegor tappar betydligt mer i värde än rolex. Å andra sidan kan du säkert få lite mer rabatt på dem.

Jag gillar alla AT, sedan är det mer en personlig sak vilken som passar dig. Den med guld-index hade jag inte sett tidigare, faktiskt riktigt snygg.

Är det en minnesklocka? En du inte kan sälja? Köp då något så klassiskt som möjligt.

Men är det en klocka som du kan sälja om du tröttnar köp något roligare.

Tänk på att omegor tappar betydligt mer i värde än rolex. Å andra sidan kan du säkert få lite mer rabatt på dem.
ja det är en klocka som jag ska köpa som studentpresent, så kommer nog hålla fast i klockan jag köper! Skulle kännas väldigt jobbigt om jag ändå kollade på andra klockor efter att man har köpt en.

Jag skulle ärligt talat inte valt någon av de tre utan försökt lägga till lite för att komma upp till en Datejust. Airking är cool på bild, men då den nästan helt saknar Lume och är såpass topptung (samma case som milgauss) så känns den både klumpig och menlös som flygarur.
OP? Nja, känns inte så kul. En DJ36 känns rätt.

Jaaa joo det är sant.

Men ni kan få en liten motivering för varje klocka:

Air kingen är en klocka som tilltalar mig för att jag har alltid varit intereserad av flygplan och den lite mer speciella urtavlan som baseras lite på en varvräknare till ett gammalt flygplan knytter jag samma till min enorma passion för flygplan!

Omegan för att det finns väldigt interesant fysik bakom den och jag gick en tekniks linje där vi läste myclet fysik och tycker att anledning till att den har just 15000> gauss är väldigt interesant det är för att motverka starka magnetfällt på mer än 15 Tesla. Tycker att klockan får en väldigt interesant bakgrunds historia för mig då.

OP:n har jag inte så mycket kopplingar till men det är något jag finner väldigt trevligt med den, de små subtila blåa klickarna av färg som gör att den inte bara är helt blank och tråkig.

Alla tre har jag valt lite för att jag tycker om att ha något som har en speciell ”finnes” tex AT är gul och står ut lite från massan.

Air kingen behöver ju knappt en förklaring hahah, vi kan ju se här i tråden bara att det är verkligen en Vattendelare man hatar den eller älskar den. Jag tycker det är något som gör den klockan väldigt rolig iochmed det.

OP:n är som sagt inget jag har en långvarig ”relation” med men den är också väldigt rolig med sina små detaljer såsom de blåa inslagen osv!

Jag har varit o testat både AK och AT båda satt riktigt bra tror jag ska åka o testa OP:n imorgon. Datum kan jag leva utan det har jag på telefon eller så kan man fråga någon. Att det är just en Rolex spelar inte jätte stor roll men det skulle ju vara spännande.

Det låter som om en Ingenieur skulle passa dig.
iw3508-black-c2.jpg

Jag hade kört på air-kingen, underskattad modell som är jäkligt frän med just guldkrona och ”Rolex” i klassiska gröna färgen. En klocka du kan åldras med :) men i slutändan, kör på det som du går mest igång på! Om du velar nu, vänta någon vecka eller flera och känn ordentligt vad du faktiskt vill ha!

Tillbaka
Topp