Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
Tyvärr vet jag inte det.
Dom är ju inte numrerade på något sätt heller, så det finns inga bra register över dom.
Det gjordes ca 300 totalt på 80talet.
Halvkvalificerad gissning skulle kunna vara att det finns ca 100-150 kvar totalt inrikes och utrikes
Min xc60 blir 3 år i höst, det dyker fortfarande upp nya buggar med jämna mellanrum…. Omstarter av hela infotainment, ljudet försvinner i hela bilen, backkameran funkar varannan gång man backar osv.
Premiumbil, not so much… Har dock slutat bry mig, de får inte ordning på sin mjukvara helt enkelt.
Upplever själv att det är sjukt mycket mer strul i de bilar med Android än de med Sensus. Sen är inte Sensus på något sätt överlägset bättre men känns ”stabilare” (och segare).
Det är nog som sagt riktigt svårt att hitta något med den budgeten och ska man hitta något i vettigt skick blir det nog att sondera de modeller ingen annan vill ha. Tyvärr.
25000 kr - Bilar - Bräcke - Riktigt fin 99:a. Hel och fin kaross. Inredning i kanonskick. Innertaket sitter perfekt. Går bra I motor och växellåda. Drar li...
Den Saaben blev man ju nästan lite sugen på. Man ser inte många av dem ute på vägarna längre. Känns lite märkligt när man inser att de riktigt vanliga vardagsbilarna inte längre syns ute på vägarna.
Upplever själv att det är sjukt mycket mer strul i de bilar med Android än de med Sensus. Sen är inte Sensus på något sätt överlägset bättre men känns ”stabilare” (och segare).
Stämmer och min bil har mycket riktigt Google auto os vilket i grunden är en bra tanke med sömlös integration mot andra googleprodukter som Maps etc men Volvo har inte integrerat det bra mot resten av bilen. Tror inte de får ordning på det förrän nästa generation bilar kommer.
Stämmer och min bil har mycket riktigt Google auto os vilket i grunden är en bra tanke med sömlös integration mot andra googleprodukter som Maps etc men Volvo har inte integrerat det bra mot resten av bilen. Tror inte de får ordning på det förrän nästa generation bilar kommer.
Fick ett ryck idag och skulle dra i gång 145an...
Bilen stått ett tag eller rätt mycket... Ställdes i okt 23 togs igång den 24e maj 2024...
Men han bara köra någon mil eller två för den 26e maj gick en bult till fästet av till generatorn.
Å efter de har bilen bara stått...
Ja delvis då jag valt köra Snövit(till vänster) under sommaren o har ju en 245a också.
Så har ju behovet av just 145 kombi varit litet...
Jaja idag längtade jag få köra lite 145 b18 och rattautomat...
så ett 5minuters jobb dit med ett fäste...(lättare än borra ut befintlig bult)
I med friskt batteri... Å bilen startade inte!! Ja alltså en 140 som inte startade
efter ett 13månaders litet stillestånd... Inte ett tändande heller inte ens med ett sprut bromsrengöring i förgasare..
Japp sant en 140 som INTE startade.. Hur sjukt som helst...
Kollade och fanns ingen gnista. Filade justerade brytare, fortfarande ingen gnista...
Lånade en tändspole och bilen brummade igång direkt..
Hur tusan en tändspole kan dö av att bara stått fattar jag inte... Men brummar nu igen och fått ställt på den...
Så återstår en provkörning samt ev en tvätt sen ska jag njuta 145 o rattautomat igen..
Det där är ju så konstigt, provar de inte grejerna alls innan de levereras till kund? Sen förstår jag att appar och grafik kan uppdateras på sätt som gör att de inte riktigt passar in i befintlig miljö, men ändå... det tar man väl höjd för vid den grundläggande designen?
Jag vet ärligt talat inte hur deras validering eller ci/cd-kedja funkar. Har velat komma i kontakt med dem men hittar inget sätt via hemsidan. Får försöka hitta gamla kollegor via LinkedIn.
Har tillbringat helgen med några gamla kompisar. En av dem har den goda smaken, liksom jag, att ha en fäbless för engelska bilar. Han föredrar dock sina bilar i ett något mindre format...
Mina två första bilar var BMW, och så även nuvarande!
Precis fått på nya fälgar men bifogar en gammal bild framifrån. Skall på lite smådelar sen är jag färdig med utseendet! Remus avgassystem, högflödeskatalysator m,m
Föregångare:
Nära fullutrustad 2018 440i M-sport Gran Coupe i Carbonschwarz med MPPSK som var ommappad med högflödeskatalysator m,m ca 470hk/630nm
Nära Fullutrustad 2008 335i M-sport E90 i Carbonschwarz, större intercooler, downpipes, ommappad m,m ca 420hk/650nm
Helt klart bästa ljudsystemet jag haft, Logic 7! Denna saknar jag, men ni som är bekant med N54-motorn vet att när det väl börjar läcka olja finns det ingen hejd...
Det är även mitt intryck, jag har haft två Sensus-bilar och de fungerade vad jag kan minnas helt perfekt, men när jag har hyrt nyare Volvo har de tyvärr bråkat desto mer.
Sen tycker jag att bilarna även i övrigt har upplevts något "sämre", konstläder på ratten, växelväljare i någon slags gummi, det där snygga scrollhjulet för att välja körläge är ersatt med en mjukvarulösning...
Lätt att starta om systemet, håll inne skärmknappen, connectivityn / modemet håll inne defrosterknappen en längre stund. Grundkunskaper för att köra Google-Volvo ;-)
Behöver en bil. Exet fick köpa ut min gamla GLK vid separation och andrabilen som jag kör nu är ett jäkla ras
Pendla övervägande del grusväg i skogen ca 8 mil t/r 5 dgr/v. Därav är lite högre markfrigång och 4-hjulsdrift ett krav. Om bilen har hållbara dämpare och dylikt som tål stryk vid dåligt väglag är det en väldig fördel.
Egentligen hade jag velat haft en kul/cool bil, typ Land Rover, Jeep eller något dylikt men kommer antagligen sluta med att jag väljer något mer tråkigt och rationellt för att slippa krångel. Tänkte köpa med billån för första gången typ så köp hos handlare.
Efter att ha kollat runt lite fastnade jag för denna XC60. För mig personligen är färgen bara en fördel, älskar den .
Kan den vara ett vettigt köp? Andra förslag och tips tas tacksamt emot
Det är en helt ok bil men den har samma hjulupphängning som en v60 eller v70 så det är inget som tål något extra. Kolla noggrant rostskador i skärmarna, nästan alla xc60 har det. Dyrt att lämna bort och svårt att laga själv. Om du slår till och den är fin - skaffa rejäla stänkskydd till den.