• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

http://www.tradera.com/item/341996/243376928/helson-sharkmaster-600

Namnlöst-1.jpg


Inget konstigt med annonsen i sig, för all del.
Men... Räknas detta som en homage, eller är det ren ripoff? ;)
Många klockor är ju hyfsat lika i formfaktor, men just PloProf är ju rätt egen... Så den är "ersatt av andra modeller" för att Omega skickade ett C&D-brev?

Lite mer OT.
Klart klurigt att böja ordet orange, men jag hyggligt säker på att det här inte är rätt! ;)
 
För bra för att vara sant? Ja, troligen för bra för att vara sant... (har aldrig sett den typen av Rolex-box förut heller...)

Underbart att säljaren inte vill bli störd av mejl som frågar om den är original. :)

Skärmavbild 2015-10-27 kl. 15.00.43.png
 

Lustigt. Abbas med liknande typer av bilder har lagt ut ett par klockor under hösten. Datumbubbla med mera ser legit ut.

Jag reagerade oxå på det, även på att det är en random serie?

Något är lustigt med den klockan... Datumet på certet kan omöjligt stämma och om nu klockan är äkta, varför skulle man vilja uppge att klockan är äldre än den är? Landskoden på certet stämmer i alla fall...
 
  • Like
Reactions: JLW
Luxurywatches vill ha 39 000kr för en oservad 114270, lite väl saftigt? Är efterfrågan på dem potentiellt på väg upp? Många tycker explorern är en rätt tråkigt modell. http://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Oyster_Perpetual_Explorer_36mm_63539242.htm?ca=11&w=1
Screen Shot 2015-10-30 at 05.20.02.png
De har ju alltid några tusingar överpris, men visst är de saftigt. HQMiltons och andra 14270 har varit lite dyrare på senaste. Jag ser en uppgång i en modell som blir allt populärare!
 
Tillbaka
Topp