• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

image.png




Fake? DAY FRI?
Såg detta på en Rolex Day-date i ett skyltfönster igår och reagerade då jag sett din bild dagen innan. Försökte knäppa en bild men det gick inte att få en bild där det tydligt syntes. Det var på ett auktionshus och vill minnas att de begärde saftigt med stålar för den (siffran har jag dock glömt).
 
Såg detta på en Rolex Day-date i ett skyltfönster igår och reagerade då jag sett din bild dagen innan. Försökte knäppa en bild men det gick inte att få en bild där det tydligt syntes. Det var på ett auktionshus och vill minnas att de begärde saftigt med stålar för den (siffran har jag dock glömt).


Det jag reagerade på var dags tavlan, sen vet jag faktiskt inte om den var fejk lr inte, ingen som kunde bekräfta det.
 
Det jag reagerade på var dags tavlan, sen vet jag faktiskt inte om den var fejk lr inte, ingen som kunde bekräfta det.
Ursäkta otydligheten men det var det jag också reagerade på. Så nu finns det alltså 2 oberoende observationer på samma fenomen, kan det vara värt en egen tråd för att se om någon kan svara på om detta är något som händer titt som tätt eller om det är tecken på fejk?
 
Ursäkta otydligheten men det var det jag också reagerade på. Så nu finns det alltså 2 oberoende observationer på samma fenomen, kan det vara värt en egen tråd för att se om någon kan svara på om detta är något som händer titt som tätt eller om det är tecken på fejk?


Ska finnas en tråd som heter typ är den fejk eller ngt sånt, skriv en rad där, bara attt använda min bild ifall du vill
 
Jag tycker denna är helt galen :D VARFÖR I HELA JÄVLA HELVETET LÄMNAR HAN INTE BARA TILLBAKA KLOCKAN???? Varför försöker människan sälja den på blocket om den bara är 3 dagar gammal???? ORKAR INTE :) :) :D

Skärmavbild 2015-10-16 kl. 13.29.25.png

Skärmavbild 2015-10-16 kl. 13.26.58.png
 
Senast ändrad:
Han kan ju drömma om att få sina 30k. Jag har själv haft exakt samma klocka. Köptes begangnad 2012 för 16 000kr. Jag sålde den senare för 16 500kr ;) Jag blev sugen på en sådan igen. Erbjöd killen lite fräckt 18 000kr... Men det var inte särskilt välkommet :/ Man får väll respektera att han står på sig...

Skärmavbild 2015-10-16 kl. 16.01.35.png
 
"Mycket fint skick" är ju subjektivt.
Men dessa herrar verkar ju ha en väldigt skev syn på det hela då det ser ut som någon monterat en grovtrissa på en trimmad vinkelslip och gått loss på klockfan i försök att helt enkelt polera bort kronan på låset samt ställkronan.
 
Det är ju en ren definitionsfråga.
Visst är den i bra skick. Men den är ju inte att betraka som bra sett till ursprungsskick.
 
Jag tycker denna är helt galen :D VARFÖR I HELA JÄVLA HELVETET LÄMNAR HAN INTE BARA TILLBAKA KLOCKAN???? Varför försöker människan sälja den på blocket om den bara är 3 dagar gammal???? ORKAR INTE :) :) :D

Skärmavbild 2015-10-16 kl. 13.29.25.png

Skärmavbild 2015-10-16 kl. 13.26.58.png
Faktum är att det tvättas pengar på det sättet. Klockor cashas och sälj med rabatt så är pengarna legit tycker vissa.

Om så nu inte är fallet så var det ju synd att han ångrade sig på 7 dagar!;)
 
Förvirrande är förnamnet. Plexi med den referensen, njae... Texten ser ut att vara snodd från en annan frekvent annonsör och på flera av bilderna visas en annan klocka än den på första bilden. Boxen är på tok för modern.

Vad säljer han egentligen?
image.png
 
Tillbaka
Topp