• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bildtråd för oss som köpte macroobjektiv på Ebay

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
null_zps88a5b921.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Jag måste nog ha missat något.
Vad är det för objektiv och kan man få tag på fler? Pris?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Snabbprovade på min till-salu Tag igår kväll. Blev rätt OK tyckte jag, trots brist på bra ljus. Kul liten pryl. Tack igen Af Sjodahl!



Men; när man fäster metallringen på iPhone 4 så täcker den ju halvt om halvt sensorn(?) bredvid kameralinsen. Hur påverkar det fotomöjligheterna? De bilder jag tagit, både med & utan macro´t, har iofs. blivit OK ändå...
 

newk15

Cartier
Snabbprovade på min till-salu Tag igår kväll. Blev rätt OK tyckte jag, trots brist på bra ljus. Kul liten pryl. Tack igen Af Sjodahl!

...

Men; när man fäster metallringen på iPhone 4 så täcker den ju halvt om halvt sensorn(?) bredvid kameralinsen. Hur påverkar det fotomöjligheterna? De bilder jag tagit, både med & utan macro´t, har iofs. blivit OK ändå...

Menar du blixten? Det följer ju med en ring som är inskuret för att blixten inte ska täckas. Min täcks extermt lite ändå, vilket inte gör något då jag inte upplever någon större prestandaskilland (när jag nu fotar med blixt. Vilket är aldrig.).
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Menar du blixten? Det följer ju med en ring som är inskuret för att blixten inte ska täckas. Min täcks extermt lite ändå, vilket inte gör något då jag inte upplever någon större prestandaskilland (när jag nu fotar med blixt. Vilket är aldrig.).

Aha! Är det blixten... :oops:
Jo, den använder jag ytterst sällan oxå! Å bara 1/2:a täcks ju just nu...

Ska kolla lite igen. Det fanns ju som sagt var en ring till - kollade inte så noga. packade upp under tiden jag lagade mat åt kidsen, så koncentrationen var inte 100%...

Instruktionerna var ju fantastiska oxå! Google translate i sin bäste form! Jag skrattade högt ett par gånger när jag läste dom. Så har ni inte gjort det; gör det!
 

MAK

Friends of KS
Inte enkelt att få till bilder utan reflexer.
Ett par snabba på frugans squale och min tärna.
IOEthHl.jpg

FIkPtui.jpg


Fortsätter öva!
 

MAK

Friends of KS
Med macrolinsen ser man detaljer man inte riktigt ville se - förfall eller ska vi kalla det patina och början till charmigt åldrade visare?

WfdFpH8.jpg
 
Topp