Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, milen i sig är väl ingenting.
Det är väl mer vad de gör för värdet. Dubblar man antalet mil på 993:an så vill det till att man tar mycket på glädjekontot.
Men min generella åsikt är så klart att bilar ska köras.
Apropå lågmilare, för övrigt.
Denna poppade upp i mina Blocket-bevakningar idag:
![]()
Alfa Romeo RZ/SZ Zagato SZ 3.0 V6 Nr 450 * OBS: 58 MIL * säljes i Ystad | Blocket
1150000 kr - Bilar - Ystad - Denna Alfa Romeo SZ är en mycket ovanlig modern classic performance-bil. Den är tillverkade i endast 1036 exemplar och är certi...www.blocket.se
Zagato-Alfan har alltid varit lite av ett guilty pleasure för mig. Maken till oharmonisk design har väl knappt funnits, men ändå är det lite av en dröm att äga en.
Inte helt ovanligt syn på vägarna här i DR.
Får strax en sextonåring i hushållet och en perfekt förevändning att köpa en liten manuellt växlad bil. Onödigt egentligen men potentiellt kul. Hur tänker ni kring "övningskörningsbil"?
Eftersom jag gick direkt från bilfritt stadsliv till familjepassat är jag helt lost när det kommer till roliga småbilsköp. Skulle gärna hitta något halvknäppt från 00-tal el strax efter som blivit lagom prisvärt men inte vansinnigt opraktiskt. Tips?
Missade citera! Se ovanFår strax en sextonåring i hushållet och en perfekt förevändning att köpa en liten manuellt växlad bil. Onödigt egentligen men potentiellt kul. Hur tänker ni kring "övningskörningsbil"?
Eftersom jag gick direkt från bilfritt stadsliv till familjepassat är jag helt lost när det kommer till roliga småbilsköp. Skulle gärna hitta något halvknäppt från 00-tal el strax efter som blivit lagom prisvärt men inte vansinnigt opraktiskt. Tips?
Dominikanska Republiken”DR” - vilket land?
Trevlig bil![]()
Nytt för iår och väldigt nöjd![]()
Har tänkt i samma banor men många verkar ändå satsa på manuellt fortfarande? Typ som att det ska tragglas skrivning med penna eller läras analog klocka fast det kan anses obsolet... Men absolut möjligt att det blir så, det är ju rimligast på många sätt.Är det för körkort du vill att han ska köra manuell låda?
Det känns som att det kommer att bli svårt att ens hitta manuella lådor om man inte köper en sliten Volvo 740, så det har väl kanske med 16 åringens bilintresserade att göra om man ska ta manuellt körkort.
En Golf R32 kan ju vara rolig. Sedan kanske det är svårt att hitta en som är ok i motor och låda.
Vettigare är att köra med det du har.
Har tänkt i samma banor men många verkar ändå satsa på manuellt fortfarande? Typ som att det ska tragglas skrivning med penna eller läras analog klocka fast det kan anses obsolet... Men absolut möjligt att det blir så, det är ju rimligast på många sätt.
Drömmen. Har "lillebror" 335.En M3 E93 från -08.
![]()
En M3 E93 från -08.
![]()
Sjukt fina fälgar där!Underbar motor i den generationens M3, oslagbart när V8an närmar sig rödmarkeringen runt 8000rpm!
Saknar min gamla E92 ganska ofta..
![]()
Sjukt fina fälgar där!
Snygg färg på sätena i lillebrorDrömmen. Har "lillebror" 335.
![]()
Drömmen. Har "lillebror" 335.
![]()
Vad är det som strulat med N55, jag har fått byta vattenpump (elektrisk) och ställmotorn till valvetronic på min (gått 9000 mil) utöver det skall det väl inte vara några direkta typfel.Till slut sålde jag Silverpilen (V70R) så tiden i tvätthallen läggs på 335:an. Fortfarande nöjd med bilen trots en del strul i sann N55 -anda. Den är bekväm, går bra och är lagom modern.
![]()
![]()
BMW 335i xDrive 2010 med Power Kit (och tüning luftfilter från Burger Motorsport)
///E
PS Måste hitta en T-5R kombi i pippigul...
Glömde, jag har också bytt vevhusventen som ju smart nog sitter inbyggd i ventilkåpan samt har aluminium på bägge sidor av ic@Marli
Vevhusventilation/ventil, tryckrör och 'mickey mouse flange'. Alla tillverkade av plast så inte så konstigt egentligen. Bytte både tryckröret och 'flangen' till eftermarknadsdelar i aluminium.
///E
Smågrejer mot vad n54 kan bjuda på@Marli
Vevhusventilation/ventil, tryckrör och 'mickey mouse flange'. Alla tillverkade av plast så inte så konstigt egentligen. Bytte både tryckröret och 'flangen' till eftermarknadsdelar i aluminium.
///E
Injektorerna på N54 är inget kul. Och dyra…Smågrejer mot vad n54 kan bjuda på
Jag har dock - ta i trä - inte drabbats av någonting motorrelaterat. Föregående ägare fick dock byta kamkedjan.
På min förra n55 fick jag bara byta nån vakumgivare/tryckgivare men den kostade så lite. Bytte själv på 20 minuter.
Som en bil man vill se, köra och leva i.Spider är en manlig bil. Stenhård koppling, brutala växlingslägen och kul som fan.