• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest-SS Landsort-Hjälp önskas

TKVF

Panerai
Enligt Wikipedia så är verken ETA. SS har ju en egen design, vilken är tuff. Prövade deras Landsort, skulle gärna vilja ha en p.g.a. den är ett svenskt märke, vilket i sig är lite roligt.
 

Rikard

Omega
Vill börja med att tacka för all input, har verkligen hjälpt!

Har i stort sett bestämt mig nu och kan väl avslöja att det blir en Worldtimer. Har dock kanske en liten, liten överraskning på G men det får ni se när jag kommer med bilder. :snaphappy:
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Heter inte Tungsten Volfram på svenska?
Jag hade valt GMTn, om den hade haft lume och svart tavla. Hade jag inte kunnat få det hade jag skaffat något helt annat.
 

Rikard

Omega
Heter inte Tungsten Volfram på svenska?
Jag hade valt GMTn, om den hade haft lume och svart tavla. Hade jag inte kunnat få det hade jag skaffat något helt annat.

Så här står det iaf på wikipedia om Tungsten/Volfram (om det stämmer eller inte låter jag vara osagt).

Tidigare hade mineralet i tysk bergshantering kallats wolfram ('vargfradga'), och 'volfram' var det namn bröderna de Elhuyar gav sitt nya grundämne. Scheeles tungsten blev också en spridd benämning, men numera syftar tungsten i svenska språket enbart på scheelit. På engelska kallas grundämnet dock fortfarande tungsten, och motsvarande ord finns på bland annat franska och italienska. Symbolen W och det nutida svenska namnet volfram kommer från tyska "wolf rahm". Det tyska namnet syftar på det "varglika" sätt på vilket grundämnet reagerade med smält tenn.[1][2]
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Sjukt OT, men jag måste....

Volfram första kolumnen
P1082_M.jpg

Tungsten, första kolumnen.
P1008_M.jpg
 

AndyK

Cartier
GMTn är helt klart den jag föredrar. Den gröna visaren gör att den sticker ut lite lagom mycket.
 

GurraG

Cartier
Jag tycker Landsort är riktigt cool och det är ändå tilltalande att den är ihopskruvad i Gamla Stan. Av modellerna som lyfts fram här tycker jag Tungsten är absolut bäst.

Min fråga hjälper knappast trådskaparen, men...just eftersom den inte har bandhorn, hur tycker ni den sitter? Jag har rejält smala handleder och skulle normalt absolut inte ens fundera över en 44mm. Har en Tag Heuer Monaco som absolut funkar på min handled men där nå'nstans tror jag gränsen går.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har sportat en Landsort på länk ett tag och det blir verkligen massiv klump med stål på armen.
Gillade den på gummit bättre!
Lite tråkigt att man inte kan fästa vilka band man vill för den klockan skulle göra sig galet bra på ett Ammo-strap t.ex.
 

Rikard

Omega
Håller med om länkbiten men, 1 så jävla snygg, 2 skandinavisk enkel design, 3 visar i september så förstår ni! Kommer bli så grymt snygg!!!
 

Rikard

Omega
Smaken som baken. Vad du tycker är faktiskt inte relevant för mig. Och vad jag gör med mina pengar har inte du med att göra så pilutta dig!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Du tycks ju redan bestämt dig men jag tänkte bara skriva några rader ändå. Jag och frugan har tre SS, alla inköpta på Nymans i V-ås, alltid roligt att titta in där och prata klockor. Vi uppskattar klockor som inte alla har. Av de du tittat på håller jag med om att Worldtimern är bäst. Själv valde jag Skydivern framför Landsort men det var för att jag ville ha dess funktioner. Köpte den på gummiband men upptäckte att det blev en helt annan klocka om man bytte till aligator. Det alternativet finns väl inte till Landsort. Då jag uppfattat att du inte främst köper klockan för att ha i vattnet så du skulle kunna ha den på läderband om du vill. Men länken blir nog jättebra.
 
Tjena! Grattis i förskott då det verkar som du bestämt dig..
Bara för att göra klart så är gmt:n den jag hade valt utan att tveka!
Riktigt stilren med den tunna gröna gmt-visaren..!
Go for it!
 
Topp