• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jag vet inte om det här är rätt tråd, men jag försöker. Jag skulle vilja ge min Dodge ram det enklaste av rostskydd man kan göra, på underredet.

När jag läser på ska man borsta, avfetta, högtryckstvätta, primer och sen rostskyddsmassa.

Aldrig i livet. Finns det något man bara kan spraya på efter en ordentlig tvätt? Jag har sett att lackverkstaden jag varit hos sprutar på något som lämnar en fet hinna. Känslan är typ "oljig mutter" efter deras skydd.

Jag vet inte om det här är rätt tråd, men jag försöker. Jag skulle vilja ge min Dodge ram det enklaste av rostskydd man kan göra, på underredet.

När jag läser på ska man borsta, avfetta, högtryckstvätta, primer och sen rostskyddsmassa.

Aldrig i livet. Finns det något man bara kan spraya på efter en ordentlig tvätt? Jag har sett att lackverkstaden jag varit hos sprutar på något som lämnar en fet hinna. Känslan är typ "oljig mutter" efter deras skydd.
Linolja du tänker på? Används ju för rostskydd (säkert det din lackverkstad sprayat med). Mycket enklare/smidigare än rostskyddsmassa men håller givetvis inte lika länge.

Såg en Volvo 140 som hade sågkedjeolja sprayad upp till sidolisterna. Har för mig att den var rätt bra i plåten.....riktigt kladdig dock!😁
Detta måste varit närmare 30 år sedan.

, 😃
13460.jpg

WTF 😍😍😍
Den vill man ju se mer o veta mer av…. Har man sagt A… 😉
Ser hel o fin ut efter omständigheterna 😊
B.... 😉
Är som sagt min 99Turbo från 78 som vart min sen sommaren 91., 🙂
Gått precis över 20k mil. Den blev tillfixad/hellackerad 2012 efter en mindre krock. Har stått av/undanställd sen hösten 2013 men nu blev det dags för den att få flytta hem 😃
Lite bilder oxå...
KSR2.jpg

BildBlackrace084.jpg

2012-06-02-513.jpg

2012-09-05-1232.jpg

2012-09-05-1263.jpg

2012-10-03-1442.jpg

2012-10-05-1502.jpg

2013-07-17-1303.jpg

2013-07-18-1348.jpg
2013-07-20-1409.jpg

Senast ändrad:
B.... 😉
Är som sagt min 99Turbo från 78 som vart min sen sommaren 91., 🙂
Gått precis över 20k mil. Den blev tillfixad/hellackerad 2012 efter en mindre krock. Har stått av/undanställd sen hösten 2013 men nu blev det dags för den att få flytta hem 😃
Lite bilder oxå...
KSR2.jpg

BildBlackrace084.jpg

2012-06-02-513.jpg

2012-09-05-1232.jpg

2012-09-05-1263.jpg

2012-10-03-1442.jpg

2012-10-05-1502.jpg

2013-07-17-1303.jpg

2013-07-18-1348.jpg
2013-07-20-1409.jpg
Kors i taket 😃 Inte fel o ha en 99 turbo bortställd i ett garage direkt, växer ju inte direkt på träd de där.
Kul om den få komma ut på vägen igen 🙂

Senast ändrad:
Förträngt detta men fick en notis idag. Återstår att se om/hur mycket merkostnaden blir. Oerhört bekvämt med fjärrstyrd uppvärmning/kylning, med mera.. (första nyutgåvan av S90)
IMG_5130.png

Förträngt detta men fick en notis idag. Återstår att se om/hur mycket merkostnaden blir. Oerhört bekvämt med fjärrstyrd uppvärmning/kylning, med mera.. (första nyutgåvan av S90)
IMG_5130.png
Står ju att det ingår vid service hos auktoriserad Volvo-verkstad. Min bil skiter dom helt i... (XC60 Classic -17). Men det funkar fortfarande :) Telia skall drifta 2G 2026 ut skriver dom.

Hämtade ut en ny tjänstebil som komplement till Taycan:en och alla förbannade EPA vi har hemma.

En av de sista A6 hybrid som levereras, valde hellre förra modellen med all utrustning jag vill ha (lack, läder, fälgar, ljud och kjolpaket som förvisso inte hunnit monteras ännu) än en A6 el med mindre utrustning.

Bilagor

• IMG_6381.jpeg
    IMG_6381.jpeg
    509.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_4024.jpeg
    IMG_4024.jpeg
    417.2 KB · Visningar: 2
  • IMG_4008.jpeg
    IMG_4008.jpeg
    584.5 KB · Visningar: 2
Hämtade ut en ny tjänstebil som komplement till Taycan:en och alla förbannade EPA vi har hemma.

En av de sista A6 hybrid som levereras, valde hellre förra modellen med all utrustning jag vill ha (lack, läder, fälgar, ljud och kjolpaket som förvisso inte hunnit monteras ännu) än en A6 el med mindre utrustning.
Rätt val. Kul färg dessutom!

Typisk bra-o-ha-grej😁
Den ska ut o jaga igen. Men behöver gå över bromsar och byta slavcylindern först😉
Ja en 99 Turbo är verkligen bra-o-ha, dessutom väsentligt vill-o-ha 😀
Hoppas du bombar med bilder och uppdateringar på den 🙏
När man sa nej till en grön 99 Turbo (för 25k) för man ville ha en 9000 Aero på 90-talet var man ju inte riktigt frisk 😅 Men tur man blir klokare med åren 🙃

Bra val grattis!
Sista ÅM där alla buggar o problem är fixade, smart.
Snyggare och mindre plast inne dessutom

Tillbaka
Topp