• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Nytt "höstband" från @Feskarn
SKX009 4.JPG
 

Torpeden

Omega
51B5BC43-51D3-4A63-8DF4-0998EA549F13.jpeg

Ute och seglade laser i helgen, klockan skötte sig utmärkt! Så jäkla nöjd med denna 009 alltså!

Jag är på gång med att köpa en SKX009 men är lite fundersam kring om jag borde ta en tillverkad i Japan eller Malaysia, de senare nämnda verkar vara mycket enklare att få tag på och dessutom lite billigare. Tänker mig klockan med jubilee steel länk varvat med ett marinblått nato band likt Robert Redford i All Is Lost. Tacksam för lite tips och tänk, misstänker att det finns mycket kunnigare SKX entusiaster än mig här på KS! :)

Jag beställde hem både en K och en J. Kosmetiskt är det som ovan nämnt inte någon större skillnad bortsett från ”21 jewels” och Japan-märkning. Hade haft svårt att välja om det inte vore för att vridringen var exakt alignad på J’n, så det fick bli den.
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Riktigt snygg! Har varit fram och tillbaka ett tag men inser nu att jag måste skaffa en dykare på mesh..
Tack! Det dök upp ett billigt mesh i säljestråden här på KS så jag fick lov att slå till. Jag tror att det är ett sådant här:
https://www.ebay.co.uk/itm/18-20-22...hash=item1a80d4293e:m:mHexAxSVFwXUke9P4l-LdtQ
Strapcodes mesh är säkert skönare/mjukare, men kvalitén är ändå över förväntan och låset är inte alls speciellt rassligt.
 

Svävaren

Omega
Gött att se att skx:erna blommar upp nu när det börjar bli lite varmare igen, eller är det en helt felaktig spaning? För min del är det en given sommar/semesterklocka.
 
Topp