• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest och okunskap

Professor S

Panerai
2-Faktor
När du menar klossar, menar du då att de är (för) stora klockor? Diameter är en sak har jag insett, höjd en annan, men en klocka kan ”föra sig” olika.

Jag ogillar bling och väggur på armen. Visst får det vara exklusivt, men det måste vara smakfullt.

Både längden genom de höga bandhornen och höjden på boetten tyvärr. Diametern är OK för de flesta handleder.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
index.jpg

Grand Seiko´s GMT sportmodell med 9f86 urverk.
 

Brohuvud

Breitling
Tror jag har lyckats krympa det till en PO 39,5mm eller någon av Tudor BB alternativt Chrono. Rolex är som alltid aktuellt, men jag tycker priserna har dragit iväg alldeles för mycket.
 

Brohuvud

Breitling
Bara att inse desto att det här kommer att sluta med en stålrolex. Får hoppas att börsen lugnar ner sig lite annars hamnar det nog fan en GMT Master på handleden...
 

Brohuvud

Breitling
Kan ge en liten återkoppling efter alla fina råd. Det har svängt mycket, var till och med inne på en brun Breitling Super Ocean Heritage ett tag. Har testat flera klockor och konstaterar att det mesta är för glansigt och högt - jag föredrar något mer återhållsamma klockor med klassisk design.

Lustigt nog lutar det åt en Tudor Black Bay GMT, som trots sin höjd satt väldigt bra på handleden. God tvåa är en Black Bay (blå), tydligen så gillar mina klena handleder (16,5) dimensionerna på Tudors, men tex Omega PO går bort.

Suget efter en Explorer II vit urtavla består, skall dock låta aktieportföljen få jobba lite mer först - okynnesköp finansieras endast med vinstpengar :)
 
Topp