• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

vubuve8e.jpg

Sista vändan innan motorbyte :)

Att posta i denna tråd ger ju en ångest när man ser vad alla andra har för bilar...

Själv kör jag en Honda CR-V '04 och frugan en Mitsubishi Space Star '04. Kanske inte de roligaste bilarna, men otroligt driftsäkra.
Hondan ska dock bytas om 1½ år, den dricker alldeles för mycket 0,9-1,0 l/mil. Behöver inte heller storleken längre. Ersättare är tänkt att bli en Honda Civic kombi med den nya dieselmotorn, 0,36 l/mil känns behagligare än nuvarande förbrukning.

Tänk på att den inte kommer dra i närheten av 0,36 utan snarare 30-40% mer (något alla körcykeloptimerade dieslar gör) och att värdeminskningen på den nya sannolikt kommer att överskrida bränslebesparingen om du inte kör många mil.

Låt säga 30% mer -> ca 0,45 l/mil, hälften mot vad jag har nu. Dock brukar jag lyckas köra mina bilar väldigt nära den angivna förbrukningen, har det som en tävling med mig själv.
Värdeminskningen finns, men så får jag en hel del nya garantier som gått ut på min nuvarande bil. Dessutom är den skattefri i 5 år, vilket innebär en besparing på ca 10 kkr.

Låt säga 30% mer -> ca 0,45 l/mil, hälften mot vad jag har nu. Dock brukar jag lyckas köra mina bilar väldigt nära den angivna förbrukningen, har det som en tävling med mig själv.
Värdeminskningen finns, men så får jag en hel del nya garantier som gått ut på min nuvarande bil. Dessutom är den skattefri i 5 år, vilket innebär en besparing på ca 10 kkr.

Har nu bytt min A6a mot en Diesel A4a quattro. På pappret anges 0.49 - 0.7 typ. Landsväg drar den 0,6. Helt ok ändå.

Har kört upp 50 liter på 18 mil i M5an.......:)

Som framgår av signaturbilden sportar jag sportbil. :D

Bakgrunden är den att vi väntade tillökning (per februari i år har vi två barn i familjen). Jag behövde alltså en praktisk familjebil. "Tänka, tänka" [som Nalle Puh säger och knackar sig på tinningen]. Tadam: Det blev en halvkombi:
Porsche149_zps1ddc9857.jpg
En halvkombi utan bagageutrymme... ;)

Jodå, den har plenty! :)

Fällbara baksäten:
Porsche142.jpg

Front trunken rymmer exempelvis exakt 5 lådor vin, 2 liter olivolja, 1 grappa och 2 kg scharketurier:

Porsche144_zps4e071328.jpg

Och det som inte rymms i bilen får man ju ta på taket:

semester2012099.jpg

Den perfekta familjebilen, helt enkelt! :cool:

Tidigare Bmw 550 m-touring.
Numera en Dodge Ram 1500 Hemi Quadcab :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Perfekt, jobbigt om man måste bromsa bara och får några resväskor i huvudet :)
Inte optimal säkerhet kanske.

Underbar bil i övrigt.

Fällbara baksäten:
Porsche142.jpg

Front trunken rymmer exempelvis exakt 5 lådor vin, 2 liter olivolja, 1 grappa och 2 kg scharketurier:

Porsche144_zps4e071328.jpg

semester2012099.jpg

Och barnen? Var hade du tänkt att de ska sitta? :rolleyes:

Här sportas ingenting...:grumpy:

Tjänstebil (min): V70/D4 -13
Privat (fru): Audi A6 2.0t -08

Volvon är förvånansvärt trevlig (inte kul) att köra, slukar mil bra. Audin byts mot något mindre och roligare så snart båda barnen sitter med nosen framåt i bilen!

Sportar en 325xi E91 -06. Rak sexa på 218 kusar som varvar gott samt 4wd :D

Bra komprimiss mellan praktisk/mångsidig och lite rolig att köra

Muggig bild från garaget
387F916A-798C-4F8A-A9F3-6368E13F23B6-32889-00000F9F4DF0AAC6_zps4653c2b4.jpg

Kör den här häcken men är sugen på nytt. Man får tänka till en extra gång när man även har två barn som ska få plats men jag är sugen på en Audi A5/S5 alternativt RS4 för mer plats.

ynuha2e9.jpg

Fällbara baksäten:

Hatten av på den!!!! :)

Jag dressar en audi RS4 årsmodell 2013
dNnz2Ww.jpg

Polisen älskar den troligtvis då de stannat mig 3 ggr för fortkörning (på 6 månader). Det bästa är när man måste lämna ut körkortet!

Haha. Mer sportkombi till folket!!!

Fn, har det här blivit ett Rolex/Porsche forum?? :)

Tillbaka
Topp