• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

När ni ser en fake klocka, kan inte ni lista ett par saker som man ska titta på? Lättare att lära sig då :)

Ja, kolla en sida bak.. :)
Där står det uppenbara sakerna, flertal gånger. Samma sak gäller även denna hulken. Visarna, index, bezeln, rehaulten (inre stålringen där det står rolexrolexrolex på) med mera..

Ja, kolla en sida bak.. :)
Där står det uppenbara sakerna, flertal gånger. Samma sak gäller även denna hulken. Visarna, index, bezeln, rehaulten (inre stålringen där det står rolexrolexrolex på) med mera..

Nu när du säger det, så verkar det som att det inte står ROLEXROLEX på insidan. Bilden är dock lite suddig.

Best of blocket material, hahahaha! :hilarious:
image.jpg

Wtf, ser denna "keramiska" vridring bra ut eller..?!

image.jpg
image.jpg
Är inte det den kopian som varit uppe ett par gången denna veckan? Lumen ser ju helt off ut också. Ser ut att vara en liter för mycket och utsmetat utanför vitguldet.

Ev. så ser även trean på bezeln skev ut i förhållande till nollan. Större mellanrum mellan siffrorna uppe än nere (sista bilden).

Edit: Utöver att bezeln ser ut att vara i fel material också som du påpekade.

Är inte det den kopian som varit uppe ett par gången denna veckan? Lumen ser ju helt off ut också. Ser ut att vara en liter för mycket och utsmetat utanför vitguldet.

Ev. så ser även trean på bezeln skev ut i förhållande till nollan. Större mellanrum mellan siffrorna uppe än nere (sista bilden).

Edit: Utöver att bezeln ser ut att vara i fel material också som du påpekade.
Säker? Bra scam i så fall då det verkar finnas kvitto och allt. Fake? Många bra omdömen också. Kapat konto?

image.jpg

Säker? Bra scam i så fall då det verkar finnas kvitto och allt. Fake? Många bra omdömen också. Kapat konto?

image.jpg
Ja, om den bilden du länka finns i samma annons så är det exakt den klockan. Det var ju någon som vann budgivningen på tradera men genomförde ej köpet då folk på forumet kom fram till att den var fake.

Kvittot var ev. bara på de extra länkbitarna om jag inte minns helt fel? Vet tyvärr inte i vilken tråd klockan nämndes. Jag har för mig att det var KenKun som skulle köpa den, stämmer det? Sorry om jag taggat fel person om minnet sviker.

Edit: Allt jag refererar till finns i denna tråden med start på sidan 165 :)

Jag får ursäkta, det ser ut som att jag refererar till fel klocka. Jag är dock 99% säker på att jag har sett den bilden och sett kommentarer på att den är fake och att kvittot skulle vara till länkbitarna endast, vilket även i princip framgår i annonstexten (länkbitarna alltså). Här är klockan som KenKun länkade http://www.tradera.com/item/190120/225997071/gron-rolex-submariner#view-item-main

Edit igen: Satan vad jag velar, men nu har jag hittat rätt. Kenkun frågade om klockan här i tråden och fick till svar att den var fake (http://www.tradera.com/item/190120/226557355/rolex-submariner-116610lv).

J
Ja, om den bilden du länka finns i samma annons så är det exakt den klockan. Det var ju någon som vann budgivningen på tradera men genomförde ej köpet då folk på forumet kom fram till att den var fake.

Kvittot var ev. bara på de extra länkbitarna om jag inte minns helt fel? Vet tyvärr inte i vilken tråd klockan nämndes. Jag har för mig att det var KenKun som skulle köpa den, stämmer det? Sorry om jag taggat fel person om minnet sviker.

Edit: Allt jag refererar till finns i denna tråden med start på sidan 165 :)
Ett jävla sätt att köpa äkta länkbitar till en kopia? Om det nu är så.....

Rookie

Den första Hulken som var ute på Tradera vann jag, men den betalades aldrig, eftersom den är falsk.

Den andra Hulken var ute ett par dagar, togs ned, och nu så är den uppe igen :)

Förstår inte vad det är för fel med vissa människor. Lägga ut en klocka för fem tusen, som ny kostar 150, 200K och sen skriva att "Köpte den online på platsbank så jag kan inte garantera om den är äkta eller ej." Det är verkligen till att underskatta andra människors intelligens. Sen kan man undra när Arbetsförmedlingen (platsbanken) började sälja fejkrollar... ;)

Tillbaka
Topp