• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Sportar en C220 4Matic med AMG-paket osv..

Bra skit! :)

Bilagor

• cc220.jpg
    cc220.jpg
    80.7 KB · Visningar: 2
För min del så hade jag tyckt att V60 och A6 går bort - Då V60in är känns gammal i och med lanseringen av nya, beträffande A6an så väntar också modellskifte runt hörnet.

Opeln har fått väldigt bra omdöme av pressen och är säkerligen mycket bil för pengarna.

Jag personligen hade ringt närmsta BMW ÅF och bett om offert på en BMW 520 Business Connect med X-Drive. Osäkert om du får med X-drive för 8 pbb men värt att undersöka.
Med V60 menar jag såklart nya och inte gamla. Självklart är BMWn ett alternativ.. får spana av läget :)

Kommer nog byta färg vad säger ni blåmetallic eller solidröd

Screenshot_20180223-082215.jpg
Screenshot_20180223-082300.jpg
j1A6Q0.jpg
FB_IMG_1514041153994.jpg
2017-Mustang-GT-Lightning-Blue-Roush-Phase-1-657x360.jpg

Foto från Mazi-01.jpeg

Ser mycket argare ut i blå?
Tycker den mörkgröna var grymt jävla snygg och det vore lite koolt med en Mustang V8 i en sådan sober färg. Men läste att det inte gick att beställa i den färgen, så skulle nog valt blåmetallic. Perfekt nyans och lyster för bilen tycker jag. Rött var snyggt det med men inte på samma nivå.. :)

Skattehöjningen på "normala" motoralternativ ligger i storleksordningen 6-7 tusen _totalt_ under hela ägarperioden. Det kan inte vara avgörande med tanke på att den kommer kosta 200.000kr i ren värdeminskning under samma tid ;)

Nu var ju frågan om att ha bilen som en tjänstesläde, som jag förstod det.

Jag misstänker därför att arbetsgivaren har en bilpolicy som styrs på vissa parametrar som Co2, totalkostnad per månad etc. Där det då kan vara avgörande att bilen levereras innan 1/7 för att ens godkännas och rymmas inom policy / budget.

Iom att Bullit grön inte gick att välja (sjukt synd!!) så tycker jag vinröda är givet. MaziK !! Blåa, gråa och solid röda bilar finns det ju drivor av så va nu lite unik i även färgen och inte bara bilen!

PS.
Köpte du inte till svarta fälgar med? Tror det skulle sitta som en käftsmäll på en vinröd bil!

Orange fury?
Mqd3tvQ.jpg
2018-Ford-Mustang-GT-2-e1510852887162.jpg

Har beställt fälgarna i Satin Bronze, ändrade ifrån svart

Blir den här färgkombon
DIB-MUSTANG-GT-VMB9-SATIN-BRONZE-7.jpg
vmb9-satin-bronze-ford-mustang-gt-5.jpg

Iom att Bullit grön inte gick att välja (sjukt synd!!) så tycker jag vinröda är givet. MaziK !! Blåa, gråa och solid röda bilar finns det ju drivor av så va nu lite unik i även färgen och inte bara bilen!

PS.
Köpte du inte till svarta fälgar med? Tror det skulle sitta som en käftsmäll på en vinröd bil!

Senast ändrad:
Det är sannerligen olika vad man har för bilproblem, vi var inne på någon lite roligare större kombi inför andra barnet...

På ultraljudet kom en kul överraskning för oss men inte för bilvalet, tvillingar!

Så med tre barn, blev det en minibuss. Ford S-Max 2,0 Tdci som man får glida runt i och känna alla avundsjuka blickar! Ett härligt I-landsproblem.

Det är sannerligen olika vad man har för bilproblem, vi var inne på någon lite roligare större kombi inför andra barnet...

På ultraljudet kom en kul överraskning för oss men inte för bilvalet, tvillingar!

Så med tre barn, blev det en minibuss. Ford S-Max 2,0 Tdci som man får glida runt i och känna alla avundsjuka blickar! Ett härligt I-landsproblem.

Man får gratulera och beklaga på en och samma gång. :woot:

Någon här som rullar e-golf? Jag har byte av tjänstebil coming up och med 25 km till jobbet och möjlighet till stolpe i garaget är kanske en sådan ett alternativ till GTE och andra hybrider. Era tankar?

Någon här som rullar e-golf? Jag har byte av tjänstebil coming up och med 25 km till jobbet och möjlighet till stolpe i garaget är kanske en sådan ett alternativ till GTE och andra hybrider. Era tankar?
Kommer den fungera för dig i övrigt (förutom pendlingen till jobbet) säger jag kör på :)

Med den körsträckan så "klarar" du dig med en GTE också. Men samtidigt, varför åka runt med två drivlinor i bilen om man bara behöver en?

Tillbaka
Topp