• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Har knappt öppnat huven hittills och tänker inte börja nu ;)
Sen är ju allt relativt. Visst hade jag hellre kört en rak sexa till jobbet, men för en given budget- och CO2-begränsning så är jag rätt nöjd med mina 240 dieselhästar.

240 dieselhästar år ej fy skam.
Känner själv att man borde ha kärt diesel när bilen drar 1.2/mil i stadskörning. :D

Typ alla förutom VW ;)
Så dåliga tycker jag faktiskt inte att de är, visst har de haft en del problem med kamkedjorna men det är flera andra som också har det, Mercedes hade runt 2005-2010 två parallella motorfamiljer som ingen med facit i hand skulle ha köpt (fyrorna med kedjor som sträckte sig, sexorna och åttorna med drev som slets ned på nolltid) och även BMW har haft en hel del strul både med kedjorna på de fyrcylindriga motorerna (N47) och en massa annat strul på några av de andra motorfamiljerna så ingen är felfri, men VW är absolut inte bättre än någon annan.

Så dåliga tycker jag faktiskt inte att de är, visst har de haft en del problem med kamkedjorna men det är flera andra som också har det, Mercedes hade runt 2005-2010 två parallella motorfamiljer som ingen med facit i hand skulle ha köpt (fyrorna med kedjor som sträckte sig, sexorna och åttorna med drev som slets ned på nolltid) och även BMW har haft en hel del strul både med kedjorna på de fyrcylindriga motorerna (N47) och en massa annat strul på några av de andra motorfamiljerna så ingen är felfri, men VW är absolut inte bättre än någon annan.

Det var bättre förr. Kommer ni ihåg när det var sånt mediadrev kring Saabs lågfriktionsmotorer som hade problem 2005? Kan knappt se att någon tillverkare tar sånt ansvar idag?

Saab gottgör kunderna
Saab inför en motorgaranti på åtta år för de motorer i 9-5 och 9-3 som drabbats av problem. De kunder vars motorer drabbas utlovas full kompensation. Garantin är retroaktiv, den gäller alltså även för de som redan fått betala för reparationer ur egen ficka.

Det var bättre förr. Kommer ni ihåg när det var sånt mediadrev kring Saabs lågfriktionsmotorer som hade problem 2005? Kan knappt se att någon tillverkare tar sånt ansvar idag?

Saab gottgör kunderna
Saab inför en motorgaranti på åtta år för de motorer i 9-5 och 9-3 som drabbats av problem. De kunder vars motorer drabbas utlovas full kompensation. Garantin är retroaktiv, den gäller alltså även för de som redan fått betala för reparationer ur egen ficka.
De gjorde det inte frivilligt direkt dock. De fyra stora försäkringsbolagen gick ihop och vägrade ersätta några maskinskador på Saab längre så de hade inget val annat än att börja betala själva.

Fuuuuuuuck

Tappade koncentrationen en kort stund på Essingeleden, kollade på en annan bil av någon anledning, körde in i en trottoarkant i 80 på väg till jobbet

Senast ändrad:
Fuuuuuuuck

Tappade koncentrationen en kort stund på Essingeleden, kollade på en annan bil av någon anledning, körde in i en trottoarkant i 80 på väg till jobbet

Har hänt mig en enda jävla gång också under alla år jag haft körkort. En vecka efter jag fått mina nya svindyra AC Schnitzer-fälgar monterade på min M3.

Tråkigt på fälgen, men är det 80 någonstans på Essingeleden (;)) är det inte max 70, har jag fått för mig

Senast ändrad:
Fuuuuuuuck

Tappade koncentrationen en kort stund på Essingeleden, kollade på en annan bil av någon anledning, körde in i en trottoarkant i 80

Knas. Suger att ha crispig bil i storstäder, händer fan alltid något. Om det inte är nyckelskrap eller dörruppslag så är det en millisekunds ofokus i den sega och grötiga trafiken. :(

Motsvarigheten till att både ha en sub och en gmt typ :)

7274685A-8B87-4FBE-8B99-4198F231BB60.jpeg

Fuuuuuuuck

Ja det kan man säga! Fy vad tråkigt!!! Du köpte de där fälgarna rätt nyligen eller hur? Då är det nog bara att beställa en ny fälg. Jag pajade en fälg för något år sedan då jag fick väja i en höger regel situation. Mitt fel. Då den modellen utgått så blev det 4 nya fälgar. Skulle först få välja ur en svensk fälg katalog men efter lite påstridade så fick jag själv välja samma märke på fälg från USA... hoppas det löser sig och du får en bättre dag!!

Tillbaka
Topp