• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

image.jpg

Saknar hack-funktion på skx'en... men härlig ändå!

Behövde du mecka med kronaxeln för att kunna ha det verket? Passade allt i övrigt?

Min säger hej:
image.jpeg

Det är en AM-krona i vilket kronaxeln som följer med NH36 verket är iskruvad efter att ha kortats till lagom längd. Det är något högre men ska gå fritt även med platt glas. I övrigt passar allt, det verkar som de standard NH36 som finns på marknaden har samma distansring som passar i 0020boetten så tavlanfötterna glider rätt i och seikos automatverk har haft samma storlekar på visarnas fästpunkter sedan tidig krita. :)

image.jpeg
Har bestämt mig för att testa SARB033 som huvudklocka. Kompletterad av en dykare. Letar mindre variant (=<40mm) men BAM så var jag tvungen att testa en gång till om denna är för stor eller ej. Så har ni en mindre dykare att fresta med så PM:a för eventuellt byte. Klassiskt ska det vara. Denna är under garanti, fullset och JDM (Japan).

Tillbaka
Topp