• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Volvofälgar på!
20" har aldrig sett så smått ut :D

Har beställt kåpor.

Negativ (ganska stor) påverkan på vägljud jämfört med 18" friktionsfria. Gillar inte Pirelli som sitter på dem här, men skall bara ha dem i säsong så det får duga.
Dessutom så påverkade det styrning, kände av det med en gång då det blir några kg tyngre än de 18" som satt på under vintern. Själva fälgarna är dock inte så tunga (relativt) 13kg/st
IMG_20230417_201458_942.jpg

Dom där fälgarna har jag suktat över till vår V60cc. Dock så är däcken som de kommer med (som är anpassade för XC40 men även passar XC60 och V90 tror jag) är inte rätt för V60cc. Har inte riktigt lust att köpa nya däck för att få ned från 245/45R20 till 245/40R20 då det tar i baktil när man svänger ibland...
 
Dom där fälgarna har jag suktat över till vår V60cc. Dock så är däcken som de kommer med (som är anpassade för XC40 men även passar XC60 och V90 tror jag) är inte rätt för V60cc. Har inte riktigt lust att köpa nya däck för att få ned från 245/45R20 till 245/40R20 då det tar i baktil när man svänger ibland...
Har du kvar bilen nästa år så hojtar jag till om du vill köpa dem :D (kompispris 😂)
 
Om man ska köpa en beg bil från bilhandlare i 150k klassen, prutar man då?

Eller är det de annonserade priserna som gäller. Eller kanske man bara ”prutar” till sig extra utrusning vinterhjul etc?

Förstår att man alltid kan pruta men inte köpt en bil från handlare tidigare så tänkte mer hur det vanligtvis går till. Ingen bil i inbyte.
 
Om man ska köpa en beg bil från bilhandlare i 150k klassen, prutar man då?

Eller är det de annonserade priserna som gäller. Eller kanske man bara ”prutar” till sig extra utrusning vinterhjul etc?

Förstår att man alltid kan pruta men inte köpt en bil från handlare tidigare så tänkte mer hur det vanligtvis går till. Ingen bil i inbyte.
Man kan alltid pruta. Men om man lyckas är en annan sak. Sköter man det snyggt och inte respektlöst bör man bli bemött på samma vis. Du har dock ett bättre läga att lyckas om den varit i lager ett tag. En bil som stått i två dagar lär de itne sänka priset på en krona.
 
Om man ska köpa en beg bil från bilhandlare i 150k klassen, prutar man då?

Eller är det de annonserade priserna som gäller. Eller kanske man bara ”prutar” till sig extra utrusning vinterhjul etc?

Förstår att man alltid kan pruta men inte köpt en bil från handlare tidigare så tänkte mer hur det vanligtvis går till. Ingen bil i inbyte.
Vanligen inte. Men om bilen stått länge så kan man i alla fall försöka. Att pruta på en bil som stått en vecka i lager är tämligen utsiktslöst.
 
Vanligen inte. Men om bilen stått länge så kan man i alla fall försöka. Att pruta på en bil som stått en vecka i lager är tämligen utsiktslöst.
Jag har tidigare jobbat som bilförsäljare och jag skulle säga att det alltid prutas. I vissa fall får man till något extra exempelvis däck istället för en prissänkning.
Då den begagnade bilen precis är inkommen så är ju priset som högst, med det sagt finns där oftast en marginal. Objektet spelar ju såklart roll också, om det är en het bil eller kall.
 
Tillbaka
Topp