Jag insåg själv hur orimligt det var att mina barn och inte bilen får sova inomhus i närheten till föräldrar som älskar dem. Jag dryftade detta problem med min fru, så numer bor jag i carporten, bilen i garaget och resten av familjen inomhus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sparka ut familjen. Lev ut din dröm som Bi(l)sexuell.Jag insåg själv hur orimligt det var att mina barn och inte bilen får sova inomhus i närheten till föräldrar som älskar dem. Jag dryftade detta problem med min fru, så numer bor jag i carporten, bilen i garaget och resten av familjen inomhus.
Nu ska jag krossa en myt för er. Det är vanligare att privatpersoner fuskar med service än att företag gör det. Leasingbilar har serviceavtal i nästan alla fall numera.Visst man kanske leasar bilen eller har den som tjänstebil. Men har man ingen respekt för ting o miljö då?
Jag vet inte om hur jag ska lyckas. Min fru har förbjudit mig från att skiljas.Sparka ut familjen. Lev ut din dröm som Bi(l)sexuell.
Riddermark är minst sagt ett oärligt gäng. Att de inte påtalat brister som du lyft låter väldigt on brand. Jag köpte en bil från dem som hade ett antal skavanker som de lovade att fixa innan leverans, varav de bara fixade det som var enklast/snabbast. Kändes som de hoppades att jag inte skulle kolla resten. Sen fick jag fajtas med varenda grej de lovat att fixa. Upptäckte även att däcken som satt på var olagliga att köra på, 3,5 tons bil med billiga skitdäck med lastindex för typ en Hyundai Atos.Kvällsfundering;
Sålt till Riddermark flera gånger, fått bra betalt och varit nöjd. De har dock givet aldrig påtalat de uppenbara bristerna några av bilarna haft i sina annonser, vilka jag tydligt påtalat för dom i samband med att jag skickat förfrågan.
Allt i sin ”ordning”, det är vad det är eller vad jag nu ska säga.
Skulle aldrig någonsin köpa av dom utan att ha haft en dialog med tidigare ägare. Hur överlever dom? Har de blivit ”too big to fail” här i Sverige?
Kan (mig veterligen) inte blockera deras annonser från att dyka upp i mina filter på blocket, men blir så förundrad över att det så väldigt ofta dyker upp bilar med en historik likt nedan eller tom värre.
Är det så många som inte servar sina relativt nya bilar? Är det många som servar sina relativt nya bilar själva vilket RM inte vill/kan skriva svart på vitt á la klockornas ”ska ha servats av förra ägaren men inget papper finns”? Okunskap? Inte ekonomi till att serva och ”stoppar huvudet i sanden” och låter det bero?
Nedan är en Q5 från 2014 som enligt annonsen då har servats 3 gånger.
![]()
Jo det är svårt på gränsen till omöjligt numera. Förr brukade man ju bara slå en pling till valfri märkesverkstad så slog de upp kärran i sitt system. Nu råder GDPR-panik så lycka till att få ut servicehistorikenChilla lite. Vi har alla olika intressen. Bara för att du är väldigt mån om att serva dina bilar så betyder inte det att alla andra är det?
Borde väl återspeglas i priset och det är inte direkt svårt att kolla om en bil blivit servad enligt plan eller ej.
Kan du inte berätta mer om den för den nyfikna? Ser helt magisk ut![]()
Nu har jag bestämt mig för att låta min lågmilade L322 få en ny ägare. Finns någon här som kan vara intresserad innan jag vänder mig till Blocket?![]()
De kan ju omöjligt belägga tiotusentals eller hundratusentals bilar med körförbud. Dock störigt att ha en massa funktioner i bilen som inte funkar!”Utan 2G-3G riskerar säkerhetssystem i bilen fallera. Därför kan nedstängningen av de svenska näten påverka många bilägare. – Bilen kan beläggas med körförbud, säger Carl-Erik Stjernvall, teknisk expert på Riksförbundet M Sverige.”
Står i många annonser, nu tittar jag specifikt på en 2018 VW. Googlat runt men verkar vara delade teorier om hur det kommer utspela sig.
Hur tolkar ni detta? Lägga någon värdering i detta?
Tänker lite så också. Jag är helt bedrövlig när det kommer till all sån teknik. Skulle det påverka parkeringsvärmare tro eller är det bara en ”helt vanlig” fjärrstyrning?De kan ju omöjligt belägga tiotusentals eller hundratusentals bilar med körförbud. Dock störigt att ha en massa funktioner i bilen som inte funkar!
Dosa nej. App ja. Dosan kör ju radiosignalerTänker lite så också. Jag är helt bedrövlig när det kommer till all sån teknik. Skulle det påverka parkeringsvärmare tro eller är det bara en ”helt vanlig” fjärrstyrning?
Tänker lilla dosan, inte app.
Det såg ut så ett tag men det är löst nu:De kan ju omöjligt belägga tiotusentals eller hundratusentals bilar med körförbud. Dock störigt att ha en massa funktioner i bilen som inte funkar!
Du&Jag är nog oljetillverkarnas drömkunder,och jag även verkstaden.Själv har jag bytt motorolja och växellådsolja två gånger på 50 mil. Hann köra 50 mil efter service förra året och avställning där bland annat även oljan i lådan byttes. Bytte till Motul Gear Competition 75w140 i lådan. Hade Motul Gear 300 75w90 innan servicen. Oljan i lådan var 500 mil gammal innan den byttes på servicen enligt schemat.
Bytte även diffoljan idag! Den var 500 mil gammal. Blev Motul Gear 300 LS 75w90 igen.
Älskar lyften, bytte även till sommarhjul på ena bilen samt tvättat den andra. Produktiv dag idag
Nu dags för F1, MotoGP och F2
![]()
![]()
Håller med, vad är det för spec och vad tänker du dig?Kan du inte berätta mer om den för den nyfikna? Ser helt magisk ut![]()
![]()
Nu har jag bestämt mig för att låta min lågmilade L322 få en ny ägare. Finns någon här som kan vara intresserad innan jag vänder mig till Blocket?![]()
Ja de är fina, vad sticker ut mest av de positiva egenskaperna?Kör en Audi Q8 e-tron 55, bästa bilen som jag ägt.
Riktigt förmånsbil (enbart förmånsvärde på lön) eller även netto- eller bruttolöneavdrag?Finns det något läge där man inte vill ta tjänstebil? Det ska vara ok att använda privat inom familjen. Inga max antal mil privat. Den ska stå hemma.
Vi har en 7 år gammal v60 CC. Sälja den i så fall och lägga pengarna på ett bilkonto i händelse av att det är byte av tjänst så en privat är nödvändig igen..
Oerhört bekväm bil, bra vägenskaper och billiga att införskaffa beggade.Ja de är fina, vad sticker ut mest av de positiva egenskaperna?
Enda nackdelen är väl elektrontörst och räckvidd
Det beror nog tyvärr helt på situation, vad man värdesätter, hur man kör etc…. Men en begagnad bil som ägs privat är nästan alltid billigare än bilförmån, om inte stjärnorna står rätt och ni har bra avtal, du får precis den bil du vill ha, du kör mycket privat (=högre kostnader för service, värdeminskning, risk etc) eller vad det nu kan vara.Finns det något läge där man inte vill ta tjänstebil? Det ska vara ok att använda privat inom familjen. Inga max antal mil privat. Den ska stå hemma.
Vi har en 7 år gammal v60 CC. Sälja den i så fall och lägga pengarna på ett bilkonto i händelse av att det är byte av tjänst så en privat är nödvändig igen..
Riktig förmånsbil.Riktigt förmånsbil (enbart förmånsvärde på lön) eller även netto- eller bruttolöneavdrag?
Nja kommer 45mil på sommaren och 39mil på vintern så inga större problem med räckvidden.Ja de är fina, vad sticker ut mest av de positiva egenskaperna?
Enda nackdelen är väl elektrontörst och räckvidd
Då är det bara köra! Omöjligt att äga normal bil billigare privat.Riktig förmånsbil.