• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Nyförvärvet skx027
IMG_20170512_202947.jpg

Man tycker ju att klocktillverkarna, om någon, borde ha tighta toleranser men boetten på min 007 skevar så min Angus-länk inte går att klicka fast. Tänker Dremel. Vad tänker ni?

Kul! Har alltid undrat hur den där känns. Är den styv som ett gummi brukar vara? Drar den till sig sjuka mängder damm?

Betydligt mjukare än originalgummit till 007:an men det är ju fortfarande gummi... Drar till sig en del damm vid/under spännet men inget som stör mig. Men brukar inte befinna mig i extremt dammiga miljöer heller... :)

Betydligt mjukare än originalgummit till 007:an men det är ju fortfarande gummi... Drar till sig en del damm vid/under spännet men inget som stör mig. Men brukar inte befinna mig i extremt dammiga miljöer heller... :)
Anledning till att jag frågar är för att det finns mer eller mindre identiska varianter av samma tropic i silikon som då är mjuk (pga silikon), eftersom de var så lika så började jag fundera om materialet verkligen var gummi. Nackdelen med silikon är att de drar till sig orimliga mängder damm/bås även om den t.ex. bara varit under tröjärmen.

Anledning till att jag frågar är för att det finns mer eller mindre identiska varianter av samma tropic i silikon som då är mjuk (pga silikon), eftersom de var så lika så började jag fundera om materialet verkligen var gummi. Nackdelen med silikon är att de drar till sig orimliga mängder damm/bås även om den t.ex. bara varit under tröjärmen.

Enligt tillverkare/återförsäljare så är det gummi och jag har ingen anledning att tro något annat. Har inte märkt av damm på andra ställen än just under spännet där det ändå inte syns...

Tillbaka
Topp