• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Så fräscha var inte 6 år gamla suddar i Sverige oftast.
Den har ju till och med hela A-stolpar.
Men attans vilka körglada bilar.
Hade en som var helt sönderrostad överallt utom alla 4 dörrar som var felfria, dom hade blivit utbytta på någon garanti och någon galning hade tydligen rostskyddat dom.
Såg konstigt ut.
Sålde den till en karl för som behövde tändningslåset för 400 spänn, går ofta sönder, hade tur och lyckades lura på honom hela bilen.
+1… jag hade en tvådörrrars Sud Ti -75 som förstabil 1988, 5vxl och hela 68hk… körglädje som en gokart!

Ett av Giugiarios många mästerverk!
11EC1722-8A0F-473F-893C-3DEC9EC35668_zpsvsxxm1w4.jpg

+1… jag hade en tvådörrrars Sud Ti -75 som förstabil 1988, 5vxl och hela 68hk… körglädje som en gokart!

Ett av Giugiarios många mästerverk!
11EC1722-8A0F-473F-893C-3DEC9EC35668_zpsvsxxm1w4.jpg

Fantastiska bilar och även folk som inte var bilintresserade men som råkade provköra brukade bli enormt imponerade av sportbilskänslan.
Går inte att jämnför med moderna överviktiga tråkbilar, hästkrafter är överskattat.

Fantastiska bilar och även folk som inte var bilintresserade men som råkade provköra brukade bli enormt imponerade av sportbilskänslan.
Går inte att jämnför med moderna överviktiga tråkbilar, hästkrafter är överskattat.
Ronnie P håller med! (...jag inte lika säker på hans band/länkval..., racing i plåt är varken snyggt eller skönt...)

Boxermotorn gjorde ju att tyngdpunkten var under hjulmuttrarna typ... och farsan förklarade att centrummonterade skivor och "magnesiumfälgar" var nödvändigt för låg ofjädrad vikt...
241873941_10159413282136605_6525850319549247328_n.jpg

1756134966027.png

Några fler bilder på sonens köp, vilket jävla monster det här är!
Effekten är visst 440 hk enligt förra ägaren!

Original RS4 skalstolar med luftstyrning för bättre grepp om kroppen samt den härliga ratten som även satt i Lambos!🤘🏻

IMG_1824.jpeg

IMG_1823.jpeg

Förre ägaren lät Ferrita få göra ett nytt och grymt helsystem med elektriska spjäll för mer välljud i slutburkarna, besiktat och godkänt!
Original slutrör behölls vilket hedrar förre ägaren då Ferrita ville sätta in 4 svarta rör i stället, huvva! 😱

IMG_1825.jpeg
IMG_1826.jpeg
IMG_1827.jpeg

Original bromsok är svarta på B7!

IMG_4667.jpeg

Senast ändrad:

Original RS4 skalstolar med luftstyrning för bättre grepp om kroppen samt den härliga ratten som även satt i Lambos!🤘🏻

IMG_1824.jpeg

IMG_1823.jpeg

Ferrita har fått göra ett nytt och grymt helsystem med elektriska spjäll för mer välljud i slutburlarna, besiktat och godkänt!
Original slutrör behölls vilket hedrar förre ägaren då Ferrita ville sätta in 4 svarta rör i stället, huvva! 😱

IMG_1825.jpeg
IMG_1826.jpeg
IMG_1827.jpeg

IMG_4667.jpeg
Magisk! Vilket jäkla köp som 24åring :) Och perfekt då den ju även funkar om det blir familjebildning :)

Magisk! Vilket jäkla köp som 24åring :) Och perfekt då den ju även funkar om det blir familjebildning :)
Eller hur!😝
Ja det är galet och vi har haft ångest som satan men han har jobbat sedan han slutade gymnasiet och bor snorbilligt med flickvän så han har sparat ihop hela beloppet! 🤗

Han började plugga i måndags så vi sa att han är nog rätt ensam som nyss köpt en RS4 och börjat plugga typ samma dag! 🤣

Han har en A4 Allroad V6 från 2017 som vardagspulka så detta är en ren sommar- och nöjesbil!

Kommer stå i varmgarage hos flickvännens mormor! 🙏🏻

Senast ändrad:

IMG_1824.jpeg

IMG_1823.jpeg

Förre ägaren lät Ferrita få göra ett nytt och grymt helsystem med elektriska spjäll för mer välljud i slutburkarna, besiktat och godkänt!

IMG_1825.jpeg
IMG_1826.jpeg
IMG_1827.jpeg

IMG_4667.jpeg
Nu blir man ju sugen på en ’gammal’ RS4!

Började ligga i måndags så vi sa att han är nog rätt ensam som nyss köpt en RS4 och börjat plugga typ samma dag! 🤣

Han har en A4 Allroad V6 från 2017 som vardagspulka så detta är en ren sommar- och nöjesbil!

Fan på tiden ändå kan man ju tycka…vet inte vad som är bäst, bilen eller det 😉🤣

Edit. Valde till slut att sälja bilen. Hittade en bra köpare som har koll på grejerna och uppskattade inte bara bilen men även dokumentationen.

Blir du ingen ny bil om inte jag springer på en 850 T-5 R...

Silverpilen är tillbaka. Hade tänkt att sälja den men känns fel med tanke på hur bra den är.

V70R AWD 1998

IMG_3418.jpeg

///E

Senast ändrad:
Njae, fyrorna förtar allt av känslan i bilen. Detta är ju föralldel individuellt men alla förvirrade You tubers som häcklade fyrorna hade för en gångs skull rätt. Jag hade själv en 718 GTS som jag tröttnade på efter sex månader. Mer o-charmig motor får man leta efter. Dels är själva karaktären lite trist men det som helt förstör upplevelsen är ljudet....Det går heller inte att åtgärda med nya pipor eftersom problemet är just att själva motorn låter och beter sig som en stenkross. Dock finns inga anmärkningar på prestanda. Gick som fan rent ut sagt för att vara en Boxster. Tror den egentligen är snabbare än 4.0 an. Miata har jag haft (NC och ND) också och skall jag vara helt ärlig är den roligare än Porschen.
Tack, intressant info. Och att Miata är roligare än Porsche säger många, även jag. Men jag har iof byggt om chassi och motor. Original är den trött och sladdrig på vägen. Men jag har en helt annan referens än andra.
Porsche är dock trevligare att sitta i och se på. Och kanske får man med sin hustrun i den... ;)

Tack, intressant info. Och att Miata är roligare än Porsche säger många, även jag. Men jag har iof byggt om chassi och motor. Original är den trött och sladdrig på vägen. Men jag har en helt annan referens än andra.
Porsche är dock trevligare att sitta i och se på. Och kanske får man med sin hustrun i den... ;)
Ja, NDn med "sportchassi" är ju hopplöst uppsatt från fabrik. Överdämpad men rullar som ett skepp. Vad gäller Boxtern så är ju 981 GTS eller nya 4.0 det som gäller. Dom tycker jag nog är totalt sett roligare än Miatan men inte sett till prisskillnaden kanske....

Ronnie P håller med! (...jag inte lika säker på hans band/länkval..., racing i plåt är varken snyggt eller skönt...)

Boxermotorn gjorde ju att tyngdpunkten var under hjulmuttrarna typ... och farsan förklarade att centrummonterade skivor och "magnesiumfälgar" var nödvändigt för låg ofjädrad vikt...

1756134966027.png
Han har ju lättat länkarna. Luft är lätt :p

Eller hur!😝
Ja det är galet och vi har haft ångest som satan men han har jobbat sedan han slutade gymnasiet och bor snorbilligt med flickvän så han har sparat ihop hela beloppet! 🤗

Han började plugga i måndags så vi sa att han är nog rätt ensam som nyss köpt en RS4 och börjat plugga typ samma dag! 🤣

Satan vad bra. Bra start på livet kslike

1756134966027.png
Tissots racinglänkar i stål är riktigt snygga, tyvärr trampade jag på min och inte velat/orkat ta tag i att räta ut den.

Eller hur! 😝

Själv fick man fylla 40 innan drömbilen införskaffades…
Jag köpte en Barracuda -65 ihop med brorsan på gymnasiet. Hade man råd till bensin...inte ofta 😁
Sedan fick man snåla så fick köra Opel Kadett under 10+ år för att bygga upp ekonomin. Lade lite pengar på bensin. men MASSOR på rostlagning, elektronikfel och läckande bensinledningar.. Suck.

Tillbaka
Topp