• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blå dykare ?

Watchie

Patek
2-Faktor
Tack, Very nice.....Tagen är nog en clear winner, pris beaktat oxå, frågan då 41 el 43 ? Min sweetspot är nog Suben pa 40, har haft allt mellan 36 ( känns för litet), till 44, 44 kan vara ok beroende på dinka...
 

maeestroo

Omega
Squale professional 2002, går för ca 14 kakor ny så bra pris för grym klocka, eta verk och vattentät ner till 1000 m.
768B0A16-0014-4FEA-B726-7B6A859C17F6.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tack, Very nice.....Tagen är nog en clear winner, pris beaktat oxå, frågan då 41 el 43 ? Min sweetspot är nog Suben pa 40, har haft allt mellan 36 ( känns för litet), till 44, 44 kan vara ok beroende på dinka...
Hade jag varit du så skulle jag provat dom båda på armen. Både klockor handleder är ju utformade på olika vis. Min Aquaracer way201b på 43mm sitter mycket bekvämt på min handled på 18cm men det betyder inte att den är perfekt på dig om du skulle ha samma mått. En sak är säker och det är att den är förbaskat trevlig oavsett 41 eller 43mm. Dock syns 43mm bäst :D. Lycka till med valet.
PSX_20190103_184939.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Hade jag varit du så skulle jag provat dom båda på armen. Både klockor handleder är ju utformade på olika vis. Min Aquaracer way201b på 43mm sitter mycket bekvämt på min handled på 18cm men det betyder inte att den är perfekt på dig om du skulle ha samma mått. En sak är säker och det är att den är förbaskat trevlig oavsett 41 eller 43mm. Dock syns 43mm bäst :D. Lycka till med valet.
PSX_20190103_184939.jpg
Tack, nice pics....:)
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
B202414B-D760-458F-8782-DBC2A5641F25.png
D00C4795-AB09-4007-A4D0-F32C0DC7005A.jpeg
784A8A7B-311F-4A12-B6FE-64289F11BD91.jpeg
Hallo KS,
Har fått fnatt på blåa dykare, tänkte köpa en sista. Har redan,se pics, en Sub, SMP och imorrn en Doxa. Vill ha - en blå dykare till, max budget 20-25k. Har såklart lite förslag, Sinn U1, Breitling Superocean, Tag Aquaracer, Zodiac för att nämna några. Pls tipsa och motivera vad ni skulle handlat, gärna med ref och bild .
Tack för support. :)
Jag skulle handlat en Breitling superocean heritage i 42mm har ägt chronon i 46mm och den var ljuvlig! Osäker på om den beggad faller inom budget dock!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Verkar luta åt TAG ser jag... Köp då från lämplig handlare på C24. Stor skillnad på TAG jämfört AD i Sverige o säkert en anledning till att andrahandsvärde blir lågt. Så ett bra tips är väl att försöka skala av det redan på nypriset.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Hahah fan jag var för snabb. Läste aldrig hela texten :happyhappy:
Men var 1 mm från att handla en smurf när jag handlade min president, men vill ej längre handla 6 siffrigt, blir för mkt pengar inlåsta i dinkor kontra ”vardagen” / en viss blindhet, har ”gått ned” till 5 siffrigt både på stålar och ref på Rolex, då jag gillar dem bättre än 6 siffriga refs....
 
  • Like
Reactions: Bas

Watchie

Patek
2-Faktor
Verkar luta åt TAG ser jag... Köp då från lämplig handlare på C24. Stor skillnad på TAG jämfört AD i Sverige o säkert en anledning till att andrahandsvärde blir lågt. Så ett bra tips är väl att försöka skala av det redan på nypriset.
Yes blir nog en Aquaracer, :) får se var man handlar, brukar handla på KS, har ett par gråhandlare, eller AD ev denna gång, ska kolla prutmånen först :)
 

kentjesus

Breitling
Har på senaste tiden blivit riktigt sugen på just en blå dykare! Fortfarande kluven i frågan om vilken jag vill ha.
Alltid haft en förkärlek till Breitling, där en superocean. Men tycker även att TH aquaracer är farligt fina.
Får se vart myntet landar på...
Trevlig helg!
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
F04BABC0-1D99-49B5-A055-F431305BCC6D.jpeg
En utav Seiko-favoriterna jag tidigare haft! Mycket gedigen klocka för pengen. Riktigt fin tavla som skiftar i olika ljus och ett välarbetat case, rekommenderas helt klart! SBDC035
 
Senast ändrad:

Watchie

Patek
2-Faktor
Kommer väl ej längre i tråden, tack för alla svar o fina pics, alltid trevligt med lite input innan man handlar.....:), har kollat varje dinka i detalj som svarats på med egen research, reviews och Chrono24 såklart, och Tag Aquaracer blir det, WAY 211C
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kommer väl ej längre i tråden, tack för alla svar o fina pics, alltid trevligt med lite input innan man handlar.....:), har kollat varje dinka i detalj som svarats på med egen research, reviews och Chrono24 såklart, och Tag Aquaracer blir det, WAY 211C
Mycket bra val. Var vansinnigt nöjd med min som jag nu saknar.
 
Topp