Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bilder?Jag har provat - Ranger-länken sitter finemang på Black Bayn!
Har googlat 20 min på vilken bredd det är mellan bandhornen på en Black Bay utan träff. Inte ens på Tudors egen hemsida framgår det. Men det lär väl finnas någon här som vet!?
jag gjorde det otroligt dumma misstaget att tro att det skulle framgå av tudors egna pisshemsida. vilken skitsajtHaha, vad har du Googlat på?http://korta.nu/Hpa
Tydligen inte kvar, var inte snyggt på handleden...Bilder?![]()
Håller med!Jag får för mig att den skulle varit snyggare med tavlan från den blå utan "patina"
Fan nu vill jag bara ha min jävel. Är lumen blå på den nya istället för grön?
Blir väl ett stort glapp mellan länk och boett? The Black Bay curseJag har provat - Ranger-länken sitter finemang på Black Bayn!
Du missade bollen rejält där.. Det är precis det som är meningen..Blir väl ett stort glapp mellan länk och boett? The Black Bay curse
Finns det några bra bilder som visar hur tjockleken på Black Bay förhåller sig till SubC? Hittar att Black Bay är 12.75 mm tjock och SubC ca 12, stämmer det?
Och? Det är ju fult oavsett om det sett likadant ut på andra modeller.Du missade bollen rejält där.. Det är precis det som är meningen..
Precis som för 60 år sedan..
![]()
Vad är snyggt? Vad är fult? Jag skulle ha kunnat tänkt mig nya black Bay black:en om de tordats ha tillverkar modellen med Rangerlänken. Hade det sedan varit inhouse. Mumma!Och? Det är ju fult oavsett om det sett likadant ut på andra modeller.
Det är ju bara att köpa den utan länk och köpa till rangerlänken löst.Vad är snyggt? Vad är fult? Jag skulle ha kunnat tänkt mig nya black Bay black:en om de tordats ha tillverkar modellen med Rangerlänken. Hade det sedan varit inhouse. Mumma!
Nu blir det lite för lika de andra två för mig.
Jag har ju en Ranger så problemet är inte så stortDet är ju bara att köpa den utan länk och köpa till rangerlänken löst.
Vad är snyggt? Vad är fult? Jag skulle ha kunnat tänkt mig nya black Bay black:en om de tordats ha tillverkar modellen med Rangerlänken. Hade det sedan varit inhouse. Mumma!
Nu blir det lite för lika de andra två för mig.
Skönt att man inte är ensam. Alla här på forumet höjer den blåa till skyarna men jag tycker den är trist irl. Den gör sig dock jäkligt bra på bild.Var och klämde på en sådan under gårdagen. Måste säga att den blå som jag varit sugen på tidigare, är snyggare på bild än i verkligheten. Den röda däremot var verkligen fin. Blev dock inget köp igår. Vill vänta in den svarta innan beslut fattas.
Stållänken känns dock "billig" i sammanhanget, samma gäller Pelagos. Min Oris Diver upplever jag har ett mer "premium-kvalitet" på stållänkarna än vad Tudorn har.
Siktet är dock fortfarande inställt på en Tudor Black Bay. Frågan är bara vilken färg, och om man skall köpa nytt eller bättre beg.
nej exakt. tycker inte det är mycket gult alls. får nästan någon typ kaffegrädde känsla när jag ser färgenExakt så här upplevde jag min röda färgmässigt på visarna och index. Så jäkla mycket fejkpatina/gulnade är de ju inte? Det är inte så man stör sig på det eller tänker på det.
![]()
![]()
![]()
@nöt Gjorde en snabbis. Tycker den ser lite steril ut.
Mer läsning: https://bulangandsons.com/tudor-heritage-black-bay-black-79220n/
https://www.hodinkee.com/articles/the-tudor-heritage-black-bay-black
Nej det finns inte. @Point Blank photoshoppade med blå tavlan för att se hur det skulle se ut.Hej allihopa :: oh the confusion --- enligt den här bilden ovan, finns det alltså en Black som har vita detaljer på urtavlan ist för förgyllda som verkar vara på alla andra?
Vad, vilken har jag missat?
Cheers
Picture from Monocrome