Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna är inte dum heller.
+1Anmälde den där idag
Priset du tänker på, eller missar jag något?
Ja priset.... Och sen att han rättfärdigar det med att de är flera års väntetid på den ? Det är ju skitsnack ! Man ser ofta blocketannonser där säljarna skriver att jättevanliga modeller är ovanliga sällsynta osvPriset du tänker på, eller missar jag något?
Alla guzzar i orten har....IWC?
Kan kännas fel, plus att @ROB-1832 har sagt att det inte är ok.Lite OT.. men påtal om blocket affärer och annat.
Har någon tips på en bra mötesplats för att göra f2f affärer? Känns t.ex fel(?) att gå in till Rob Engström och göra en privat affär där. Samtidigt vill jag känna mig 100% säker
/J
Kan kännas fel, plus att @ROB-1832 har sagt att det inte är ok.
Det är redan högt tryck i butikerna, sen är det väl rätt logiskt att inte en butik vill ha att göra med eventuella problem som uppstår. En annan sak är att man inte vill ha folk som står med sedelbuntar och dyligt i butiken. Huvudargument är väl att det inte gangnar butiken överhuvudtaget. Skulle dessutom tro att det finns regler och lagar som helt enkelt gör att det inte är tillåtet.Är det vedertagen praxis bland AD:s att inte gå med på agera "safehouse" för privataffärer eller är det just hos @ROB-1832 ? Jag kan tycka att det vore en smart del av en affärsidé att husera privata affärer av ur som från början sålts där? Borde dels leda till mindre friktion vill nyköp, men också för att få kommers och folk som kommer in i butiken, samt få tillbaka tidigare kunder gång på gång. Att begagnade ur säljs vidare och inte försvinner från marknaden kan inte vara oväntat för någon fysisk klockbutik.
Har svårt att se vilken lag/regel som hindrar folk att göra upp affärer var de vill så länge de inte gör olaga intrång. Fast då är det ju inte själva affären som är olaglig utan intrånget. Förstår mycket väl att en butik inte vill ha massa spring med något som de inte tjänar något på. De driver inte någon välgörenhet. Däremot kan man ju t.ex köpa tjänsten äkthetsintyg/värdering, dock går den väl inte så snabbt som man skulle vilja då. Kanske en ny affärside, liten butik med dörrsluss där man kan äkthetskontrollera objektet snabbt & smidigtmot en avgift. Fast kundunderlaget är nog lite klent.Det är redan högt tryck i butikerna, sen är det väl rätt logiskt att inte en butik vill ha att göra med eventuella problem som uppstår. En annan sak är att man inte vill ha folk som står med sedelbuntar och dyligt i butiken. Huvudargument är väl att det inte gangnar butiken överhuvudtaget. Skulle dessutom tro att det finns regler och lagar som helt enkelt gör att det inte är tillåtet.
Han har justerat priset till 79.5k nu
Såg de plus att han ändra flera års väntetid till lång väntetidHan har justerat priset till 79.5k nu
Ett förslag är att fråga din bank om ni kan träffas där. Dessutom är det ju nära att göra upp det ekonomiska. Sedan finns ju alltid möjligheten att lyfta luren - ringa och fråga - även AD.Lite OT.. men påtal om blocket affärer och annat.
Har någon tips på en bra mötesplats för att göra f2f affärer? Känns t.ex fel(?) att gå in till Rob Engström och göra en privat affär där. Samtidigt vill jag känna mig 100% säker
/J
Hehe den annonsen var riktigt festlig faktiskt !Dem här var ju söt men jag är inte riktigt säker på att det är en äkta Tudor.
Om du får reklam från dom - måste du godkänt det på FB. Facebook är ingen skyddad verkstad - och lever väl - i viss mån på reklam. Inget olagligt. Spärra dom - så slipper du dom sedan.I fb får iaf jag mkt reklam för nedan sida, lagligt att annonsera replikor den vägen??
Enligt hemsidan så ingår "orignal box" inte illa
Seems legit