• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

demondave

Rolex
Sportar en 325xi E91 -06. Rak sexa på 218 kusar som varvar gott samt 4wd :D

Bra komprimiss mellan praktisk/mångsidig och lite rolig att köra

Muggig bild från garaget
387F916A-798C-4F8A-A9F3-6368E13F23B6-32889-00000F9F4DF0AAC6_zps4653c2b4.jpg

Sålde en sådan, fast mörkgrå. Kan faktiskt sakna den ibland, trots att jag mest saknade en 335xi när jag hade den :) Blackline-bakljusen, Alpine stereouppgraderingskitet och 18" Motorsportfälgarna från 320iS gjorde bilen trevlig att se på. Hakka 7:eek:r på orginal 17" gjorde bilen helt grym vintertid. X-drive är verkligen värt varenda krona.

Jag har inget bilbehov alls i dagsläget, men råkar jag nån gång snubbla över en manuell 335ixT när kontot är välfyllt är jag nog körd. Eller så går jag och blir rik och köper en 1M Coupé direkt. Eller fortsätter knattra runt och fixar jobbärenden i en skåpbil.. :D
 
Senast ändrad:

PIC

Cartier
2-Faktor
Många med god bilsmak.
Själv fick min Audi stryka på foten när dottern kom, tydligen viktigt med utrymme. Nu körs det en V70 2,5 FT med 16" :facepalm:
Och tjänstebil är MB G270 som jag inte får ta hem.
 

Camo00

Patek
Håller på att lära dottern skillnaden på bil och BMW. Bilderna här stöder min tes! Fan vilka nice Beemers Ni har... :)
 

Landshark

Cartier
Håller på att lära dottern skillnaden på bil och BMW. Bilderna här stöder min tes! Fan vilka nice Beemers Ni har... :)

Misstänker att det är uppförsbacke på den! Förra sommaren, när min grabb var 6 år hade han och hans polare fått upp en sådan där "man drar i ett snöre och så flyger en propeller i väg" på taket. Pappa träder in på scen. Men för att få ut stegen ur garaget måste jag backa undan Porschen. Min grabb håller båda händerna för öronen när jag startar. Och när jag kliver ur bilen säger hans jämnåriga polare till mig: "Du, det var ingen vidare miljöbil, den där..." Ridå. ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Misstänker att det är uppförsbacke på den! Förra sommaren, när min grabb var 6 år hade han och hans polare fått upp en sådan där "man drar i ett snöre och så flyger en propeller i väg" på taket. Pappa träder in på scen. Men för att få ut stegen ur garaget måste jag backa undan Porschen. Min grabb håller båda händerna för öronen när jag startar. Och när jag kliver ur bilen säger hans jämnåriga polare till mig: "Du, det var ingen vidare miljöbil, den där..." Ridå. ;)

Herregud - vad ska det bli av våra barn... en grabb i den åldern borde ju digga en porsche snarare än lite försynt muttra om miljöbilar :rolleyes:
 

Landshark

Cartier
Herregud - vad ska det bli av våra barn... en grabb i den åldern borde ju digga en porsche snarare än lite försynt muttra om miljöbilar :rolleyes:

Svårt att hänga med? Jag minns själv när man var grabb och så en "cool" bil. Då gluttade man in genom rutan för att se vad hastighetsmätaren gick till. :p Kommer ännu i håg den gången det stod en Volvo 240 utanför grannen (vi snackar 70/80-tal) med de magiska orden TURBO på bakluckan!

Men det var då! I dag är det väl snarare "tystaste el-bilen vinner"...! :rolleyes:
 

Rättidig

Omega
Orkade bara läsa igenom en 1/4-del av tråden, men inser att min bilsmak skiljer sig kraftigt från majoriteten. Less is more!

Citroën 2 CV, 1988. 602 kubik (ja, 0.6 liter) 2 cylindrar (boxer), 29 hästkrafter. Längsta resan gick till Paris, det gick bra, även om autobahn var lite väl spännande...

QfdbNTo.jpg


Bilden föreställer ett tillfälle då jag "hade lite otur" då jag backade. Först tyckte jag att "det där var ju ett ordentligt gupp", sedan blev jag förvånad att det kom ytterligare ett gupp. Först vid det tredje "guppet" fastnade jag. En vänlig förbipasserande lyfte lätt på baken (bilens, alltså), sedan var det bara att köra upp igen.

Gör om det med en BMW. :p

/Micha
 
Orkade bara läsa igenom en 1/4-del av tråden, men inser att min bilsmak skiljer sig kraftigt från majoriteten. Less is more!

Citroën 2 CV, 1988. 602 kubik (ja, 0.6 liter) 2 cylindrar (boxer), 29 hästkrafter. Längsta resan gick till Paris, det gick bra, även om autobahn var lite väl spännande...

QfdbNTo.jpg


Bilden föreställer ett tillfälle då jag "hade lite otur" då jag backade. Först tyckte jag att "det där var ju ett ordentligt gupp", sedan blev jag förvånad att det kom ytterligare ett gupp. Först vid det tredje "guppet" fastnade jag. En vänlig förbipasserande lyfte lätt på baken (bilens, alltså), sedan var det bara att köra upp igen.

Gör om det med en BMW. :p

/Micha

Det där är seriöst god bilsmak!
Det här ekipaget fotade jag för några år sedan.
 
Det blir en fin dag idag. Solen framme och vägarna nytvättade av gårdagens regn.
Idag skall jag våldföra mig på de små, asfalterade, vägarna som slingrar sig genom det Småländska sommarlandskapet.
Naturligtvis kör jag en Svensk ikon. 93 Aero.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Orkade bara läsa igenom en 1/4-del av tråden, men inser att min bilsmak skiljer sig kraftigt från majoriteten. Less is more!

Citroën 2 CV, 1988. 602 kubik (ja, 0.6 liter) 2 cylindrar (boxer), 29 hästkrafter. Längsta resan gick till Paris, det gick bra, även om autobahn var lite väl spännande...

QfdbNTo.jpg


Bilden föreställer ett tillfälle då jag "hade lite otur" då jag backade. Först tyckte jag att "det där var ju ett ordentligt gupp", sedan blev jag förvånad att det kom ytterligare ett gupp. Först vid det tredje "guppet" fastnade jag. En vänlig förbipasserande lyfte lätt på baken (bilens, alltså), sedan var det bara att köra upp igen.

Gör om det med en BMW. :p

/Micha

Kul att se veteranare som används :)
Finns du Mälardalen så planeras snart en bil/klockGTG snart ;)
leben
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Orkade bara läsa igenom en 1/4-del av tråden, men inser att min bilsmak skiljer sig kraftigt från majoriteten. Less is more!

Citroën 2 CV, 1988. 602 kubik (ja, 0.6 liter) 2 cylindrar (boxer), 29 hästkrafter. Längsta resan gick till Paris, det gick bra, även om autobahn var lite väl spännande...


/Micha

Grym!!!

Jag hade en 2 CV-period när jag var typ 10, som andra ungar har en dinosaurieperiod...

... fotade ALLA jag såg på familjens bilsemestrar i europa (vi åkte peugeot...)

Nu är jag mest sugen på en Mehari, men hur få tiden??? :)
 

Robin

Omega
Rattar runt i en Mercedes E 220 CDI pimpad med AMG-paket från 2010 samt en V70 2.5ft från -09.

Mercan kostar mängder mer än Volvon men i ärlighetens namn är det inte värt det. Volvon är störtskön. Däremot är förbrukningen horribel men Volvo 'är väl inte kända för att kunna det där med förbrukning? :D
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Bor mitt i Stockolm city, så har haft svårt att motivera bil tills nu; lär dock bli ändring nu när knodd nummer ett dyker upp i slutet på året.
Båge kan jag däremot inte vara utan; kör BMW på 1200 kubik.
 
Topp