• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besviken på Kvistvik

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Åsa A

Breitling
Beställde en klockrulle 17 juni från Kvistvik och fick bekräftelse på beställningen. Enligt deras egen hemsida skickas produkterna inom 24 timmar på vardagar. 25 juni mailade jag och frågade var mitt paket var någonstans. Inget svar på mailen men lyckades få tag på dom på mobil Förklaringen till at jag inte fått någon klockrulle var att beställningen "försvunnit" och att dom hittat den när jag mailade. Blev lovad att klockrullen skulle skickas snarast.
Igår, dvs 2 juli var jag i kontakt med Kvistvik igen efter många försök att få tag på dom via telefon, sms och mail. Till slut får jag ett mail där företaget förklarar att paketet som skickades 25 juni kommit i retur "av någon konstig anledning". Den skulle skickas på nytt samma dag. Förklaringen till returen var att det var en skada på paketet så att leveransadress inte kunde utläsas. Blev lovad att paketet skulle skickas express men denna klockrulle lyser med sin frånvaro. Och företaget svarar inte i telefon, sms eller mail.
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Gillar inte när företag gör sig onåbara, att det ska vara så svårt att begripa att det är fel!
Har man en bra dialog med kunden så står man ut med fel, olyckor och trassel!
Jobbigt med företag som inte begriper att 100% av deras löner kommer från kunderna, är servicen kass har kvaliten på prylarna ingen betydelse!
Du kommer aldrig att handla där igen!
 

ScubaKing

Audemars
Oerhört dåligt hanterat. Har hört flera som haft problem med dem och leveranser. Men det jag tycker är sämst är när företag gör sig icke kontaktbara. Tråkig läsning, jag hoppas du får det du beställt, eller i alla fall pengarna tillbaka.
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Hej, Kvisten från Kvistvik här. Jag är inte inne på KS särskilt ofta nu för tiden men såg detta inlägg och ville kommentera.

Tyvärr händer det ibland att dessa problem uppstår. Vi är två stycken som tillverkar alla produkter och sköter logistik, inköp, kundkontakt, administration etc. på deltid. Allting sker manuellt och det händer någon gång att ordrar inte syns i vår orderlista som vi får per mail, samt att paket kommer i retur till oss. När problem uppstår är det svårt för oss att alltid lösa det på ett tillfredsställande sätt omedelbart. Det händer väldigt sällan men det händer. Tyvärr blir det bara så ibland.

Det som trådskaparen skriver om att vi ej är nåbara är emellertid såväl orättvist som oriktigt. Vi har haft både e-post- och telefonkorrespondens med trådskaparen under de gångna dagarna där vi har förklarat allting. Vi har erbjudit en retur med full återbetalning, vilket trådskaparen inte ville ha. Vi såg därför till att skicka paketet med expressfrakt, till en kostnad om ca 200 kr varmed vår vinst i försäljningen har utraderats. Igår meddelade vi att paketet skickades (med expressfrakt) och sedan dess har vi inte skrivit något mer till trådskaparen, för att vi bedömer det som obehövligt och för att vi har fullt upp. Så ja, det stämmer ju att vi inte har hört av oss sedan igår.

Vi har alltid varit måna om att kompensera våra kunder när dylika problem uppstår varför vi på 3-4 år inte har haft ett enda klagomål (förräns nu). Varje gång produkter kommer bort har vi tillsett att kunden får någonting som plåster på såren, och varje gång blir kunden supernöjd i slutändan. När kunder exempelvis har beställt klockrullar varefter leveransen blir försenad skickar vi två klockrullar (en extra) och ett klockarmband som en kompensation (vilket innebär en stor förlust för oss då våra marginaler i princip är obefintliga). Det kan många KS-medlemmar vittna om. Men så ville vi absolut inte göra med trådskaparen, för att trådskaparen har varit den mest besvärliga kunden som vi någonsin har haft, vilket också framgår av att vederbörande bemödar sig att skapa detta inlägg (och skriva en del inlägg på Facebook har vi hört) när produkten redan är på väg. Telefonsamtalet som jag hade med trådskaparen var fruktansvärt otrevligt. Vi önskar inte ha sådana kunder. Vi gör inte Kvistvik för att tjäna pengar - vi gör det för att det är kul. Trådskaparen, vi vill inte ha dina affärer!

Kvistvik har endast handlat om att ha kul och att främja hantverket. Nu är det inte kul längre.

Och sist, vi har påbörjat avvecklingen av Kvistvik. Det har varit en rolig resa som nu går mot sitt slut. Då vi har haft fullt upp med att stänga ner affären under de senaste månaderna har vi inte kunnat lösa problem som uppstår med leveranser särskilt fort. Men alla kunder som har upplevt förseningar under den senaste månaden (ca 5-6 kunder) kommer att kompenseras - d.v.s. alla utom trådskaparen.

Tack för mig!
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Hej, Kvisten från Kvistvik här. Jag är inte inne på KS särskilt ofta nu för tiden men såg detta inlägg och ville kommentera.

Tyvärr händer det ibland att dessa problem uppstår. Vi är två stycken som tillverkar alla produkter och sköter logistik, inköp, kundkontakt, administration etc. på deltid. Allting sker manuellt och det händer någon gång att ordrar inte syns i vår orderlista som vi får per mail, samt att paket kommer i retur till oss. När problem uppstår är det svårt för oss att alltid lösa det på ett tillfredsställande sätt omedelbart. Det händer väldigt sällan men det händer. Tyvärr blir det bara så ibland.

Det som trådskaparen skriver om att vi ej är nåbara är emellertid såväl orättvist som oriktigt. Vi har haft både e-post- och telefonkorrespondens med trådskaparen under de gångna dagarna där vi har förklarat allting. Vi har erbjudit en retur med full återbetalning, vilket trådskaparen inte ville ha. Vi såg därför till att skicka paketet med expressfrakt, till en kostnad om ca 200 kr varmed vår vinst i försäljningen har utraderats. Igår meddelade vi att paketet skickades (med expressfrakt) och sedan dess har vi inte skrivit något mer till trådskaparen, för att vi bedömer det som obehövligt och för att vi har fullt upp. Så ja, det stämmer ju att vi inte har hört av oss sedan igår.

Vi har alltid varit måna om att kompensera våra kunder när dylika problem uppstår varför vi på 3-4 år inte har haft ett enda klagomål (förräns nu). Varje gång produkter kommer bort har vi tillsett att kunden får någonting som plåster på såren, och varje gång blir kunden supernöjd i slutändan. När kunder exempelvis har beställt klockrullar varefter leveransen blir försenad skickar vi två klockrullar (en extra) och ett klockarmband som en kompensation (vilket innebär en stor förlust för oss då våra marginaler i princip är obefintliga). Det kan många KS-medlemmar vittna om. Men så ville vi absolut inte göra med trådskaparen, för att trådskaparen har varit den mest besvärliga kunden som vi någonsin har haft, vilket också framgår av att vederbörande bemödar sig att skapa detta inlägg (och skriva en del inlägg på Facebook har vi hört) när produkten redan är på väg. Telefonsamtalet som jag hade med trådskaparen var fruktansvärt otrevligt. Vi önskar inte ha sådana kunder. Vi gör inte Kvistvik för att tjäna pengar - vi gör det för att det är kul. Trådskaparen, vi vill inte ha dina affärer!

Kvistvik har endast handlat om att ha kul och att främja hantverket. Nu är det inte kul längre.

Och sist, vi har påbörjat avvecklingen av Kvistvik. Det har varit en rolig resa som nu går mot sitt slut. Då vi har haft fullt upp med att stänga ner affären under de senaste månaderna har vi inte kunnat lösa problem som uppstår med leveranser särskilt fort. Men alla kunder som har upplevt förseningar under den senaste månaden (ca 5-6 kunder) kommer att kompenseras - d.v.s. alla utom trådskaparen.

Tack för mig!
med det kundbemötandet förstår jag att ni slår igen.

det spelar ingen roll hur jobbig en kund är, är man en seriös företagare så vräker man inte ur sig som du nu gjorde till vedebörande
 

Åsa A

Breitling
Nja. Stämmer ju inte riktigt. Har försökt få tag på er ett flertal gånger både igår och idag. Och ni behöver inte fundera på min önskan om att göra affär med er igen eller ej. Synd för ni har väldigt fina saker. Och som kund blir irritationen större och större vid avsaknad av kontakt, konstiga förklaringar mm. Men ert svar ovan får mig att dra på smilbanden.
Det är bara att hoppas att klockrullen dyker upp.
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Nja. Stämmer ju inte riktigt. Har försökt få tag på er ett flertal gånger både igår och idag. Och ni behöver inte fundera på min önskan om att göra affär med er igen eller ej. Synd för ni har väldigt fina saker. Och som kund blir irritationen större och större vid avsaknad av kontakt, konstiga förklaringar mm. Men ert svar ovan får mig att dra på smilbanden.
Det är bara att hoppas att klockrullen dyker upp.

Ja, igår hördes vi ju vid. Vi har inte svarat på alla dina sex mail under gårdagen men vi har under gårdagen i två mail till dig förklarat situationen samt meddelat att beställningen är skickad - vi tyckte att det räckte. (Jag väntar fortfarande, två veckor in, på mailsvar från H&M angående en felleverans.)

Det är ju givetvis synd att du har fått en så dålig köpupplevelse. Men rullen dyker upp, det har vi tillsett.

Vilken konstig vändning detta tog i och med svaret från Kvistvik. Jag tar ingens parti men Kvistviks svar började bra och slutade bittert.

NEEJ! Då ska vi se till att det slutar på en bra not - vi ser till att skicka en kompensation till trådskaparen!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har ingen uppfattning i detta ärende eftersom ord står mot ord, men det jag har haft med Kvistvik/@Kvisten att göra har alltid varit på bästa sätt.
Tråkigt att ni lägger ner...
 

Åsa A

Breitling
Tycker inte att en fråga gällande inlämningsnr för spårning är så svår att svara på vilket jag frågat efter. Allt detta hade kunnat lösas helt smärtfritt om ni svarat på mina frågor när jag ställde dom. Och personangrepp sjunker jag inte till utan har enbart beskrivit gången i detta.
Denna konversation är över för min del. Nu väntar jag på rullen.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fast vänta lite här nu. Va fort ni plockar fram högafflarna och elden.

Shit happens, paket som försvinner pga posthanteringen, förstörs i postsorteringsmaskiner, betalningar kan bugga och där beställningar försvinner mellan stolar betalningmetod och plattformen hemsidan/företaget sitter på men man löser problem så fort man möjligtvis kan.
Som de verkar ha försökt göra.

Vi pratar om Postmord med deras tjänst som har försämrats sjukt mycket senaste åren med försvinnande paket, fel utdelningar mm

Kanske kan ta ett djup andetag och ge det åtminstone mer än 24 timmar om du nu va i kontakt med dem igår?

Att smutskasta företag både här och på Facebook låter inte så bra, varken för dig eller företaget...
Vänta med pajkastningen för tror att ni båda vill lösa det så fort som möjligt och så smidigt som möjligt.
 

marw

Panerai
2-Faktor
take_a_chill_pill_t_shirt-r0f7d53dbcf834561af8572ce240d2306_k2gr0_307.jpg

Det låter ju inte direkt som något allvarligt inträffat. Det löser sig säkert för bägge parter.
 

Johled00

Panerai
2-Faktor
med det kundbemötandet förstår jag att ni slår igen.

det spelar ingen roll hur jobbig en kund är, är man en seriös företagare så vräker man inte ur sig som du nu gjorde till vedebörande

Nja, det spelar väldigt stor roll. Ömsesidig respekt från båda håll är viktigare än något.
Säger inget om denna affär för det kan bara parterna.

Men att köpare och säljare väljer varandra utefter att båda är lösningsorienterade spelar högre i min bok än att "någon har rätt och den andre har fel"
Men kul att vi alla är olika!
 

ScubaKing

Audemars
Sjukaste svaret från ett företag jag någonsin hört. Personangrepp och bortförklaringar.

Cit; för att trådskaparen har varit den mest besvärliga kunden som vi någonsin har haft.

Skriver man så om en kund som vill göra affärer med en? Speciellt när det är erat ansvar att kunden faktiskt får sin vara.

Och till saken ska sägas att det var en hel del problem när jag själv beställde från er. Vara som inte dök upp, frånvaro av svar, inga kontaktmöjligheter på telefon m,m.

Ni gör nog helt rätt som stänger ner företaget.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Nja, det spelar väldigt stor roll. Ömsesidig respekt från båda håll är viktigare än något.
Säger inget om denna affär för det kan bara parterna.

Men att köpare och säljare väljer varandra utefter att båda är lösningsorienterade spelar högre i min bok än att "någon har rätt och den andre har fel"
Men kul att vi alla är olika!
det kan räcka med en missnöjd kund som pratar så går ryktet, är en kund jobbig så måste man försöka lösa problemet så smidigt som möjligt
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tips är att fortsätta det här mellan er i PM innan denna fjäder blir en redigt stor höna.
”Men herreguuud! Då ser juh inte alla hur kränkt jag är, och måste kompenseras upp till öronen plus lite till...
Såklart ALLA måste se hur JAG behandlas, ushhh...”
;)

Låter som Åsa inte är så lätt att ha göra med som företagare eller som köpare/säljare här på KS.
Bäst att va på sin vakt, misstänker att det kommer hagla dåliga omdömen höger o vänster vid minsta avvikelse av hur hon vill ha det.

Ser även att hon har skrivit den här nya tråden och även i Goodguy tråden på företaget.
Och detta innan hon ens har fått produkten som är på väg.
Herregud människa!
Du låter verkligen som en kund som tar talesättet ”Kunden har alltid rätt” till nya höjder.
 

Åsa A

Breitling
”Men herreguuud! Då ser juh inte alla hur kränkt jag är, och måste kompenseras upp till öronen plus lite till...
Såklart ALLA måste se hur JAG behandlas, ushhh...”
;)

Låter som Åsa inte är så lätt att ha göra med som företagare eller som köpare/säljare här på KS.
Bäst att va på sin vakt, misstänker att det kommer hagla dåliga omdömen höger o vänster vid minsta avvikelse av hur hon vill ha det.

Ser även att hon har skrivit den här nya tråden och även i Goodguy tråden på företaget.
Och detta innan hon ens har fått produkten som är på väg.
Herregud människa!
Du låter verkligen som en kund som tar talesättet ”Kunden har alltid rätt” till nya höjder.

Som jag skrev ovan - jag sänker mig aldrig till personangrepp. Det säger mer om dom som gör det. Speciellt när den andra personen inte känner mig.
 

JoeBravoe

Cartier
Fullt rimligt svar i mina ögon. Hur många frågor kan kvarstå när man meddelat att man skickat varan med expressfrakt? Ska man dessutom lägga ner så finns det ingen som helst anledning att fjäska för folk som man själv upplever som otrevliga .

Jag skäms lite för trådskaparen och för alla som automatreagerar med förakt med hänsyn till att kunden alltid har rätt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som jag skrev ovan - jag sänker mig aldrig till personangrepp. Det säger mer om dom som gör det. Speciellt när den andra personen inte känner mig.
En tråd på KS och inlägg i GG-tråd är ju dock värre än standard personangrepp.

Edit: Var ju nyligen en tråd där det varnades med namn och allt efter ETT dygn av utebliven kontakt. Har inte haft med @Kvisten att göra men alla affärer går ju inte alltid supersmidigt oavsett vem man handlar av.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
det kan räcka med en missnöjd kund som pratar så går ryktet, är en kund jobbig så måste man försöka lösa problemet så smidigt som möjligt
Fast hur långt måste någon (speciellt företagare) böja sig?
Nu visar det sig att de har försökt lösa det, kunden VILL bli kompenserad och även klaga, de har även erbjudit full kreditering av beställningen.
Finns en gräns för allt.

Känner igen kundtypen som "Åsa" oavsett hur eller vad du gör är de inte nöjda och sitter med kniven mot strupen på företaget.
Nej Åsa du går inte till personangrepp, i detta fall är det värre. Du häller hinkvis med skit på ett företag som försöker hjälpa dig att lösa ett problem.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Fast hur långt måste någon (speciellt företagare) böja sig?
Nu visar det sig att de har försökt lösa det, kunden VILL bli kompenserad och även klaga, de har även erbjudit full kreditering av beställningen.
Finns en gräns för allt.

Känner igen kundtypen som "Åsa" oavsett hur eller vad du gör är de inte nöjda och sitter med kniven mot strupen på företaget.
Nej Åsa du går inte till personangrepp, i detta fall är det värre. Du häller hinkvis med skit på ett företag som försöker hjälpa dig att lösa ett problem.
Man kan ha en hövlig ton, man behöver inte säga att dig vill vi inte ha som kund, det räcker med att hon berättar för en person så är snacket igång, vilket skadar företaget
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Man kan ha en hövlig ton, man behöver inte säga att dig vill vi inte ha som kund, det räcker med att hon berättar för en person så är snacket igång, vilket skadar företaget
Absolut, håller med dig om hövlig ton, alltid!
Men det är inte alltid så svart och vitt.

Nu vet vi inte hur hövligt tonen va mellan dessa parter, oftast brukar det vara kunden som inte kan hålla det hövligt hela vägen.
Klart som företagare så försöker man in i det det sista att lösa problem som uppstår.

Men som företagare har du även kunder som ÄR mycket jobbiga och ställer orimliga krav.
Här ser du vad som till synes har utspelat sig:

Problem uppstår.
Företaget försöker lösa problemet.
Kunden blir irriterad.
Företaget erbjuder full kreditering av pengarna för beställningen.
Kunden nekar det, kräver kompensering OCH hotar med dålig PR via facebook mm.

HÄR brister det.
Har kunden rätt? Har företaget som ligger nere med erbjudanden, kompensering och öppen buk ingen rätt alls på sin sida?

Vad gör du?

Jag vet vad jag skulle göra iallafall om jag var i samma sits som företagaren ovan... (tar på Gandalf dräkten och vevar magistaven) och utbrister "Get the fuck out med din attityd, du är inte välkommen här, YOU SHALL NOT PASS!"
Makulerar beställningen och pengarna krediteras tillbaka omedelbums, INGEN vill ha såna kunder, varken små eller stora företag.
 

Husse

Patek
I 36 av min (idag) 48 år har jag sålt allt möjligt!
Har aldrig hört nån företagare gnällt värre!
Förlustaffärer händer alla men beror nästan alltid på problem inom den egna organisationen!
Anser ni att era produkter är bra, ta då ut ett pris som täcker kostnader för misstag och strul!
Sköter man en sån här malaver snyggt kan båda parter gå stärkt ur situationen!
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Absolut, håller med dig om hövlig ton, alltid!
Men det är inte alltid så svart och vitt.

Nu vet vi inte hur hövligt tonen va mellan dessa parter, oftast brukar det vara kunden som inte kan hålla det hövligt hela vägen.
Klart som företagare så försöker man in i det det sista att lösa problem som uppstår.

Men som företagare har du även kunder som ÄR mycket jobbiga och ställer orimliga krav.
Här ser du vad som till synes har utspelat sig:

Problem uppstår.
Företaget försöker lösa problemet.
Kunden blir irriterad.
Företaget erbjuder full kreditering av pengarna för beställningen.
Kunden nekar det, kräver kompensering OCH hotar med dålig PR via facebook mm.

HÄR brister det.
Har kunden rätt? Har företaget som ligger nere med erbjudanden, kompensering och öppen buk ingen rätt alls på sin sida?

Vad gör du?

Jag vet vad jag skulle göra iallafall om jag var i samma sits som företagaren ovan... (tar på Gandalf dräkten och vevar magistaven) och utbrister "Get the fuck out med din attityd, du är inte välkommen här, YOU SHALL NOT PASS!"
Makulerar beställningen och pengarna krediteras tillbaka omedelbums, INGEN vill ha såna kunder, varken små eller stora företag.
jag dealar med kunder från helvetet varje dag, men utrycker mig inte hur som helst, en gång har jag hivat ut en kund, men det var när jag blev hotad.

man ska inte ta vad som helst som företagare, men man kan tänka på hur man uttrycker sig, snacket går, det räcker med en missnöjd kund så kan försäljningen dala.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp