• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Chuck

Patek
2-Faktor
King turtle
7DC4B3F8-2E6C-40DA-A29E-C9C0AF843817.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Inköpt frÄn forummedlem. Vanliga turtle kÀndes för stor pÄ mina spinkhandleder, men den hÀr sitter som en smÀck.

Nu Àr det bara att invÀnta delarna frÄn Yobokies...

315B0A41-FBD2-4B5A-9C7A-BB0827B9D913.jpeg
Riktigt fin :)
För mig Àr det tvÀrtom, började med skx, köpte en srp och nu har jag tre new turtle och en skx kvar :)
 

Kottmossa

Omega
Snyggt! Lutar mot att skaffa en minitörtel. Är det originallĂ€nk pĂ„ och isĂ„fall: hur Ă€r den?
Japp, det Ă€r originallĂ€nken. Tycker den Ă€r helt klart godkĂ€nd (förutom ”pin and collar” systemet som jag avskyr)

Om man har smala handleder tar diver claspen rÀtt mycket yta, men spÀnnet gÄr ju att byta om man stör sig pÄ det.

Om du klÀmt pÄ en lÀnk pÄ stora turtle sÄ Àr de identiska, förutom bredden dÄ förstÄs.
 
Japp, det Ă€r originallĂ€nken. Tycker den Ă€r helt klart godkĂ€nd (förutom ”pin and collar” systemet som jag avskyr)

Om man har smala handleder tar diver claspen rÀtt mycket yta, men spÀnnet gÄr ju att byta om man stör sig pÄ det.

Om du klÀmt pÄ en lÀnk pÄ stora turtle sÄ Àr de identiska, förutom bredden dÄ förstÄs.
Klickade hem en buse nu :)
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
nÀr ni pratar om mini-turtle sÄ Àr det egentligen en stor klocka? d.v.s. minst 42mm. eller finns det modeller jag missat?
Allt Àr ju relativt:D...nej, du har inte missat nÄt SRPC3x aka "miniturtle" Àr 42 mm. De "vanliga" SRP77x Àr 44. Egentligen Àr det ju tvÄ helt olika klockor med olika boett, index, kronplacering m.m.
 

42Hz

Breitling
Nu Ànnu nöjdare med min Turtle efter att ja satt en tunn plast "strip" pÄ kanten under armbandet dÀr den fÀster mot klockan sÄ att det lilla men mÀrkbara galppet försvann, störde mig lite pÄ att armbandet rasslade pÄ grund av glappet, nu kommer det endast lite rassel ibland frÄn lÄsmekanismen. Det kan jag leva med. :)

seiko02.jpg

seiko01.jpg seiko03.jpg
 
Topp