Inget sådant är öppet utifrån. Då skulle inte bilen tåla regn. Däremot kommer kablar och dylikt täckas i gegga. Det får man leva med.
Aha, det är gärna fettrik gegga och inte lättflytande typ Dinitrol verkstäderna använder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget sådant är öppet utifrån. Då skulle inte bilen tåla regn. Däremot kommer kablar och dylikt täckas i gegga. Det får man leva med.
Det varierar. En del blir till och med hårt. De exakta detaljerna måste man nog ta med den som utför arbetet.Aha, det är gärna fettrik gegga och inte lättflytande typ Dinitrol verkstäderna använder?
Lämna in bilen hos ColorGlo!Finns det något lifehack för denna situation?
Det är alltså en läderratt som börjar bli (!) ganska sliten, kan man polera upp ytan på något sätt igen?
Jag vill inte lämna in den på omlackering eller liknande även om jag vet att det såklart är ett alternativ, utan jag söker enklare lösningar man klarar av själv hemma i garaget.
Mmm... det hade kanske varit ett alternativ men jag tyvärr i norra delen av landet och här finns tyvärr inga seriösa inom bilvård / rep, tror det är typ 50 mil till närmaste Colorglo.Lämna in bilen hos ColorGlo!
Jag skulle testat nån läderfärg för möbler. TexFinns det något lifehack för denna situation?
Det är alltså en läderratt som börjar bli (!) ganska sliten, kan man polera upp ytan på något sätt igen?
Jag vill inte lämna in den på omlackering eller liknande även om jag vet att det såklart är ett alternativ, utan jag söker enklare lösningar man klarar av själv hemma i garaget.
Finns det något lifehack för denna situation?
www.sgatrading.se
Jag älskar att kolla på Arcticleans YouTube videos. Där har de flertalet ggr fräschat upp gamla rattar bl.a. inte helt 100% på vilken av deras produkter de brukar köra men kan tänka mig den här:Finns det något lifehack för denna situation?
arcticlean.se
Undvik de allra minsta. Håll dig till etablerade märken.Ny högtryckstvätt till garaget, tips? Vanliga misstag?
Ska egentligen bara ha den för att tvätta bilar, åkgräsklippare etc.
Är det ens en vettig investering? Jag har aldrig haft någon.
Tackar!Undvik de allra minsta. Håll dig till etablerade märken.
Vill du ha mer för pengarna - Köp en begagnad proffsmaskin. Ofta rätt fula och slitna men man får oerhört mycket för pengarna. Kränzle, Nilfisk proffsserie osv.
Ja det är stor skillnad. Om du bara sköljer av en bil och sen börjar skrubba på den med svamp och bilschampo så får du i princip samma effekt som att gnugga med sandpapper. Du ska få bort merparten av smutsen innan du börjar gnugga och det gör du med förtvätt och högtryckstvätt. Sen rör man bilen, inte innanÄr det värt det, är det ett stort steg upp från en traditionell trädgårdsslang?
Ja tack! Skillnaden mot hur den känns att använda mot den konsumentkärcher jag hade innan går inte riktigt att jämföra. Samtidigt måste man ju inse att alla kanske inte vill ha ett stort monster i garaget. Jag vill det dock. Titta så nöjd jag är*älskar min kränzle
lol kanske inte behöver ha en "riktig" proffsmodellJa tack! Skillnaden mot hur den känns att använda mot den konsumentkärcher jag hade innan går inte riktigt att jämföra. Samtidigt måste man ju inse att alla kanske inte vill ha ett stort monster i garaget. Jag vill det dock. Titta så nöjd jag är*
![]()
* nej det är inte jag utan nån random tysk
Bra tips!älskar min kränzle
Hade jag köpt en nu så hade jag troligtvis köpt en väggmonterad variant(exv Kränzle HD 10/122) med separat slangvinda etc.
Kolla även om du kan få tag på Annovi Reverberi ar630 v2
Tror följande är V2 (https://indors.eu/pressure-washer-a...eri-630-dual-pro-130-bar-pressure-washer.html)
Active 2.3 verkar vara bra med men tror man måste importera en från US....
Kolla l/min. Viktigare än max tryckBra tips!
Jag hade verkligen velat ha en vägghängd variant, den ska ju ändå inte flyttas runt, men de verkar ju gärna sticka iväg i pris och jag hade tänkt mig runt 5000kr, kanske något mer.
Finns det någon magisk gräns, klarar man sig på 140bar, eller vill man upp mot 180-190 för att det ska ge effekt?
Häng inte upp dig på bar. Det ska flöda vatten också genom munstycket också.Finns det någon magisk gräns, klarar man sig på 140bar, eller vill man upp mot 180-190 för att det ska ge effekt?
Jag har en Kränzle högtryckstvätt som jag köpt ny och föll för dess gedigna utförande med mässingskopplingar mm istället för plast. En helt annan känsla om man uppskattar kvalitetsgrejer!Ja, min Kränzle 1152 gör mig glad varenda gång jag ser den i garaget. Sån otrolig skillnad att använda jämfört med min tidigare Kärcher….
Hade tur och fick tag på en riktigt fräsch begagnad (med kvitto så inget jäkla stöldgods!) till ungefär halva nypriset. Ångrar inte det köpet en sekund!!!
Men vet ärlig talat inte om jag hade köpt en till nypris….!!!
Mycket pengar….
Köpte denna för 1600 kr. Lite billig slang tyvärr men annars har den skött sig rätt bra.Tackar!
Är det värt det, är det ett stort steg upp från en traditionell trädgårdsslang?
I tryck blir det förstås skillnad, men är det något man kommer att uppskatta, i praktiken?
Ja känner man på vikten på maskinen förstår man att det inte är många komponenter som är av plast….Jag har en Kränzle högtryckstvätt som jag köpt ny och föll för dess gedigna utförande med mässingskopplingar mm istället för plast. En helt annan känsla om man uppskattar kvalitetsgrejer!