David Eriksson
Guld
Botten. KS:are?Nej... Fy fan vad hemskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Botten. KS:are?Nej... Fy fan vad hemskt
Nä. Det där gjorde ont i hjärtat.
Hoppas jag inte gör någon irriterad nu men min gissning är att 85% av alla dessa rån på armbandsur egentligen är försäkringsbedrägerier. Självklart blir vissa av med klockor och vissa blir säkert rånade men jag tror inte det är i den utsträckningen som vi läser om.
Är det inte så att nogräknade AD har tillgång till något register? I så fall borde ju många av dessa bedrägerier klaras upp, första gången den "nye" ägaren går för att serva uret.
Jag tror inte märken som Breitling har något specifikt register, inte vad jag känner till i alla fall. Och man kan ju serva en ETA klocka var som helst, inte så att urmakaren i hörnet kollar något register. Sedan tror jag inte gangsters servar sina klockor heller.
85% - cyniskt.Hoppas jag inte gör någon irriterad nu men min gissning är att 85% av alla dessa rån på armbandsur egentligen är försäkringsbedrägerier. Självklart blir vissa av med klockor och vissa blir säkert rånade men jag tror inte det är i den utsträckningen som vi läser om.
Jag tror inte märken som Breitling har något specifikt register, inte vad jag känner till i alla fall. Och man kan ju serva en ETA klocka var som helst, inte så att urmakaren i hörnet kollar något register. Sedan tror jag inte gangsters servar sina klockor heller.
Fördomsfull?
Sen är det ju så att om man gjort ett lyckat försäkringsbedrägeri har man råd och köpa en ny klocka istället för att servaJag tror inte märken som Breitling har något specifikt register, inte vad jag känner till i alla fall. Och man kan ju serva en ETA klocka var som helst, inte så att urmakaren i hörnet kollar något register. Sedan tror jag inte gangsters servar sina klockor heller.
Printscreens från ovanstående annons.
Printscreens från ovanstående annons.
Fake.
För den nyfikne två snabba tips: jämför bild på en äkta (googla ref) och titta på mellanrummet mellan subdialsen samt placeringen av datumet
http://www.blocket.se/skaraborg/Rolex_Submariner_59038881.htm?ca=11&w=3
Rolex fungerar alltid som Rolex!
En bättre beskrivning!!
Ja inte mycket som verkar stämma där. Klockan köpt 1970? Hmmm, inte med det serienumret... Boxen? Alldeles för ny och ev. fake? Sigillet? Fake! Cert-hållaren? Fake!