Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min erfarenhet säger att det inte skiljer så mycket på en J eller K. Det kan gå åt båda hållen, gäller att ha lite ”tur”. Jag personligen hade inte betalat mer för en J.Jag är på gång med att köpa en SKX009 men är lite fundersam kring om jag borde ta en tillverkad i Japan eller Malaysia, de senare nämnda verkar vara mycket enklare att få tag på och dessutom lite billigare. Tänker mig klockan med jubilee steel länk varvat med ett marinblått nato band likt Robert Redford i All Is Lost. Tacksam för lite tips och tänk, misstänker att det finns mycket kunnigare SKX entusiaster än mig här på KS!![]()
Håller med föregående talare! Det är meningslöst att betala mer för j-versionen för eftersom de är identiska frånsett litet text på tavlan.Min erfarenhet säger att det inte skiljer så mycket på en J eller K. Det kan gå åt båda hållen, gäller att ha lite ”tur”. Jag personligen hade inte betalat mer för en J.
Kul! Vad tycker du nu om länken?Jaha, då har en ny SKX funnit sin väg till min arm. Klockan som startade mitt intresse. Måste säga att jag gillar den mycket mer denna gång. Sist hade jag ingen länk på. Kan vara det som gör att jag gillar den mer. Länken är en Uncle Seiko Z199.
![]()
Kul! Vad tycker du nu om länken?![]()
Härligt att höra! Håller med om att den är bekväm men tycker ändå att originallänken är snyggare. Jag tycker att det blir för mycket borstade ytor och att det inte är samma borstning som på boetten. Kul att du gillar den i alla fall, win-win!Först och främst tack för den! Den är riktigt skön ju. Stor skillnad mot jubeleen som kom med (den är otroligt skön för övrigt). Tycker denna passar bättre iom bara borstade ytor! Supernöjd.
Jag tror att jag har en orginal-bezel utan insert liggande. Du kan få den, ska kolla när jag kommer hem.Någon som sitter på en coin edge alternativ en original-bezel utan insert för en billig peng? PM, please.![]()
Härligt att höra! Håller med om att den är bekväm men tycker ändå att originallänken är snyggare. Jag tycker att det blir för mycket borstade ytor och att det inte är samma borstning som på boetten. Kul att du gillar den i alla fall, win-win!![]()
Jag tror att jag har en orginal-bezel utan insert liggande. Du kan få den, ska kolla när jag kommer hem.![]()
Här är mina två projekt, dock så ska 007:an säljas snart så man kan satsa helhjärtat på 009:an.
![]()
![]()
Tack så mycket!Målat själv? Otroligt häftig mod.
Snygg länk! Jag gillar dock originaljubileen, himla fint rassel i den ändå. Har ett superoyster som ligger och skräpar eftersom jag byter bara tillbaka till orginallänk eller läderband hela tiden. Men den där länken ser ju lockande ut, den kanske kanske skulle kunna ersätta originaljubileenFörst och främst tack för den! Den är riktigt skön ju. Stor skillnad mot jubeleen som kom med (den är otroligt skön för övrigt). Tycker denna passar bättre iom bara borstade ytor! Supernöjd.
Tack så mycket!Yes, övade några gånger på egentillverkade fake-tavlor först. Dock ingen keeper för har nya projekt påväg in, så den ligger på K&S.
Snygg länk! Jag gillar dock originaljubileen, himla fint rassel i den ändå. Har ett superoyster som ligger och skräpar eftersom jag byter bara tillbaka till orginallänk eller läderband hela tiden. Men den där länken ser ju lockande ut, den kanske kanske skulle kunna ersätta originaljubileen![]()
Vart är detta band ifrån? Mycket snyggt!
Jag har antingen inbillat mig att jag hade en bezel eller så har jag förlagt den någonstans. Sorry!Vore ju strålande! Tackar så mycket.
Jag har antingen inbillat mig att jag hade en bezel eller så har jag förlagt den någonstans. Sorry!![]()
Håller med om originalet! Hade den på en skx013. Sjukt rassel, men så otroligt skön. Som tur är så har jag original-länk till denna också. Köpte klockan beggad här men länken var typ nyskick.
Om du vill bli av med din oyster så kanske jag kan hjälpa dig.![]()
Tack! Redrockstraps! Just det här från en gammal raf canvas väskaVart är detta band ifrån? Mycket snyggt!