• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Bay Black.

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
brace yourselves Tudor BB.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är snyggt? Vad är fult? Jag skulle ha kunnat tänkt mig nya black Bay black:en om de tordats ha tillverkar modellen med Rangerlänken. Hade det sedan varit inhouse. Mumma!
Nu blir det lite för lika de andra två för mig.
Det är ju bara att köpa den utan länk och köpa till rangerlänken löst.
 

DrDre

Patek
Vad är snyggt? Vad är fult? Jag skulle ha kunnat tänkt mig nya black Bay black:en om de tordats ha tillverkar modellen med Rangerlänken. Hade det sedan varit inhouse. Mumma!
Nu blir det lite för lika de andra två för mig.

Är man ute efter retrolooken (från 1954 enl bolden ovan) så tycker jag rangerlänken är ett utmärkt alternativ. Misstänker dock att den är i dyraste laget att köpa separat.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Spontant gör sig inte Ranger ändlänkarna bra mot tjockleken på BB caset. Jag provade som sagt och den sitter ju perfekt "monterat" men gjorde sig inte speciellt bra på handleden. Som sagt betydligt snyggare på bild än in the flesh.

Sen vågar jag inte uttala mig om BB One klockan har exakt samma som Ranger länken men skulle ju kunna gissa på det!
 

soderlund

Cartier
Var och klämde på en sådan under gårdagen. Måste säga att den blå som jag varit sugen på tidigare, är snyggare på bild än i verkligheten. Den röda däremot var verkligen fin. Blev dock inget köp igår. Vill vänta in den svarta innan beslut fattas.
Stållänken känns dock "billig" i sammanhanget, samma gäller Pelagos. Min Oris Diver upplever jag har ett mer "premium-kvalitet" på stållänkarna än vad Tudorn har.

Siktet är dock fortfarande inställt på en Tudor Black Bay. Frågan är bara vilken färg, och om man skall köpa nytt eller bättre beg.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Var och klämde på en sådan under gårdagen. Måste säga att den blå som jag varit sugen på tidigare, är snyggare på bild än i verkligheten. Den röda däremot var verkligen fin. Blev dock inget köp igår. Vill vänta in den svarta innan beslut fattas.
Stållänken känns dock "billig" i sammanhanget, samma gäller Pelagos. Min Oris Diver upplever jag har ett mer "premium-kvalitet" på stållänkarna än vad Tudorn har.

Siktet är dock fortfarande inställt på en Tudor Black Bay. Frågan är bara vilken färg, och om man skall köpa nytt eller bättre beg.
Skönt att man inte är ensam. Alla här på forumet höjer den blåa till skyarna men jag tycker den är trist irl. Den gör sig dock jäkligt bra på bild.
 

soderlund

Cartier
Kan tycka att begpriserna är något höga här i Sverige. Begagnade klockor kostar nästan lika mycket som nya gör på Chrono24. Hur kommer det sig egentligen?
 

Oreo

Omega

Bilagor

  • Screen Shot 2016-12-18 at 16.05.36.png
    Screen Shot 2016-12-18 at 16.05.36.png
    220.2 KB · Visningar: 36
Topp