• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Screenshot_20161121-194254.png
 

kmg

Patek
2-Faktor
På bushumör. Försökte ringa sebastian (från dolt nummer såklart) och skoja lite, min plan var att samtalet skulle gå såhär:
- hallå
- hej är det sebastian?
- ja
- jag såg att du sålde en omega på blocket
- ja det stämmer
- jag heter leif och ringer från polisens bedrägerirotel. Vi har fått upp ögonen för din försäljning på blocket och skulle vilja att du kom förbi stationen på ett förhör
 
Finns tydligen extremt mycket bra kap att göra på Shpock!
"Hublot klocka batterifri" för 300:- man vore ju en galning om man inte förstod att det här är århundradets bästa köp.

Och om man är villig att öppna upp plånboken lite så kan man få sin Hublot i en Rolexbox som visas i bild 2, måste vara limited edition?
IMG_3048.PNG
IMG_3047.PNG
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Finns tydligen extremt mycket bra kap att göra på Shpock!
"Hublot klocka batterifri" för 300:- man vore ju en galning om man inte förstod att det här är århundradets bästa köp.

Och om man är villig att öppna upp plånboken lite så kan man få sin Hublot i en Rolexbox som visas i bild 2, måste vara limited edition?
IMG_3048.PNG
IMG_3047.PNG
Den appen var ju sinnessjukt rolig:D
IMG_0412.PNG

IMG_0413.PNG

IMG_0414.PNG
 

kmg

Patek
2-Faktor
Nu är Sebbe som sålde replikor av Omega igång igen. Denna gång med affärsklockor för män, fast han utgår från Sollentuna dennna gång.
Även denna gång, tillverkad utomlands.

https://www.blocket.se/stockholm/FRI_FRAKT_Vattentat_Affarsklocka_for_man_70385410.htm?ca=23_3&w=3
upload_2016-11-22_18-42-39.png
Notera språket i tidningenpå bilden. Antingen är sebbe kapad eller så har han kapat någon annans bilder. Jag skulle sätta rätt mycket pengar på att ingen klocka dyker upp efter genomfört köp...
 

månljus

Panerai
Börjar seriöst undra varför Blocket envisas med att granska annonser innan de läggs ut om de har så där extremt dålig koll.
En fågel viskade mig en gång i örat och berättade att vissa av Blockets granskare fick betalt vid sidan om för att släppa igenom annonser som egentligen inte borde ha godkänts enligt Blocket själva. Vet inte om det fortfarande är så men det har i alla fall varit så en gång i tiden och det skulle inte förvåna mig om man fick veta att det gäller än i dag. Tyvärr.
 

ErikGBG

Audemars
En fågel viskade mig en gång i örat och berättade att vissa av Blockets granskare fick betalt vid sidan om för att släppa igenom annonser som egentligen inte borde ha godkänts enligt Blocket själva. Vet inte om det fortfarande är så men det har i alla fall varit så en gång i tiden och det skulle inte förvåna mig om man fick veta att det gäller än i dag. Tyvärr.
Min polare är chef på blocket, ska pressa honom på info
 

Makkanxd

Rolex
Känns inte denna väldigt dyr? Med tanke på oris prissänkning tidigare i höstas. Jag tror man kan gå in på valfri ad och få samma pris för en ny. Eller har jag fel?
IMG_0546.PNG
 
Topp