• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blivit lurad av klockskojare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Situationen på TTT verkar vara på väg att lösa sig kanske? Verkar som att klockan är hos polisen i alla fall. Det borde innebära att personen i fråga ligger under lupp, vi får hoppas att du får tillbaka din klocka också i så fall.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Supertråkigt!

Jag har sett den länken som daviden hänvisar till....tror även att det låg en bild på körkortet där med pnr och allt (kanske har tagits bort).

EDIT: Gick in och kollade och såg att det var en annan kille som låg där med körkort, sorry. Kan iofs vara bra att se de med.
 

Ramlösa

Breitling
Oj, supertråkigt!
Fick du legitimation?
Såg du pengarna på ditt konto innan han lämnade? Det går väl inte att ta tillbaka pengarna efter det att de syns på ens eget konto?
Lider med dig, klocka o cash borta..

Fick se köparens pass, såg överföringen via mobilen.
Pengarna skulle ju inte komma förens dagen efter, så de fick jag ju aldrig se.

Snackat med Polisen i Gbg precis, de hade inget nytt.

Ska kolla med Polisen i Borås med, vad der verkar så var det där Trandared hade polisanmält
 

Johan M

Cartier
Låt det här bli en lärdom till oss alla: Pengarna skall vara inne på säljarens konto INNAN klockan släpps till köparen!

Är inte köparen nöjd med detta så får han eller hon köpa av en annan säljare.

Till trådskaparen: Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nej, men det är bara då man kan dra tillbaka en överföring från en internetbank efter den är signerad.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Väldigt tråkigt att höra!

Problemet med denna typ av brott är ju att även om gärningsmannen grips och döms så finns varken pengar eller klockor kvar och ni som blivit utsatta får tyvärr knappast något tillbaka.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Det spelar givetvis ingen roll :), media skriver sällan om ursprung vilket jag tycker är fel det är absolut inte rasistiskt att skriva vilket ursprung järnringsmannen har etc bara bra för statistiken.


"järnringsmannen"? ...hade han järnring, det missade jag helt??? asatroende perhaps?

MEN vilken skostorlek hade han? det vill jag veta för "statistiken"...
 

calzone

Vacheron
"järnringsmannen"? ...hade han järnring, det missade jag helt??? asatroende perhaps?

MEN vilken skostorlek hade han? det vill jag veta för "statistiken"...

Åh vad roligt jag skrev fel halleluja vad ROLIGT !. NOT !. Har sagt vad jag ville säga vill du fortsätta snacka skit skapa en tråd eller ta det via pm med mig.
 

max

Dancing Queen
Det spelar givetvis ingen roll :), media skriver sällan om ursprung vilket jag tycker är fel det är absolut inte rasistiskt att skriva vilket ursprung järnringsmannen har etc bara bra för statistiken.

Gärningsmännen hade ursprungsrasen människa, liksom de flesta gärningsmän.
Jag hoppas att du för in i statestiken hur stor andel som är män, med den statestiken borde du hysa ett större agg mot män som grupp än invandrare (eftersom du verkar gilla att generalisera en hel grupp av människor snarare än att se individer)

Jag vet inte varför jag ger dig denna totalt oförtjänta uppmärksamhet men ibland kokar det fasen över. Antar att jag blir den första att gasas i SD:s nya gaskamrar om de vinner valet


Ramlösa och Chriss: Jag hoppas verkligen att det löser sig! Vad säger försäkringsbolagen om sånthär, är man rökt om man givit ifrån sig klockan självmant?
Banköverföring är lite risky, man mår alltid dåligt under de dagar det tar för överföringen. Swish är ju kanon på denna punkt då man får över pengarna direkt och kan kontrollera innan man ger ifrån sig en dyr klocka, även om det inte hjälper nu så kan det ju vara en tjänst att kolla på inför framtida affärer.
 

par

Patek
2-Faktor
Heter han Lazlo skulle jag tro att han har det etniska ursprunget vägpirat som kvällstidningarna nu förtiden kallar dem.
Tydligen för man register över dem i Skåne dessutom.

Tråkig historia, hoppas det löser sig. Nu förtiden frågar jag alltid om referens från köparen om jag inte känner igen personen i fråga.
 

Jonazid

Omega
Går väl lägga upp en liknande annons och hoppas samma snubbe nappar, och sen klippa knäskålarna på han och hans kompanjon. Han kommer få en lätt smäll på handen av polisen och sen fortsatt.a.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp