• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Friday - trevliga erbjudanden, reor och liknande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KenKun

Patek
2-Faktor
Moms tillkommer mao?
CF4FD833-6A4B-4294-B374-598B7696295B.jpeg
 
Snart drar årets Black Friday igång!

Vi kan väl samla alla erbjudanden och reor i en tråd så den som är köpsugen kan få en överblick utan att själv behöva scanna vårt världsomspännande, enorma nät av sammankopplade datorer?

Har du hittat en bra deal på armband och länkar?

Vet du en affär som endast under fredagen säljer stålrollar med 10% rabatt på listpriset?

Har du en rabattkod hos någon internetbutik?

Skriv i tråden om du hittat ett trevligt erbjudande på klockor eller tillbehör! Det måste ju inte gälla enbart under Black Friday utan har du ett schysst tips om klockor eller tillbehör till trevliga priser så posta på. Gärna då med ett giltighetsdatum så ingen ser ditt tips om tre år och blir ledsen när koden eller erbjudandet inte längre fungerar.
Grymt bra initiativ. Lägger upp om jag ser något bra erbjudande
 

HSK

Patek
2-Faktor
Eller för att sälja mer? :angel:
Nja, jag skulle tippa på att en väldigt, väldigt stor del av försäljningen sker under det första dygnet i alla fall men visst, det är så klart en aspekt som de naturligtvis har tagit hänsyn till. Det blir dock ganska urvattnat och jag och många andra föredrar hellre en rejäl endagsrea. ☺️
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag verkar gå emot strömmen här men jag ser inget fel i det förutsatt att priserna är lägre. Är du helt säker på att priserna inte var lägre även om skillnaden kanske var minimal? Marknadsföringslagen säger att det ska vara ett "väsentligt lägre pris" men det finns ingen riktig definition av det och är öppet för tolkning.

Rea är en prisnedsättning från ordinarie pris (obs. butikens ordinarie pris, ej listpris) och om man då redan har en pågående kampanj så har man två alternativ:
A) Höj dessa nedsatta priser till det faktiska ordinariepriset och erbjud 20% rabatt med kod
B) Ha kvar det befintliga priset och undanta dessa varor från rean då de redan är nedsatta

Jag skulle tro att resultatet blir ungefär detsamma, möjligtvis att det till och med skulle bli dyrare med alternativ B samt att det bidrar till badwill för företaget, så jag förstår inte riktigt vad ni menar. Det relevanta vore snarare att jämföra priset innan BF (det befintliga erbjudandet) med priser de har med rabattkod och jag tar för givet att priserna faktiskt är lägre (om än med liten marginal) och att ett företag som Rydbergs inte bryter mot lagen.

Med reservation för att jag kanske har missuppfattat vad ni menar? Idag är det som sagt väldigt enkelt att jämföra priser och prishistorik och om ni kan styrka att de fular sig med prissättningen är det bara att höra av sig till konsumentverket. 😊
Klockia gjorde inget olagligt, bara lite fult/missvisande för de som inte kollar till vardags. De har nämligen ofta väldigt bra priser året runt, en bra bit under list. Men att då behålla de priserna och sätta på en BF-logga känns lite trist, eftersom det är deras ordinarie pris de tar, även om det är lägre än list (som t ex Klockmäster alltid tar annars).
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Nja, jag skulle tippa på att en väldigt, väldigt stor del av försäljningen sker under det första dygnet i alla fall men visst, det är så klart en aspekt som de naturligtvis har tagit hänsyn till. Det blir dock ganska urvattnat och jag och många andra föredrar hellre en rejäl endagsrea. ☺️
Så är det säkert. Jag tycker bara det blir tröttsamt när klockbutiker annonserar rea och så får man 20% på hyllvärmare.

När Nymans lämnar 30% på hela sortimentet snackar vi rea. 15% på en svårsåld Longines eller en fyra år gammal Seiko är bara trött.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Först var det black friday, sedan black week. Igår fick jag Mail om ”pre black week” vad blir nästa år, black month? :rolleyes:
Även om jag personligen troligare handlar under en längre kampanj, eftersom jag behöver tänka längre än ett dygn (ja, även fast jag kollar varje dag på en del märken ;) ). Men visst blir det absurt i längden. Förutom alla black är det ju efter BF även Black Weekend, Cyber Monday, Cyber week och Cyber Weekend (final chance!!).
 

HSK

Patek
2-Faktor
Klockia gjorde inget olagligt, bara lite fult/missvisande för de som inte kollar till vardags. De har nämligen ofta väldigt bra priser året runt, en bra bit under list. Men att då behålla de priserna och sätta på en BF-logga känns lite trist, eftersom det är deras ordinarie pris de tar, även om det är lägre än list (som t ex Klockmäster alltid tar annars).
Det kanske beror på hur man formulerar sig men som jag har förstått det så uppfyller man i så fall inte kraven för att få kalla det "rea" men man kanske kringgår det genom att aldrig nämna rea utan bara hävda att det är black fridaypriser eller liknande.
Så är det säkert. Jag tycker bara det blir tröttsamt när klockbutiker annonserar rea och så får man 20% på hyllvärmare.

När Nymans lämnar 30% på hela sortimentet snackar vi rea. 15% på en svårsåld Longines eller en fyra år gammal Seiko är bara trött.
Bortsett från vissa enstaka lockvaror så är väl det främsta syftet med reor egentligen att bli av med varor som är svårsålda till fullpris. Varför rea ut något som folk står i kö för att köpa? ;)
 
ABP concept i Paris har 30% på alla lagervaror, band, tillbehör etc. https://abpconcept.paris/

BLACK FRIDAY: 30% OFF ALL OUR IN-STOCK PRODUCTS!​

SORT BY Featured Best Selling Alphabetically, A-Z Alphabetically, Z-A Price, low to high Price, high to low Date, new to old Date, old to new

Black Friday: 30% off all our in-stock products!
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Nån butik som brukar ha bättre pris på Rubber B produkter under BF? Verkar vara svårt att hitta dessa på erbjudande.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Lite halvt OT kanske: Är Cadisen nåt att ha? Tjejen vill ha en billig (alltså jättebillig) klocka i julklapp. Då är det antingen en rosa F-91W eller en Cadisen som gäller tror jag. Om jag inte hittar nåt annat. För antar att en 150kr cadisen håller samma kvalité som en Michael Kors exempelvis för 10x priset? Är det bara köpa från Kina som gäller? De har ju lager i Spanien men verkar inte gå att få därifrån till Sverige?

"Måste" ju då också köpa nåt till mig själv pga. moms och postens avgift. Annars känns det knappt värt det. Skitsvårt att förstå deras system. Nu under black week är det bara lägga till i korgen så får man rabatt automatiskt?
 
  • Like
Reactions: NKS

durutti

Cartier
Ashford har just nu historistk lägsta priser på Glycine Combat Sub (300USD)
s-l1600.jpg

och Classic 6 Bronze (330USD)
s-l1600.jpg

Ovanpå det ger rabattkoden CPM2C8K ytterligare 10% rabatt och just nu bjuder Ashford på fraktkostnaden (30USD).
Eftersom klockor skickas från USA så tillkommer MOMS och ev momshanteringsavgift till fraktbolaget (c:a 100kr).
 

DrKlocka

Audemars
Ashford har just nu historistk lägsta priser på Glycine Combat Sub (300USD)
s-l1600.jpg

och Classic 6 Bronze (330USD)
s-l1600.jpg

Ovanpå det ger rabattkoden CPM2C8K ytterligare 10% rabatt och just nu bjuder Ashford på fraktkostnaden (30USD).
Eftersom klockor skickas från USA så tillkommer MOMS och ev momshanteringsavgift till fraktbolaget (c:a 100kr).
En ny sub landar på lite under 3' sek alltså. Billigt kan vara kul att testa.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ashford har just nu historistk lägsta priser på Glycine Combat Sub (300USD)
s-l1600.jpg

och Classic 6 Bronze (330USD)
s-l1600.jpg

Ovanpå det ger rabattkoden CPM2C8K ytterligare 10% rabatt och just nu bjuder Ashford på fraktkostnaden (30USD).
Eftersom klockor skickas från USA så tillkommer MOMS och ev momshanteringsavgift till fraktbolaget (c:a 100kr).
Sanslöst bra pris med tanke på vad man får. 😮
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Ashford har just nu historistk lägsta priser på Glycine Combat Sub (300USD)
s-l1600.jpg

och Classic 6 Bronze (330USD)
s-l1600.jpg

Ovanpå det ger rabattkoden CPM2C8K ytterligare 10% rabatt och just nu bjuder Ashford på fraktkostnaden (30USD).
Eftersom klockor skickas från USA så tillkommer MOMS och ev momshanteringsavgift till fraktbolaget (c:a 100kr).
WTF, hur kan det vara så bra priser? Finns ju typ 10 modeller jag vill köpa för de priserna som jag ser....
 

LordTTK

Omega
2-Faktor
om någon är sugen på att testa Maranez så har dom 20% rabatt.


BLACK-FRIDAY SALE​

November 24th until December 2nd.​

Discount code is​

BLACK-FRIDAY​

to get 20% off.​

 
  • Like
Reactions: HSK

DrKlocka

Audemars
Ashford har just nu historistk lägsta priser på Glycine Combat Sub (300USD)
s-l1600.jpg

och Classic 6 Bronze (330USD)
s-l1600.jpg

Ovanpå det ger rabattkoden CPM2C8K ytterligare 10% rabatt och just nu bjuder Ashford på fraktkostnaden (30USD).
Eftersom klockor skickas från USA så tillkommer MOMS och ev momshanteringsavgift till fraktbolaget (c:a 100kr).
Tack för tipset. Beställde en sån här, 2400kr plus tull.

GL0264_FXA.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp