FlipSwede
Guld
Den där passar en excentrisk Herre som Er.Kör en Olympia från 2019 som nöjesbil, bra mkt roligare än en trött 3L 6a från de Bayerska motorverken!
Glida upp till KB i den och bara ställa sig utanför.
Inga p-böter får man väl heller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där passar en excentrisk Herre som Er.Kör en Olympia från 2019 som nöjesbil, bra mkt roligare än en trött 3L 6a från de Bayerska motorverken!
Stämmer bra det Flipparn, inga fortkörningsböter heller och bra lastmöjligheter under huven framtill.Den där passar en excentrisk Herre som Er.
Glida upp till KB i den och bara ställa sig utanför.
Inga p-böter får man väl heller?
Kör man väldigt tunga stenar så är det riktigt bra bilSkaffade en rostig gammal Chevy S10 att frakta skit i, klar skillnad mot I-Pacen
Idag har den släpat på 400kg kakel och efter det 400+ kg hästskit för odling. V6, automat och sänkt 3”. Sänkningen behöver fixas och hårdare dämpare installeras.
![]()
Skaffat kort än @Aquaracer2?
Det ska jag nog kunna ordna på dagen!Overlanding-träff/mässa i Huddinge nu till helgen. Minst två Toppolas blir det där@FlipSwede ses på lördag??
Fler KSare som kommer va dit o kika??
![]()
OAE26
2026 är det dags igen! Då slår vi upp portarna till Sveriges häftigaste äventyrsfestival. En hel helg av inspiration, camping, provkörningar, utställning, god mat och outdoor aktiviteter. Håll utkik!www.overlandadventureexpo.com
Fantastiskt med Toppola!!!Vi fick till en Toppola-mini-GTG på Götaström classic igår
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
När du kommer tillbaka till denna syn nästa tisdag så har du några misstänka.![]()

Jag kör Model Y nu och kikar runt efter liknande modeller som dig. Har dock börjat snegla mot en hederlig Q7 TDI eftersom de går att hitta rätt billigt. En unge och en till på G som gör Teslan problematisk då den saknar isofix fram och heller inte har säkerhetsögglorna i golvskenan.Jag har kört Tesla sedan 2014 då jag bytte från BMW. Har ägt alla modeller i ordningen S3XYY. Nu känns det dock lite halvtrist även om bilen i sig är otroligt bra så blir det nog ingen Tesla nästa gång. Nya Model Y tilltalar mig inte för fem öre, tycker den ser ut som en billig Kina-kopia av BYD, och Elon hjälper ju knappast till andrahandsvärdet. Perfekt läge att köpa beggat dock för man får astronomiskt mycket bil för pengarna. Sneglar både åt Audi och Porsche-hållet för nästa variant men jag tror det blir svårt att få plats med både hund och packning i en Taycan CrossTurismo så enda alternativet är väl EX90 eller en Etron vet inte vad det finns typ Q8 eller vad de nu heter i de större modellerna. Eller så köper jag bara en gammal V90XC och lägger resterande pengar på klockor.![]()
Köp inte en ny kort och gott. Etron har ett helt bedrövligt restvärde.Annars är Q8 E-tron ett trevligt alternativ frågan är bara vad som händer med restvärdet när den tas ur produktion nu.
Beggad jag kikat på, privat köper jag aldrig nytt... perfekt att knipa en demobil.Köp inte en ny kort och gott. Etron har ett helt bedrövligt restvärde.
Jag ligger lite i valet och kvalet om jag ska ta bilen privat eller på bolaget. Möjligtvis att jag köper en begagnad i5 Touring när den varit ute ett år. Lägger ogärna ffh eller kontantinsats då de pengarna gör sig bättre på annat håll. Men SUV är inte ett krav. Kombi funkar lika bra men det har inte funnits några bra alternativ förut. Nu när i5 Touring kommit och även A6 Etron så börjar det bli intressant. Dock inte för miljonen. Den fällan går jag inte i igen.Jag kör Model Y nu och kikar runt efter liknande modeller som dig. Har dock börjat snegla mot en hederlig Q7 TDI eftersom de går att hitta rätt billigt. En unge och en till på G som gör Teslan problematisk då den saknar isofix fram och heller inte har säkerhetsögglorna i golvskenan.
Annars är Q8 E-tron ett trevligt alternativ frågan är bara vad som händer med restvärdet när den tas ur produktion nu.
Ja det är så mycket enklare att dra uppåt ståendes ovan motorn. Vissa bilar har det fortfarande men av nån anledning tycker vissa tillverkare att det är bättre att ligga under bilen och få all olja i ansiktet...Smidigt att slaska i nytt oljefilter på äldre Mercedes.
![]()
20.000 är väl det nya 5000 så det är nog svårt att hitta något värt att satsa på i den prisklassen tyvärr.Om man vill ha ett trevligt sommarprojekt - något att skruva med under 20000 - kan vara en högst vardaglig men trevlig bil - har någon tips på hur man gör för att hitta bilen? Har letat både på Blocket och FB marketplace men får hela tiden intrycket att det är en soptunna för det man inte kan sälja till bekant med samvetet i behåll. Var hittar man de där lagom slitna bilarna som inte har avrostade fjädrar, genomrostade trösklar, blanka däck, sönderskramlade styraxlar utan helt enkelt är trevligt begagnade slitna med hälsan? Vill inte betala 40K för en gammal Saab, Volvo eller BMW bara för att någon med lite vett ägt den - ska man inte kunna få en trevlig gammal bil för rimliga pengar?
Smidigt att slaska i nytt oljefilter på äldre Mercedes.
![]()
20.000 är väl det nya 5000 så det är nog svårt att hitta något värt att satsa på i den prisklassen tyvärr.
Men i olika entusiastgrupper på Facebook brukar det ju då och då dyka upp attraktiva ex med rätt fel och rätt…rätt rätt i vettig prisklass.
Spana in några olika märken / modeller och gå med i Facebook-grupperna.
Du får nog höja budgeten lite, finns inte mycket intressant under 30 tyvärr.Om man vill ha ett trevligt sommarprojekt - något att skruva med under 20000 - kan vara en högst vardaglig men trevlig bil - har någon tips på hur man gör för att hitta bilen? Har letat både på Blocket och FB marketplace men får hela tiden intrycket att det är en soptunna för det man inte kan sälja till bekant med samvetet i behåll. Var hittar man de där lagom slitna bilarna som inte har avrostade fjädrar, genomrostade trösklar, blanka däck, sönderskramlade styraxlar utan helt enkelt är trevligt begagnade slitna med hälsan? Vill inte betala 40K för en gammal Saab, Volvo eller BMW bara för att någon med lite vett ägt den - ska man inte kunna få en trevlig gammal bil för rimliga pengar?
20.000 är väl det nya 5000 så det är nog svårt att hitta något värt att satsa på i den prisklassen tyvärr.
Men i olika entusiastgrupper på Facebook brukar det ju då och då dyka upp attraktiva ex med rätt fel och rätt…rätt rätt i vettig prisklass.
Spana in några olika märken / modeller och gå med i Facebook-grupperna.
Väldigt mycket +1.
Idag får man ju betala 300k+ för en tio år gammal bil från valfri tysk tillverkare - och ställt mot detta så är 20k ganska lite pengar.
…dessvärre. Känns inte allls lika rimligt att surfa Blocket och spontana något längre.
Häftig men kostar nog en förmögenhet att fixa mot en gammal S80 eller 95Du får nog höja budgeten lite, finns inte mycket intressant under 30 tyvärr.
Eller jo det gör det visst.. Här:
gör sig bra både på parkeringen och på landsvägen, samt massor med saker som man ev behöver skruva med.
![]()
Mercedes-Benz S 400 CDI 5G-Tronic TAKLUCKA/BOSE/KYL säljes i Eskilstuna | Blocket
25000 kr - Bilar - Eskilstuna - Fast pris. Rör/slang till fjädring har gått sönder idag. ( olje fjädring ABC ) HYDRAULISK Airbag lampa lyser. Blinkers spak ...www.blocket.se
Det ska kosta att ligga på topp.Häftig men kostar nog en förmögenhet att fixa mot en gammal S80 eller 95![]()
Köpte en W124 förra året - fin modell tycker jag men var ju bara rost kvar märktes efter någon månad så var inte så roligt att meka med den då.Det ska kosta att ligga på topp.
Mercedes-Benz. Das beste oder nichts!.![]()