• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besviken på Kvistvik

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
jag dealar med kunder från helvetet varje dag, men utrycker mig inte hur som helst, en gång har jag hivat ut en kund, men det var när jag blev hotad.

man ska inte ta vad som helst som företagare, men man kan tänka på hur man uttrycker sig, snacket går, det räcker med en missnöjd kund så kan försäljningen dala.
Då hade du nog hivat denna kund, detta är inte bara hot, utan verkställande av hot i form av denna tråd, goodguy tråden och facebook...
Tycker att säga något som "du är inte välkommen som kund" är det enklaste och vänligaste av utryck man kan göra.

Skulle nog säga att det kanske till och med är bättre eller likvärdigt med att kasta ut en kund?
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Då hade du nog hivat denna kund, detta är inte bara hot, utan verkställande av hot i form av denna tråd, goodguy tråden och facebook...
Tycker att säga något som "du är inte välkommen som kund" är det enklaste och vänligaste av utryck man kan göra.

Skulle nog säga att det kanske till och med är bättre eller likvärdigt med att kasta ut en kund?
men egentligen så vet vi inte vad som hänt, ord står mot ord, jag tar inte någons parti utan anser att som liten företagare är man beroende av alla kunder, som jag sagt tidigare så räcker det med att en kund snackar skit om företaget så kanske det är tio stycken som lyssnar på det och går nån helt annanstans.

snöbollseffekter är inte alltid bra
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
men egentligen så vet vi inte vad som hänt, ord står mot ord, jag tar inte någons parti utan anser att som liten företagare är man beroende av alla kunder, som jag sagt tidigare så räcker det med att en kund snackar skit om företaget så kanske det är tio stycken som lyssnar på det och går nån helt annanstans.

snöbollseffekter är inte alltid bra
Dagens konsumenter har alldeles för mycket makt idag. Tyvärr.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
men egentligen så vet vi inte vad som hänt, ord står mot ord, jag tar inte någons parti utan anser att som liten företagare är man beroende av alla kunder, som jag sagt tidigare så räcker det med att en kund snackar skit om företaget så kanske det är tio stycken som lyssnar på det och går nån helt annanstans.

snöbollseffekter är inte alltid bra
Ord mot ord? Berättelserna är ju inte motstridiga, de har bara olika upplevelser utifrån sin egen situation.
 

Åsa A

Breitling
Då hade du nog hivat denna kund, detta är inte bara hot, utan verkställande av hot i form av denna tråd, goodguy tråden och facebook...
Tycker att säga något som "du är inte välkommen som kund" är det enklaste och vänligaste av utryck man kan göra.

Skulle nog säga att det kanske till och med är bättre eller likvärdigt med att kasta ut en kund?

Blir nyfiken på vad det är för hot jag ska ha uttalat......
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
men egentligen så vet vi inte vad som hänt, ord står mot ord, jag tar inte någons parti utan anser att som liten företagare är man beroende av alla kunder, som jag sagt tidigare så räcker det med att en kund snackar skit om företaget så kanske det är tio stycken som lyssnar på det och går nån helt annanstans.

snöbollseffekter är inte alltid bra

Där sa du något: Snöbollseffekter...

Vad jag ser här är smutskastning, en höna av en fjäder, snöbollseffekt, högafflar mm.
För full transparens:
Varför får jag känslan av några av er känner Åsa som skapat denna tråd och inte har de mest objektiva glasögonen på er här?
@Stroboman @sjökvist @ScubaKing kan det möjligtvis vara så att ni känner varandra och Åsa i verkliga livet?
För de vita Riddarna dräkten åkte på ganska snabbt ifrån er sida kort efter inlägget skapades.

Har själv inget alls med Kvistvik att göra och har aldrig varken handlat eller känner personerna bakom företaget.
Men att gå och skapa poster här och på facebook ÄR fel, speciellt när de har försökt lösa det så gott det går.
 

ScubaKing

Audemars
Där sa du något: Snöbollseffekter...

Vad jag ser här är smutskastning, en höna av en fjäder, snöbollseffekt, högafflar mm.
För full transparens:
Varför får jag känslan av några av er känner Åsa som skapat denna tråd och inte har de mest objektiva glasögonen på er här?
@Stroboman @sjökvist @ScubaKing kan det möjligtvis vara så att ni känner varandra och Åsa i verkliga livet?
För de vita Riddarna dräkten åkte på ganska snabbt ifrån er sida kort efter inlägget skapades.

Har själv inget alls med Kvistvik att göra och har aldrig varken handlat eller känner personerna bakom företaget.
Men att gå och skapa poster här och på facebook ÄR fel, speciellt när de har försökt lösa det så gott det går.

Tramspostning från din sida. Företaget har gjort fel, så enkelt är det. Man behandlar inte en kund såhär! Att gå ut och skriva att en kund är den jobbigaste kunden som dem arbetat med är under all kritik. Så gör inte ett seriöst företag. Man försöker lösa problemet med kunden på bästa sätt. Det kommer alltid finnas kunder som en företagare uppfattar som "jobbig", man går inte ut och säger det, man försöker ha en vettig konversation med kunden i fråga.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Där sa du något: Snöbollseffekter...

Vad jag ser här är smutskastning, en höna av en fjäder, snöbollseffekt, högafflar mm.
För full transparens:
Varför får jag känslan av några av er känner Åsa som skapat denna tråd och inte har de mest objektiva glasögonen på er här?
@Stroboman @sjökvist @ScubaKing kan det möjligtvis vara så att ni känner varandra och Åsa i verkliga livet?
För de vita Riddarna dräkten åkte på ganska snabbt ifrån er sida kort efter inlägget skapades.

Har själv inget alls med Kvistvik att göra och har aldrig varken handlat eller känner personerna bakom företaget.
Men att gå och skapa poster här och på facebook ÄR fel, speciellt när de har försökt lösa det så gott det går.
Nej jag har ingen aning om vem hon är, jag försöker bara påtala att en företagare har ett visst ansvar hur han behandlar kunder.

Kan han inte hantera besvärliga kunder ska han nog söka sig nån annanstans.
 

Chad

Rolex
För full transparens:
Varför får jag känslan av några av er känner Åsa som skapat denna tråd och inte har de mest objektiva glasögonen på er här?
@Stroboman @sjökvist @ScubaKing kan det möjligtvis vara så att ni känner varandra och Åsa i verkliga livet?

Tänkte exakt samma. Kan även vara naturlig WK-reaktion, om man är lagd åt det hållet.


@Åsa A

Vem vinner något på ditt beteende?

Skärp till dig.



Önskar det fanns en sida där man kunde lämna review på kunder. Typ kopplat till personnummer.

Hade man sluppit kränga till liknande dårar :woot:
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag håller inte med om att "kunden har alltid rätt" och "säljaren behöver kunden" och det där snacket. Köparen har lika stort ansvar som säljaren att affären fungerar på ett bra sätt. Det största problemet i den här härvan är ju att postmord strular med leveransen. Det är varken köpare eller säljare ytterst ansvarig för.
En affär är lyckad om både säljare och köpare är nöjda. Och det är bådas ansvar, alltså även köparens, att det blir så.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/vad-har-era-flickvänner-för-klockor.88509/page-5#post-2338885

https://klocksnack.se/threads/tips-önskas.89959/

Samma arm...:watching: Åsa + Scuba

Önskar att ni får er beställda vara snart.
Önskar även lycka till @Kvisten

IMG_5616.JPG
IMG_5617.JPG
 

Abrakadabra

Cartier
Ganska svårt att bilda sig en objektiv uppfattning om det här, det verkar som att det skulle ha kunnat skötas bättre ifrån båda parter men det blev iallafall en spännande tråd att läsa såhär på kvällskvisten, men jag tycker nog att man borde få be vissa människor dra åt helvete oavsett om de är kunder eller företagare :)
 
Ganska svårt att bilda sig en objektiv uppfattning om det här, det verkar som att det skulle ha kunnat skötas bättre ifrån båda parter men det blev iallafall en spännande tråd att läsa såhär på kvällskvisten, men jag tycker nog att man borde få be vissa människor dra åt helvete oavsett om de är kunder eller företagare :)
The irony....
 

ScubaKing

Audemars

Precis som jag skrev till dig innan Sherwan. Det har absolut inget med saken att göra, jag har själv handlat i aktuell butik med samma problematik långt tidigare. Inget telefonnummer till butiken, det fick jag leta rätt på själv och hittade på en sida som rejta eller dylika. Inga svar på e-post eller annat. Något svar fick jag till slut men det var långt ifrån trevligt. Tog två eller tre olika sändningar/omgångar med mail fram och tillbaka före jag fick min specifika vara. Jag försöker vara 100% objektiv här, och jag tycker inte man behandlar kunder så. Speciellt inte om det händer mer än en gång.
Jag säger inte att kunden per automatik alltid har rätt. Men om du läser första posten så har kunden i detta fall inte gjort något fel alls, utöver att undra om sin vara.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Precis som jag skrev till dig innan Sherwan. Det har absolut inget med saken att göra, jag har själv handlat i aktuell butik med samma problematik långt tidigare. Inget telefonnummer till butiken, det fick jag leta rätt på själv och hittade på en sida som rejta eller dylika. Inga svar på e-post eller annat. Något svar fick jag till slut men det var långt ifrån trevligt. Tog två eller tre olika sändningar/omgångar med mail fram och tillbaka före jag fick min specifika vara. Jag försöker vara 100% objektiv här, och jag tycker inte man behandlar kunder så. Speciellt inte om det händer mer än en gång.
Jag säger inte att kunden per automatik alltid har rätt. Men om du läser första posten så har kunden i detta fall inte gjort något fel alls, utöver att undra om sin vara.
Nu känner du dig nog lite dum, men bra försök att elda på drevet mot säljaren. Pinsamt.
 

ScubaKing

Audemars
Nu känner du dig nog lite dum, men bra försök att elda på drevet mot säljaren. Pinsamt.

Nej jag känner mig inte alls dum, varför skulle jag göra det? Jag har inte gjort något fel här. En gång är en gång, men händer samma sak två gånger så är det någon fel på sättet man hanterar kunder på från företagets sida.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej jag känner mig inte alls dum, varför skulle jag göra det? Jag har inte gjort något fel här. En gång är en gång, men händer samma sak två gånger så är det någon fel på sättet man hanterar kunder på från företagets sida.
Läs själv vad du skrivit i tråden.
 

ScubaKing

Audemars
Du trodde såklart ingen skulle förstå att du och Åsa var tillsammans, men nu avslöjades ni och då tar jag för givet att du ser hur löjligt ni agerat. Gör du inte är det bara att beklaga.

Vi bor inte tillsammans och rätt långt från varandra så jag såg hennes post före jag fått veta vad som hänt, inte svårare än så. Om du släpper fokus på den saken (som i detta fall är helt oviktig) och ser på vad som faktiskt har hänt, att företaget två gånger slarvat helt med sin kundkontakt, och nu i senaste fall även förolämpar kunden öppet så kommer nog även du att se att jag faktiskt inte har fel i det jag skrivit ovan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp