• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beslutsångest gällande urtavla Rolex Datejust ii

Nummer 2, finns stor risk/chans att nästa blir en DJII med siffror och räfflad ring :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

1.
ETT
Uno
Eine
Yxi
One

Förvånad över uppslutningen på tvåan.
Rolex ska inte hålla på med siffror annat än på bezelinlägget

Gör det enda rätta och välj 2:an . Visst är 1:an helt OK, men att köra den känns som att dö oskuld :D

Säger bara så här, kolla ekmikaels så har du svaret min vän :artist: , finns säkert med andra färger också, men det är arabiska siffror som regerar ;)

Absolut inte silver och absolut inte tvåan! Varför sitter siffrorna upp och ner by the way? En blå med stavindex är klart snyggast!

Var helt inne på 1an. Men sen såg jag Ekmikael s bild på tavla 2. Och då vände jag tvärt. Så nu får det bli tvåan. tvåan skall du ha, riktigt snygg.

Allvarligt, go for 36 ;)
raduduqa.jpg

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jag hade lätt gått på en blå tavla med stavindex. Snyggt och klassiskt. De ljusa tavlorna (silver/vitt) skapar ju inte så mkt kontrast mot boeett och länk

Tillbaka
Topp