• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Tagonite

Omega
2-Faktor
DB066DD3-5B69-4440-A612-893D59288FFD.jpeg
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Efter en mĂ„nad med sköldpadda Ă€r jag sugen pĂ„ att komplettera den med en i rent kallt stĂ„l. Lite sugen pĂ„ en blue lagoon eller eventuellt en enkel 773:a. Det jag inte blir klok pĂ„ frĂ„n bilder Ă€r hur blĂ„ 773:an Ă€r 🙃 vissa bilder fĂ„r den att se ut som att tavlan Ă€r svart och andra sĂ„ ser den ut att vara en ljusare blĂ„ Ă€n bezelen. Hur ska de ha det egentligen? Har nĂ„gon hĂ€r en referensbild med en blĂ„ fĂ€rg som man kan jĂ€mföra med? 😇
 
Efter en mĂ„nad med sköldpadda Ă€r jag sugen pĂ„ att komplettera den med en i rent kallt stĂ„l. Lite sugen pĂ„ en blue lagoon eller eventuellt en enkel 773:a. Det jag inte blir klok pĂ„ frĂ„n bilder Ă€r hur blĂ„ 773:an Ă€r 🙃 vissa bilder fĂ„r den att se ut som att tavlan Ă€r svart och andra sĂ„ ser den ut att vara en ljusare blĂ„ Ă€n bezelen. Hur ska de ha det egentligen? Har nĂ„gon hĂ€r en referensbild med en blĂ„ fĂ€rg som man kan jĂ€mföra med? 😇
Bilder kommer snart men det Àr precis som du sett, i visst ljus Àr speciellt bezeln rÀtt "livligt" blÄ och i visst ljus Àr den sÄ gott som svart. Tavlan tyckte jag alltid var en rÀtt sÄ djup blÄ men den mattare tavlan, som varierade mellan vÀldigt mörk till lite ljusare. :)
 
Bilder kommer snart men det Àr precis som du sett, i visst ljus Àr speciellt bezeln rÀtt "livligt" blÄ och i visst ljus Àr den sÄ gott som svart. Tavlan tyckte jag alltid var en rÀtt sÄ djup blÄ men den mattare tavlan, som varierade mellan vÀldigt mörk till lite ljusare. :)
20210324_225310.jpg
20210324_225228.jpg
Screenshot_20210324-225203_Gallery.jpg
HÀr nÄgra bilder i olika ljus :)
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Efter en mĂ„nad med sköldpadda Ă€r jag sugen pĂ„ att komplettera den med en i rent kallt stĂ„l. Lite sugen pĂ„ en blue lagoon eller eventuellt en enkel 773:a. Det jag inte blir klok pĂ„ frĂ„n bilder Ă€r hur blĂ„ 773:an Ă€r 🙃 vissa bilder fĂ„r den att se ut som att tavlan Ă€r svart och andra sĂ„ ser den ut att vara en ljusare blĂ„ Ă€n bezelen. Hur ska de ha det egentligen? Har nĂ„gon hĂ€r en referensbild med en blĂ„ fĂ€rg som man kan jĂ€mföra med? 😇
Vissa av Seikos blÄa Àr rena rama trollerierna!
Hade en skx mod med tavla frÄn spb149 och den Àr rent av magisk, allt frÄn ljusare blÄ i solljus till nÀstan svart i dunkel belysning.
Ångrar som fan jag sĂ„lde klockan enbart Ă„ grund av tavlan som jag gĂ€rna hade haft kvar till mm300 mod!
Ska se om jag har nÄn bild pÄ telefon..

För att koppla till trÄdens Àmne slÀnger jag in en bild pÄ kung turtle pÄ Beads of Rice!

20210324_182626.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Efter en mĂ„nad med sköldpadda Ă€r jag sugen pĂ„ att komplettera den med en i rent kallt stĂ„l. Lite sugen pĂ„ en blue lagoon eller eventuellt en enkel 773:a. Det jag inte blir klok pĂ„ frĂ„n bilder Ă€r hur blĂ„ 773:an Ă€r 🙃 vissa bilder fĂ„r den att se ut som att tavlan Ă€r svart och andra sĂ„ ser den ut att vara en ljusare blĂ„ Ă€n bezelen. Hur ska de ha det egentligen? Har nĂ„gon hĂ€r en referensbild med en blĂ„ fĂ€rg som man kan jĂ€mföra med? 😇
Jag har en Blue Lagoon som jag eventuellt kan tĂ€nka mig att skiljas frĂ„n. Skicka ett PM om det skulle vara intressant. 🙂
20200319_121053~2.jpg
 

dicken

Omega
2-Faktor
Efter en mĂ„nad med sköldpadda Ă€r jag sugen pĂ„ att komplettera den med en i rent kallt stĂ„l. Lite sugen pĂ„ en blue lagoon eller eventuellt en enkel 773:a. Det jag inte blir klok pĂ„ frĂ„n bilder Ă€r hur blĂ„ 773:an Ă€r 🙃 vissa bilder fĂ„r den att se ut som att tavlan Ă€r svart och andra sĂ„ ser den ut att vara en ljusare blĂ„ Ă€n bezelen. Hur ska de ha det egentligen? Har nĂ„gon hĂ€r en referensbild med en blĂ„ fĂ€rg som man kan jĂ€mföra med? 😇
Jag skulle kunna ta en bild pÄ min 773:a och Blue lagoon bredvid varandra, om det skulle vara till nÄgon hjÀlp :)
 

dicken

Omega
2-Faktor
Jag skulle kunna ta en bild pÄ min 773:a och Blue lagoon bredvid varandra, om det skulle vara till nÄgon hjÀlp :)

HĂ€r kommer en liten referensbild.
773:an ser nÀstan svart ut i jÀmförelse men tycker inte det gör fÀrgen helt rÀttvisa - den Àr mycket ljusare blÄ i vissa ljus.
Men jag ser absolut ingen anledning att inte Ă€ga bĂ„da 😎
 

Bilagor

  • 258566B0-665F-46A2-809F-253F45201E95.jpeg
    258566B0-665F-46A2-809F-253F45201E95.jpeg
    499.3 KB · Visningar: 40
  • E300B6D0-EBAF-4BFA-9790-C8C8C68822BD.jpeg
    E300B6D0-EBAF-4BFA-9790-C8C8C68822BD.jpeg
    404.5 KB · Visningar: 45

dicken

Omega
2-Faktor
Seiko sunday med srp773.
20210411_134951.jpg

Tuffast i samlingen, men fÄr lÀmna snart.

Tack för inspon! 😎
Dock sÄ tycker jag den nÀstan blir liiite för tung pÄ armen pÄ lÀnk, men kanske bara Àr inbillning... Tur att den passar pÄ allt, nato, gummi, lÀder.... :cigar: Allt som allt en fantastisk klocka!
 

Bilagor

  • 2B2A0E1B-4C07-48F4-9D16-7514957AC181.jpeg
    2B2A0E1B-4C07-48F4-9D16-7514957AC181.jpeg
    391.3 KB · Visningar: 20
Senast Àndrad:

TTTomas

Omega
2-Faktor
Tack för inspon! 😎
Dock sÄ tycker jag den nÀstan blir liiite för tung pÄ armen pÄ lÀnk, men kanske bara Àr inbillning... Tur att den passar pÄ allt, nato, gummi, lÀder.... :cigar: Allt som allt en fantastisk klocka!
Visst Àr hela paketet rejÀlt. Snygg pÄ lÀnk, men bekvÀmast pÄ natos eller elastiska MN-straps.
20210412_193021.jpg

Blurtlen Àr ju den klart snyggaste ocksÄ... :cool:
 
Topp