Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var verkligen en grym mod! Den tillför nåt till skx:en tycker jag. Något utöver det vanliga, men samtidigt använder du originaltavlan. Snyggt!Äh, jag dubbelpostar idag
Dagens SKX
![]()
Men gott sällskap iaf!Långtråkigt på stranden
![]()
Vart köpte du länken? SkitsnyggtVäldigt nöjd med combon! SKX009 med Z199 länk.
![]()
Snyggt! Köpt vart?I båten, andra semesterdagen.![]()
Bandet är från Royal Straps, sail cloth. Väldigt nöjd, pallar saltvatten och torkar fort.Snyggt! Köpt vart?
Alltså, det där blev ju grymt bra. Jag skulle ha behållit länken och köpt en skx istället.Monopol och skx på ny UC z199 länk...![]()
Kolla med @Ahla77 om han har något du kan köpa, han brukar modda SKX och andra Seiko.![]()
Precis avslutat ett SKX-projekt och tänkte påbörja ett nytt.
Är det någon som sitter på ett 7s26 eller NH36-verk, så får man gärna PM’a.![]()
Alltså, det där blev ju grymt bra. Jag skulle ha behållit länken och köpt en skx istället.![]()
Grymt! Testar där. Tack!Kolla med @Ahla77 om han har något du kan köpa, han brukar modda SKX och andra Seiko.![]()
Hej! För både skx007 och 009 så har original datumskiva vit bakgrund med svart text och siffror, så den du har kommer från annan modell. Sen så ställer jag mig tveksam till om urtavlan är original, då den vita kanten runt lysmassan på alla index är aningen för tjock. Man kan även se om "fönstret" till datumet har en liten sluttande Kant ner mot datumvisningen eller inte. Om den är helt plan så är det ett tecken på aftermarket.Impulsköpte den här från ebay. Ser ut som en skx007 moddad med pepsi insert och svart datum. Eller finns dessa med svart dag/datum som standard?
Hej! För både skx007 och 009 så har original datumskiva vit bakgrund med svart text och siffror, så den du har kommer från annan modell. Sen så ställer jag mig tveksam till om urtavlan är original, då den vita kanten runt lysmassan på alla index är aningen för tjock. Man kan även se om "fönstret" till datumet har en liten sluttande Kant ner mot datumvisningen eller inte. Om den är helt plan så är det ett tecken på aftermarket.
https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007.116072/Någon här som har en 009:a till försäljning? Skulle vilja ha en innan avresa på söndag.. skicka gärna PMsaknar min gamla skx
![]()
![]()
https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007.116072/
@Parabellum
Brukar göra likadanthade vart kul med en Pepsi men går ju att lösa i efterhand i och för sig!