Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det generation 1 med handtagen på insidan?premiärturen för i år ……
Ah, såg dem inte på bild. Skoj bil iaf, älskar V10an! Far hade en 2001 RT/10 som vi körde på bana några gånger, bromsarna var sådär men bilen oerhört underhållande.Nej . SRT-10 -05 , handtagen ( infällda ) sitter ovanpå dörren mot rutan …
Kan du inte berätta mer om den för den nyfikna? Ser helt magisk ut![]()
Håller med, vad är det för spec och vad tänker du dig?
Nu har jag gjort det i alla fall, och det var faktiskt en riktigt trevlig bil. Komforten var nog det som stack ut mest.Har ni provkört i5 xdrive 40 än? Jag ska testa på torsdag.
Det är nog dålig tid att försöka sälja något nu, runt påsk och andra helger är ju folk ofta bortresta och har annat att tänka på, ge det någon vecka så tror jag att det kommer vakna en del spekulanter.Kort och gott är det den tillförlitliga 4.2 bensinaren med fin servicehistorik som har gått 10.6k mil med 4 ägare inkl mig. När jag tog över den byttes alla oljor inkl. oljan i kompressorn och tändstift. Den fick en polering samt keramisk behandling i höstas.
Bilen finns ute på Blocket nu men priset måste justeras då jag inte fått mycket respons. Där finns även info om spec samt service mm. Tar gärna diskussionen om pris eller frågor över PM om du/ni är intresserade.
Bilen fick sig en ordentlig tvätt igår och alldeles strax ska 50 bekväma mil avverkas![]()
Hade den inte haft tonade rutor hade det varit så nära perfekt spec man kan komma. Lycka till med försäljningen!Kort och gott är det den tillförlitliga 4.2 bensinaren med fin servicehistorik som har gått 10.6k mil med 4 ägare inkl mig. När jag tog över den byttes alla oljor inkl. oljan i kompressorn och tändstift. Den fick en polering samt keramisk behandling i höstas.
Bilen finns ute på Blocket nu men priset måste justeras då jag inte fått mycket respons. Där finns även info om spec samt service mm. Tar gärna diskussionen om pris eller frågor över PM om du/ni är intresserade.
Bilen fick sig en ordentlig tvätt igår och alldeles strax ska 50 bekväma mil avverkas![]()
1år och 3500mil senare och måste nog säga att jag är väldigt nöjd, förutom de typiska VAG mjukvarubuggarna som kommer lite då och då. En av de snyggare bilarna där ute i mitt tycke och en av dem som kanske också ger mest bang for the buck om man blickar på de europeiska tillverkarna.
Ska byta bil efter sommaren, sneglar mot att prova nått annat ändå, kanske en Zeekr 7x.
![]()
![]()
Tonad från fabrik så har inte ens tänkt tanken på om det går att ta bort. Tack!Hade den inte haft tonade rutor hade det varit så nära perfekt spec man kan komma. Lycka till med försäljningen!![]()
Utvecklingen känns väl sådär om man ser till att ett nytt Kina märke kan leverera en bil med bättre teknik, luftfjädring osv på ett år kontra en Rolls.Seeker kanske är bra, men jag hade hållit mig till europeiskt bara för att stötta den marknaden och utvecklingen.
Utvecklingen känns väl sådär om man ser till att ett nytt Kina märke kan leverera en bil med bättre teknik, luftfjädring osv på ett år kontra en Rolls.
Det är lite som buy america men så är det inget vidare. Spottar Europa upp sig lite så absolut men sett till vad man får och prisbilden så känns det ju inte så roligt att köpa europeiskt längre..
Men med det sagt, Kina är mitt sista val more or less men jag vet inte vad som känns lockande riktigt från Europa
Så är det såklart, de är inte beprövade och särskilt inte i nordiskt klimat… men jag gissar att jag slipper bekymra mig som byter bil vartannat år typ.Det är säkert bra så länge det är nytt.
Jag hade varit tveksam.
För mig hade det blivit europeiskt i första hand. I andra hand koreanskt eller japanskt.
Bättre än RR? Visst.Utvecklingen känns väl sådär om man ser till att ett nytt Kina märke kan leverera en bil med bättre teknik, luftfjädring osv på ett år kontra en Rolls.
Det är lite som buy america men så är det inget vidare. Spottar Europa upp sig lite så absolut men sett till vad man får och prisbilden så känns det ju inte så roligt att köpa europeiskt längre..
Men med det sagt, Kina är mitt sista val more or less men jag vet inte vad som känns lockande riktigt från Europa
Vad är det som är bra med luftfjädring? Bra för nivåreglering kanske, men annars finns det inte många fördelar. Det ger en väldigt progressiv fjäderkonstant som är svår att dämpa tex.Utvecklingen känns väl sådär om man ser till att ett nytt Kina märke kan leverera en bil med bättre teknik, luftfjädring osv på ett år kontra en Rolls.
Vad är det som är bra med luftfjädring? Bra för nivåreglering kanske, men annars finns det inte många fördelar. Det ger en väldigt progressiv fjäderkonstant som är svår att dämpa tex.
Dessutom brukar det kosta multum att hålla liv i när bilen blir någta år gammal, vilket leder till att bilarna skrotas bort alldeles för fort.
Ptja det är ju sant om man ser till de tester som gjorts både i Europa och china?Bättre än RR? Visst.
Zeekr är lite speciellt, de är en blandning av Kinesiskt utvecklad teknik (batterier, osv), där arbetet leds från Sverige, och bilarna är designade på Geely's designcentrum i Göteborg.Utvecklingen känns väl sådär om man ser till att ett nytt Kina märke kan leverera en bil med bättre teknik, luftfjädring osv på ett år kontra en Rolls.