FlipSwede
Guld
En av de absolut sista "riktiga" jänkarna.Har köpt en sommarbil, aldrig ägt en bil med V8 innan. Gungar framCaprice 1991
![]()
Hoppas den har 350 och inte 305 eller den hemska L99.
Amerikas svar på Volvo240
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av de absolut sista "riktiga" jänkarna.Har köpt en sommarbil, aldrig ägt en bil med V8 innan. Gungar framCaprice 1991
![]()
Det är en helt ok bil men den har samma hjulupphängning som en v60 eller v70 så det är inget som tål något extra. Kolla noggrant rostskador i skärmarna, nästan alla xc60 har det. Dyrt att lämna bort och svårt att laga själv. Om du slår till och den är fin - skaffa rejäla stänkskydd till den.
Jag gillar också färgen![]()
Trevlig spec ändå!Behöver en bil. Exet fick köpa ut min gamla GLK vid separation och andrabilen som jag kör nu är ett jäkla ras
Pendla övervägande del grusväg i skogen ca 8 mil t/r 5 dgr/v. Därav är lite högre markfrigång och 4-hjulsdrift ett krav. Om bilen har hållbara dämpare och dylikt som tål stryk vid dåligt väglag är det en väldig fördel.
Egentligen hade jag velat haft en kul/cool bil, typ Land Rover, Jeep eller något dylikt men kommer antagligen sluta med att jag väljer något mer tråkigt och rationellt för att slippa krångel. Tänkte köpa med billån för första gången typ så köp hos handlare.
Efter att ha kollat runt lite fastnade jag för denna XC60. För mig personligen är färgen bara en fördel, älskar den.
Kan den vara ett vettigt köp? Andra förslag och tips tas tacksamt emot
![]()
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volvo XC60 D5 230hk AWD R-Design Polestar Värmare Pano Drag https://www.blocket.se/annons/skara..._design_polestar_varmare_pano_drag/1002581908
305:a är det (kanske dessvärre). Svensksåld faktiskt och helt okej skick.En av de absolut sista "riktiga" jänkarna.
Hoppas den har 350 och inte 305 eller den hemska L99.
Amerikas svar på Volvo240
Trevlig spec ändå!
Vi har en liknande och den körs väldigt mycket på dåliga vägar. Det är relativt vanligt med fjäderbrott på dem och det har vi också haft, men bortsett från det har den tålt slitaget väldigt bra. Trots sina 35.000 mil känns den fortfarande väldigt, väldigt fräsch i drivlina och chassi och vi har som sagt inte kostat på den några stora summor.
Skulle vi byta bil idag skulle vi köpa en likadan, den har verkligen varit bra.
De är inte supersnåla direkt och motorn är ganska rå, framskärmarna rostar tyvärr och de kan drabbas av en del småfel….men sammantaget är det ändå ett oerhört bra köp med hög säkerhet och bra komfort.
Mindre ombonad är RAV4 som också är ett vettigt alternativ, liksom…tja, Honda CRV kanske?
Jag tror på denNu är jag sugen på den här. Lättare att ta sig till med tåg och jag gillar stilen
![]()
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki Vitara Hybrid AllGrip Select Euro 6 https://www.blocket.se/annons/vasternorrland/suzuki_vitara_hybrid_allgrip_select_euro_6/1002632570
Skithäftig.Nu är jag sugen på den här. Lättare att ta sig till med tåg och jag gillar stilen
![]()
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki Vitara Hybrid AllGrip Select Euro 6 https://www.blocket.se/annons/vasternorrland/suzuki_vitara_hybrid_allgrip_select_euro_6/1002632570
Jag ställde på i april och bytte oljor, körde fem minuter efter det. Sen har jag inte rört min bil efter detHar knappt kört något sen påställningen men i kväll blev det en liten tur med Boxstern.
Skithäftig.
Snabb googling antyder att den höjningen är helt andra fjädrar, och inga distanser. Vilket är det viktigaste.
Snyggt med sidebites, men du är medveten om att det blir ett rejält vägljud? Kanske inte så mycket mer om du jämför med vanliga däck på grusväg, men på asfalt. Plus med ofjädrad vikt, vilket också påverkar komforten mycket på en sådan lätt bil.
Se till att få provköra ordentligt, på varierande underlag.
Och så bjuder jag på kaffe när du kör hem.
Jag ställde på i april och bytte oljor, körde fem minuter efter det. Sen har jag inte rört min bil efter det. Det tråkiga är att jag inte känner att jag måste ut och köra. Aja i-landsproblem
Är inte så mycket bilen! Har ingen lust baraDu kanske är sugen på något nytt?
Mötte massor av Miator på Värmdö på söndagen för snart två veckor sedan, antar att det var klubben som var på utflykt, såg en fet orange passera förbi, kanske var det du?
De riktiga finsmakarna tar en 190E före SL alla dagar i veckan![]()
Ska givetvis inte svära på det, men sannolikheten att någon av Sofiero Classics icke-bilkunniga projektledare bara tänkte ”Perfekt, en hundranittia till - den får också in på den fina platsen framför slottet” känns överhängande.
I strikt marknadsvärde så skiljer sig så klart ”SL” en del mot ”e”.![]()
Och framförallt har de råd att köpa en bil med både tak och fyra dörrar!De riktiga finsmakarna tar en 190E före SL alla dagar i veckan
Loads Of Trouble Usually Serious - hur är det att äga en sån i praktiken? Om man kör 100 entusiastmil per år, håller det ihop?Förhoppningsvis klar till midsommar efter en stor service, däckbyte, rekond ink lackskydd och besiktning.
Passar även på att montera en tidsenlig modern stereo samt nya högtalare.
![]()
![]()
![]()
![]()
Inte en susning då jag inte fått den levererad än. Fråga mej om några årLoads Of Trouble Usually Serious - hur är det att äga en sån i praktiken? Om man kör 100 entusiastmil per år, håller det ihop?
Man blir glad i sinnet när man ser sånt här!Förhoppningsvis klar till midsommar efter en stor service, däckbyte, rekond ink lackskydd och besiktning.
Passar även på att montera en tidsenlig modern stereo samt nya högtalare.
![]()
![]()
![]()
![]()
Finns väl en anledning varför de har väldigt låga mil på mätarnaLoads Of Trouble Usually Serious - hur är det att äga en sån i praktiken? Om man kör 100 entusiastmil per år, håller det ihop?
Följer, intresserad av Cross turismo.Har börjat snegla mot att köpa en Porsche taycan från 2. Något som har erfarenhet av bilen?