• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

hasselnot

Cartier
2-Faktor
hejhej.jpg

Gillar hur man säljer klockan. Kanske får några tusen extra här på klocksnack vid nästa sälj om jag låter en porslinsängel posera med klockan, skapar en viss elegans.
 
hejhej.jpg

Gillar hur man säljer klockan. Kanske får några tusen extra här på klocksnack vid nästa sälj om jag låter en porslinsängel posera med klockan, skapar en viss elegans.
Porslinsängel är väll okej. Värre om vi börjar få sådana där annonser som i bland förekommer på Blocket där en spegel finns med där man ser att fotografen, som av en händelse, är naken. :eek:
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Porslinsängel är väll okej. Värre om vi börjar få sådana där annonser som i bland förekommer på Blocket där en spegel finns med där man ser att fotografen, som av en händelse, är naken. :eek:

Det är det som är det fina med blocket, man köper inte så mycket men ibland hittar man ett guldkorn av en naken man i 60 års åldern som vill sälja sitt furubord.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hedens Guld. Felet här är att Omegas world wide garanti på bägge dessa modeller är 2 år, inte 4 år ! Sen kan man undra från vilket datum, har Hedens oifyllt cert dom själva fyller i ? Jag har ju själv precis köpt en 10 mån gammal ref 005 och undrat varför det stod bara 2year på tag'en. Utrett i Omega-tråden.
Anmäla Blocket, maila Hedens eller vad ? Är väl bara okunnighet från deras sida.

Capture.JPG
Capture2.JPG
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Porslinsängel är väll okej. Värre om vi börjar få sådana där annonser som i bland förekommer på Blocket där en spegel finns med där man ser att fotografen, som av en händelse, är naken. :eek:
En annan läckerbit som cirkulerade var en kille som tog ett wristshot på sin DD i en Blocketannons och av en händelse råkade få med Snorbas på bild. Vem fan går runt i lägenheten naken och tar wristshots?
 
  • Like
Reactions: Oli

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är väl inte nå fel iofs med quartz dock är priset det. Tycker väl att 8-10000 är rimligt för en omega quartz från blocket. Behöver säker även service....

Edit: fast du kanske menade att kvarts är okej!
Försökte vara lustig. Priset är inte rimligt. Quartz är absolut OK om man vill ha det.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Försökte vara lustig. Priset är inte rimligt. Quartz är absolut OK om man vill ha det.

Förstod det nästan, men jag har haft fel förut ;) äsch finns en viss charm med allt, sålänge urverket/klockan speglar det användaren är ute efter. Grand seiko är ert bra exempel på en kavrts många kan tänkas äga en omega 2517.50 kanske inte lika eftertraktat men designen och som en rotationsklocka helt i linje med vad jag önskar. Helt offtopic, som alltid när jag komponerar. :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Folk på KS hänger inte med i prisutvecklingen på SMP, 20K för en quartz är givetvis för mycket men 12-15 är fullt rimligt privat. Automat ligger väl en 1-2K mer. Hittar någon något för 10K eller under så visa mig den ! Senaste ref för 22-23K kan man hitta men det finns faktiskt folk som inte gillar keramisk utan vågtavla, det är en annan klocka så man kan inte jämföra. Det är en grym känsla i äldre SMP så det här är inte ett dugg förvånande.
 
Senast ändrad:

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Folk på KS hänger inte med i prisutvecklingen på SMP, 20K för en quartz är givetvis för mycket men 12-15 är fullt rimligt privat. Automat ligger väl en 1-2K mer. Hittar någon något för 10K eller under så visa mig den ! Senaste ref för 22-23K kan man hitta men det finns faktiskt folk som inte gillar keramisk utan vågtavla, det är en annan klocka så man kan inte jämföra. Det är en grym känsla i äldre SMP så det här är inte ett dugg förvånande.

Det är egentligen bara att titta på chrono24. Där ligger en smp på 14-16000kr via handlare. På watchrecon allt från 8000kr och uppåt, flertalet under 11000kr. Så 12-15000kr skulle jag tycka vara dyrt att betala vid privat köp. Kan dock se en automat ligga på den summan och även högre.

http://forums.watchuseek.com/f29/so...0.html#/forumsite/20758/topics/3765690?page=1

http://forums.watchuseek.com/f29/so...2.html#/forumsite/20758/topics/3765842?page=1
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det är egentligen bara att titta på chrono24. Där ligger en smp på 14-16000kr via handlare. På watchrecon allt från 8000kr och uppåt, flertalet under 11000kr. Så 12-15000kr skulle jag tycka vara dyrt att betala vid privat köp. Kan dock se en automat ligga på den summan och även högre.

http://forums.watchuseek.com/f29/so...0.html#/forumsite/20758/topics/3765690?page=1

http://forums.watchuseek.com/f29/so...2.html#/forumsite/20758/topics/3765842?page=1
Finns en klocktråd på component.se . Mollsteds i Karlstad sålde en quartz från 2002 för 17K. Såg väldigt fin ut, alla tillbehör och så. Det är mer än den kostade ny 2002. Det här var i somras, det har ju inte gått ned sen dess. Klart att skick varierar och därmed priset, saknas tillbehör så blir det ju lägre också. Vidhåller, 12-15K privat för bra skick och alla tillbehör är rimligt.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Finns en klocktråd på component.se . Mollsteds i Karlstad sålde en quartz från 2002 för 17K. Såg väldigt fin ut, alla tillbehör och så. Det är mer än den kostade ny 2002. Det här var i somras, det har ju inte gått ned sen dess. Klart att skick varierar och därmed priset, saknas tillbehör så blir det ju lägre också. Vidhåller, 12-15K privat för bra skick och alla tillbehör är rimligt.

Vi har nog olika tankar där, men så kan det vara ibland.
 
Topp