Rolex är Rolex men mest en fas som går över så satsa på AT! Så får du en långvariga kompis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha men han ska lyssna på dig... hahaKör på air kingen den är roligast. Är det något jag lärt mig med tiden är att är klockor roliga, då tröttnar man inte.
Lyssna inte på de andra som vill att du ska köpa tråkmodeller när du uppenbarligen vill ha något kul!![]()
Ja jag är ju skitkul.Haha men han ska lyssna på dig... haha
NäJa jag är ju skitkul.
Jaaa joo det är sant.Det normala utfallet i såna här trådar brukar vara i stil med: 10% icke-Rolex modellen, 45% någon av Rolexmodellerna och 45% spara till någon dyrare Rolex.
För att vara mer konstruktiv, vad är det du har fastnat för hos de tre alternativen? Dom är ju ganska olika även om dom är sportmodeller på länk. Har du provat dom? Vilken sitter bäst? Hur viktigt är datum? Hur viktigt är det att det är en Rolex?
Inte lika snygg som gauss men ändå riktigt trevlig!https://www.omegawatches.com/watch-...-omega-master-co-axial-41-5-mm-23110422103006
vad säger ni om den här då? tror jag gillar den lika mycket som 15000 gauss!
https://www.omegawatches.com/watch-...-omega-master-co-axial-41-5-mm-23110422103006
vad säger ni om den här då? tror jag gillar den lika mycket som 15000 gauss!
kände att den kanske är lättare att matcha till alla situationer! men gillar fortfarande gaussenInte lika snygg som gauss men ändå riktigt trevlig!
det är det som gör att jag inte kan bestämma mig, jag undrar om jag köper omegan kommer jag ändå vilja ha rolexen i slutändan? det är det som är det stora delemat i det här.För att du ska slippa flippa ATn om ett halvår så kör på den Rolex din lokala AD har i lager!
Enda omegan som fått stanna hos mig är en speedmaster. Då gillar jag ändå omega!
Är det en minnesklocka? En du inte kan sälja? Köp då något så klassiskt som möjligt.det är det som gör att jag inte kan bestämma mig, jag undrar om jag köper omegan kommer jag ändå vilja ha rolexen i slutändan? det är det som är det stora delemat i det här.
ja det är en klocka som jag ska köpa som studentpresent, så kommer nog hålla fast i klockan jag köper! Skulle kännas väldigt jobbigt om jag ändå kollade på andra klockor efter att man har köpt en.Är det en minnesklocka? En du inte kan sälja? Köp då något så klassiskt som möjligt.
Men är det en klocka som du kan sälja om du tröttnar köp något roligare.
Tänk på att omegor tappar betydligt mer i värde än rolex. Å andra sidan kan du säkert få lite mer rabatt på dem.
Polygami är tillåtet inom klockvärlden!ja det är en klocka som jag ska köpa som studentpresent, så kommer nog hålla fast i klockan jag köper! Skulle kännas väldigt jobbigt om jag ändå kollade på andra klockor efter att man har köpt en.
+1Lätt val! ATn är ju helt klart roligast! AKn är så ful att den kan bli ett framtida samlarobjekt, men man ska ju vilja bära den fram tills dessOPn är ful och tråkig.
Jaaa joo det är sant.
Men ni kan få en liten motivering för varje klocka:
Air kingen är en klocka som tilltalar mig för att jag har alltid varit intereserad av flygplan och den lite mer speciella urtavlan som baseras lite på en varvräknare till ett gammalt flygplan knytter jag samma till min enorma passion för flygplan!
Omegan för att det finns väldigt interesant fysik bakom den och jag gick en tekniks linje där vi läste myclet fysik och tycker att anledning till att den har just 15000> gauss är väldigt interesant det är för att motverka starka magnetfällt på mer än 15 Tesla. Tycker att klockan får en väldigt interesant bakgrunds historia för mig då.
OP:n har jag inte så mycket kopplingar till men det är något jag finner väldigt trevligt med den, de små subtila blåa klickarna av färg som gör att den inte bara är helt blank och tråkig.
Alla tre har jag valt lite för att jag tycker om att ha något som har en speciell ”finnes” tex AT är gul och står ut lite från massan.
Air kingen behöver ju knappt en förklaring hahah, vi kan ju se här i tråden bara att det är verkligen en Vattendelare man hatar den eller älskar den. Jag tycker det är något som gör den klockan väldigt rolig iochmed det.
OP:n är som sagt inget jag har en långvarig ”relation” med men den är också väldigt rolig med sina små detaljer såsom de blåa inslagen osv!
Jag har varit o testat både AK och AT båda satt riktigt bra tror jag ska åka o testa OP:n imorgon. Datum kan jag leva utan det har jag på telefon eller så kan man fråga någon. Att det är just en Rolex spelar inte jätte stor roll men det skulle ju vara spännande.